Apple ID nodig voor herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Beste mede tweakers,

Ik heb op marktplaats mijn macbook pro verkocht en hij is gister opgehaald.
Nu heb ik de macbook pro gewist van al mijn persoonlijke instellingen.

Maar nu krijg ik van de kopende partij een mail met een screenshot waar in staat:

OS X is niet met deze Apple ID gekocht.
U moet inloggen met een Apple ID die gebruikt is om OS X Mavericks te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fdzuw9.jpg

nu kan ik de koper natuurlijk wel mijn apple ID geven maar daar staat natuurlijk al mijn persoonlijke info op , bovendien zitten mijn Ipad en Iphone gekoppeld aan mijn id.

Hoe moet ik dit nu oplossen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:01
Kan je niet je Password aanpassen hem bellen mail adres doorgeven nieuwe password ok werkt meteen password weer veranderen?

of als het mogenlijk is even langsgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 11:52
Inloggen op een andere Mac met je Apple ID en dan Mavericks "kopen" (Het is gratis) in de App Store.

Nu kan je Mavericks wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dit inderdaad.
Option 1: With the computer off, power it on. As it's turning on, press and hold Command + Option + R. This it the Internet Recovery option. It will download the OS that shipped with the Macbook Air. From there, they can associate Mavericks with their Apple ID and update to 10.9 from whatever the internet recovery installs on there.

Option 2: If they have another Mac, or a friend or family member with one, or even an Apple Retail Store nearby, they can sign into the Mac App Store on any Mac with their Apple ID to associate Mavericks with their Apple ID. After that they can boot into the screen they're currently seeing, and install Mavericks that way.
Optie 2 is makkelijkste/kost minste tijd, maar dan moeten ze wel beschikking tot een andere Mac hebben. Anders optie 1 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
Het is een macbook pro uit mid 2009 dus ik weet niet of de internet recovery daarop werkt.

Zal optie 2 aan de kopende partij voorstellen of hij dat voor elkaar kan krijgen.

er naartoe gaan is niet echt een optie omdat het meer dan een uur rijden is.

[ Voor 18% gewijzigd door Abominabilis op 23-05-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27
In dat geval werkt optie 1 niet, 2009 modellen hebben volgens mij geen Internet Recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Je kunt ook een dummy Apple ID maken op je huidige mac (als je die nog hebt) en download daar gratis met je dummy Apple ID Mavericks en geeft dit dummy Apple ID door aan de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
MacBook Pro uit 2009 heeft nog geen Internet Recovery, is pas vanaf Early-2011 modellen. Blijft alleen optie 2 over dus.

Waar je ook even op moet letten is dat de update naar Mavericks alleen gratis is als je vanaf 10.6 (Snow Leopard), 10.7 (Lion), of 10.8 (Mountain Lion) komt. Jouw MacBook werd geleverd met Leopard 10.5, en met die DVD heb je hem waarschijnlijk ook hersteld?

Dan zal er namelijk eerst Snow Leopard, Lion, of Mountain Lion aangeschaft moeten worden. Vanaf die versies is de upgrade naar Mavericks wel gratis namelijk. Zie ook de system requirements van Mavericks.

Apple Store: Snow Leopard €18,00

Tim.k schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:44:
Je kunt ook een dummy Apple ID maken op je huidige mac (als je die nog hebt) en download daar gratis met je dummy Apple ID Mavericks en geeft dit dummy Apple ID door aan de koper.
Dan zit je bij een reinstall weer met problemen, wachtwoord van die dummy Apple ID vergeten enzo. Niet handig. Gewoon via optie 2 doen. Mochten ze niemand in de omgeving hebben met een Apple dan kunnen ze het in de Apple Store misschien regelen. Gewoon even inloggen met hun eigen Apple ID, Mavericks 'aanschaffen' en weer uitloggen.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
Geprobeerd een dummy account aan te maken maar ik geen bij de payment options geen none payment selecteren voor wat voor reden dan ook bij nederlands of een amerikaanse kan ik bij geen enkele none kiezen....

Hoe kan hij naar die oudere versies herstellen? ,
hij zegt dat er niks gebeurd als hij de cd,s gebruikt

Edit:opgelost door iemand in te laten loggen op zijn apple id in de mac store en daar mavericks aan te schaffen , daarna kon hij installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Abominabilis op 23-05-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
ThinkPadd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:44:
MacBook Pro uit 2009 heeft nog geen Internet Recovery, is pas vanaf Early-2011 modellen. Blijft alleen optie 2 over dus.

Waar je ook even op moet letten is dat de update naar Mavericks alleen gratis is als je vanaf 10.6 (Snow Leopard), 10.7 (Lion), of 10.8 (Mountain Lion) komt. Jouw MacBook werd geleverd met Leopard 10.5, en met die DVD heb je hem waarschijnlijk ook hersteld?

Dan zal er namelijk eerst Snow Leopard, Lion, of Mountain Lion aangeschaft moeten worden. Vanaf die versies is de upgrade naar Mavericks wel gratis namelijk. Zie ook de system requirements van Mavericks.

Apple Store: Snow Leopard €18,00

[...]

Dan zit je bij een reinstall weer met problemen, wachtwoord van die dummy Apple ID vergeten enzo. Niet handig. Gewoon via optie 2 doen. Mochten ze niemand in de omgeving hebben met een Apple dan kunnen ze het in de Apple Store misschien regelen. Gewoon even inloggen met hun eigen Apple ID, Mavericks 'aanschaffen' en weer uitloggen.
Dat klopt niet helemaal, op mijn mid 2010 MacBook pro kan je ook internet installatie doen, zo heb ik het al een paar keer gedaan.
Pagina: 1