[W7] Dom! HDD verwisseld terwijl de machine in standby stond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:36

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Hallo,

Ik zit hier met een nogal stom probleem. Ik dacht even snel de hdd van de laptop van mijn ouders te verwisselen. Ze hebben namelijk 2 hdd's,

Nummer 1: Oude hardeschijf die bad sectors heeft waar nog wat data op staat die ze soms nodig hebben, het grootste deel is gebackupped (is dat correct geschreven?) maar soms missen ze nog iets. Van daar stop ik soms deze hdd in de laptop om wat bestanden naar een usb stick te kopiëren.

Nummer 2: De nieuwe hardeschijf waar alles nu op staat.

Nu is het geval dat ik nummer 2 met nummer 1 vervangen heb, dit ging allemaal goed en ik heb wat bestanden kunnen halen, nu heb ik weer nummer 2 er in gedaan maar het probleem was dat ik per ongeluk de accu in de laptop heb laten zitten en de laptop nog in slaapstand stond. Eenmaal uit slaapstand was er een freeze en nu start nummer 2 bij het opstarten direct in de herstel modus die het vervolgens niet meer kan repareren. Dit gebeurt ook als ik bij het opstarten op f8 druk en veilige modus aandruk. :'( Dit is iets wat ik nergens op internet kan vinden dus vandaar. Het gaat trouwens om een wat oudere samsung R620 laptop, al denk ik dat dit niet veel uit maakt. |:( |:( |:( |:( |:(

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En de situatie herstellen wat je had toen 't systeem nog in slaapstand stond? Sowieso, waarom al die moeite met telkens inbouwen als je net zo goed een USB dock kan halen en 't zonder schroeven of reboot de schijf kan uitlezen? Sterker nog, als de schijf bad sectors heeft had je er een volledige image van moeten maken zodat je vanuit die image kan werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:36

auto660

1991 240 GL Brick

Topicstarter
Klopt, de hdd stond er alleen niet zo heel slecht voor, alleen maar bad sectors en geen current pending sectors. En er stond ook weinig data op en om voor zo weinig data zo'n usb dock te kopen.. Dan verwissel ik liever even de hardeschijf :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan nog had ik een dock gekocht, want je weet nooit wanneer je 'm weer eens kan gebruiken. Of anders had ik 'm in mijn PC gehangen en daar een image gemaakt.

Hoe dan ook, oude situatie herstellen nog geprobeerd?

Commandline FTW | Tweakt met mate