Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
Beste Tweakers,

Gisteren avond dacht ik eens te gaan kijken naar AMD Overdrive omdat ik de laatste tijd toch wat meer geïnteresseerd ben geworden in overclocken (zelf heb ik een AMD FX-6300). Echter heb ik er nog totaal geen ervaring mee dus ik denk ik bekijk het eens allemaal in AMD Overdrive. Ik stuitte toen op de functie 'Autoclock'. Hier heb ik toen wat informatie over opgezocht. De ene site zegt dat het troep is, de andere site zegt dat het een veilige manier is om te overclocken wanneer je nieuw bent in dat segment.

Nou, zo gezegd, zo gedaan. Ik startte de Autoclock. Het duurde ongeveer een half uur tot een uur. Daarna zei het programma dat het noodzakelijk was de PC opnieuw op te starten. Na het opnieuw opstarten, startte ik wederom AMD Overdrive maar ik kon op het oog niet echt verschillen aan m'n processor zien. Wellicht had ik eerst alle 'standaard' gegevens even op moeten schrijven. Echter nu rest mij de volgende vraag. Is mijn processor nu (licht) over geclocked of is er niks gebeurd? Zover ik me kon herinneren stond de multiplier, voordat ik opnieuw op diende te starten, rond de 20/21.00x en de voltages op ongeveer 1.4X dacht ik. En als ik me niet vergis was de snelheid tot ongeveer 4.0 Ghz opgeschroefd.

Ik hoop dat 1 van jullie mij verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft een standaard turboclock van 4,1GHz... Maar waar heb je die waardes afgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Auto OC is "not done", er worden voltages gegokt en ook de OC is niet accuraat, Lees je in op het OC process en begin zelf eens aan een OC. Het is niet heel moeilijk, maar goed lezen is een must.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
Oke, ik weet voldoende. Het was ook maar om te proberen en ik begreep dat dit een redelijk veilige manier is. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veiliger dan gewoon random dingen doen wel ja :p
Hou je temperaturen wel in de gaten...