Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool om service bij fout te herstarten

Pagina: 1
Acties:

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11 14:37
Ik heb op onze voip server een webpagina draaien die de actieve gesprekken van de centrale weergeeft. Dit is een .net pagina die via via door iemand gemaakt is die nu geen tijd heeft om ons probleem ermee op te lossen |:( Nu kan ik zelf zeer weinig met die pagina zelf, maar het probleem is dat er een timeout optreed richting de server zo'n 2x per dag. De oplossing hiervoor is om IIS te herstarten en dan werkt het weer een paar uur.

Nu weet ik dat bijv. PA Monitor een pagina kan 'uitlezen' en je daar wat parameters kan opgeven dat wanneer de error verschijnt, de monitor zelf de IIS service bijv. kan herstarten. Is er ook iets simpelers/gratis om dit op deze manier te doen?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

gewoon een scheduled task op de server aan maken:

net stop <servicenaam>
net start <servicenaam>

of iisrestart

:?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Japie Gijs
CAP-Team schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:58:
gewoon een scheduled task op de server aan maken:

net stop <servicenaam>
net start <servicenaam>

of iisrestart

:?
Ik wil deze alleen direct laten herstarten als die foutmelding tevoorschijn komt. Met scheduled task wil het wel eens zijn dat het 2 uur niet werkt en dat iedereen zit te wachten op die task om uitgevoerd te worden.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
met scheduled task kan je een taak herstarten als deze stopt, Maar dat zou ik niet gebruiken

Services heeft een mooi venstertje met recovery, waarom gebruik je deze niet ? je kan bijvoorbeeld bij stop met errors een programma uitvoeren. iisrestart ;)

EDIT:
Is wel de bedoeling dat IIS dan stopt met werken en begrijp dat dat niet het probleem is.

[ Voor 16% gewijzigd door xleeuwx op 23-05-2014 11:21 ]

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Bij services kun je bij recovery ook aangeven dat hij bij errors de service moet herstarten. Kun je daar niets mee?

• Japie Gijs
Recovery op IIS staat al aan, maar IIS geeft niet de daadwerkelijk fout O-)
De fout (warning) lijkt te komen vanaf ASP.NET, maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten en ben leverancier weet het ook niet wat dat betreft.

fout waardoor webpagina niet meer beschikbaar lijkt te zijn;
Event code: 3005
Event message: An unhandled exception has occurred.
Event time: 5/21/2014 1:38:02 PM
Event time (UTC): 5/21/2014 11:38:02 AM
Event ID: e0e1b4558ff44851aeb6442eeb5e057a
Event sequence: 362551
Event occurrence: 51
Event detail code: 0

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Je zou bijvoorbeeld met WGET de status van een webpagina ophalen is deze niet 200 (HTTP OK) dan restart je IIS

Dit laat je dan met een scheduletask elke minuut bekijken en zo kan je dus je website monitoren.

Helaas is dit wel omslachtig terwijl er gewoon een fout in het programmeerwerk zit van de ASP.NET applicatie...

EDIT:
Je zou hier eens naar kunnen kijken ;)
https://groups.google.com...sdos.batch.nt/e0enZ4Cx9Kc

[ Voor 15% gewijzigd door xleeuwx op 23-05-2014 12:26 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welk OS draai je? Vanaf 2008 is het nl mogelijk om een TASK te koppelen aan een bepaalde event in je eventlog (die waarschijnlijk gewooon gegenereerd word).

Zet in de task de opdracht om de IIS-service te herstarten en klaar is je workaround...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Japie Gijs
Question Mark schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:12:
Welk OS draai je? Vanaf 2008 is het nl mogelijk om een TASK te koppelen aan een bepaalde event in je eventlog (die waarschijnlijk gewooon gegenereerd word).

Zet in de task de opdracht om de IIS-service te herstarten en klaar is je workaround...
Zelf 2012, maar bij een klant met hetzelfde probleem 2008.
Heb de optie gevonden en ingesteld! Zou, hoewel omslachtig, een prima oplossing moeten zijn voor nu. Bedankt :)
Pagina: 1