Toon posts:

Kan hdd alleen openen in veilige modus.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik zit sinds gisteren met een probleem. Ik merkte tijdens het spelen van fifa 14 dat er iets niet klopte. De laadtijden waren enorm lang, dikwijls duurde het 2 min voor die in een menu verder of terug ging. Uiteindelijk moest ik mijn pc resetten.

Toen deze terug was opgestart kwam ik tot de conclusie dat er iets niet pluis was. Ik heb een bootdisk (ssd) en een data schijf (gewone hdd van 2 tb). Wanneer ik de ssd benader, doet die niets. Alles wat op de ssd staat werkt zoals het moet. Maar alles wat op de hdd staat werkt niet... . Van zodra ik iets probeer te openen op de hdd loopt hij vast... . Ook firefox en chrome doen niets. avast en avg beginnen hun scan en lopen faligrant vast. Als ik een map probeer te openen, net hetzelfde.

Tijdens een reboot in veilige modus kon ik wel ineens op mijn hdd. Heb dan een volledige scan laten uitvoeren door malwarebytes, die vond wel wat. Deze scan was na een 3.5 uur gedaan en verwijderde alle troep. Na reboot nog altijd hetzelfde.

Iemand enig idee wat het probleem hier kan zijn?

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Bad sectors? kabelfouten? Post je SMART gegevens eens

Verwijderd

Topicstarter
-Venom- schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:14:
Bad sectors? kabelfouten? Post je SMART gegevens eens
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img843/8281/5dvm.png

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben de schijf nu aant scannen op errors en er zijn al redelijk wat rode blokjes te zien ...

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Je hebt 56 actieve slechte sectoren. Sommige programma's kunnen daardoor niet meer werken, want de data die daar zou moeten zijn is "foetsie" en dus gaat het de fout in.
Tevens zodra een HDD zo'n slechte sector tegen komt met lezen, dan gaat hij "eindeloos" proberen deze data alsnog te lezen, om het te verplaatsen naar een reserve sector, met als gevolg dat de schijf voor eventjes eruit klapt.

Om de drive te herstellen naar normale staat:
Backup maken van je data en een full format over de gehele schijf doen. Dus geen quick format of wat dan ook, hij moet echt beschreven worden met nulletjes...

Zodra de slechte sectoren worden beschreven en slecht bevonden, worden ze omgeruild voor reserve sectoren.

[197 - Current Pending Sectors Count] zou dan moeten resetten naar de waarde 0

[ Voor 22% gewijzigd door Swordlord op 23-05-2014 10:43 ]