Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opstart probleem Windows 7 - Dell XPS 15

Pagina: 1
Acties:

• floorjd
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02-2020
Vanmiddag zette ik mijn laptop uit, de batterij was bijna op, maar de laptop deed het nog zonder problemen. Het is een Dell XPS 15, met Windows 7.

Toen ik later mijn laptop wilde aanzetten kreeg ik een foutmelding. Dat gebeurt wel vaker en dat klikte ik weg. Vervolgens kom ik in een systeemherstel scherm terecht.

Ik heb twee keuzes:
1. systeemherstel
2. gewoon opstarten

Beide keuzes brengen me na 10 seconden weer terug waar ik weer kan kiezen uit deze twee keuzes.

Ik heb nu een Pre-boot system assessment build 4129 laten doen, maar kreeg geen foutmelding. Vervolgens kon ik een hardware test laten doen. (express, extended, custom en symptom tree). Ik kies nu voor de extended.

Ik heb helaas geen Windows 7 DVD, dus als er een andere oplossing is hoor ik het graag. Graag hulp, want ik heb belangrijke bestanden erop staan die ik nog niet gekopieerd heb naar een externe hardeschijf.

[ Voor 11% gewijzigd door floorjd op 22-05-2014 21:57 ]

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11 13:48

lolhoo

Just reboot and relax

Je hebt een xps 15 en die valt open te maken dus, wees niet bang voor je bestanden.
De schijf die er in zit kan je gewoon in een pc hangen.

Wat je kan doen is kijken of je de laptop in veilige modus kan opstarten.
Dit doe je door op F8 te drukken meteen na je bios scherm.
Dus eigenlijk op het moment dat ie jouw schijf gaat lezen spam je gewoon lekker de F8 knop.

Ook zou ik graag willen weten wat de foutmelding is, is makkelijker met kijken waar het vandaan komt.

Did you try to put it off and on again?

• floorjd
Ik heb geprobeerd het in de veilig modus te doen, dus via F8 in het menu te komen. Maar ook dan kom ik steeds weer terug bij de keuze normaal opstarten en systeemherstel. Ik heb alle keuzes in het F8 menu geprobeerd.

Ik laat vannacht mijn laptop nogmaals een analyse uitvoeren, dan post ik daarna de foutmeldingen.

Stel dat ik mijn harde schijf eruit haal, kan ik deze dan ook op een andere laptop aansluiten? Heb je daar kabeltjes voor? Ik weet nu niet hoe het er uit gaat zien. Garantie ben ik toch allang kwijt, laptop is van 2010.

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Als je jouw laptop schijf wilt aansluiten op een andere laptop, heb je een dockje nodig.
Deze kan je kopen via het internet en misschien heeft de mediamarkt of de mycom zoiets.
Maar dit lijkt een bug in jouw windows.
Ik weet niet of je nog een andere windows machine tot jouw beschikking hebt?
Zo ja, kan je dit proberen: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/create-a-system-repair-disc

• floorjd
Zondag krijg ik een windows 7 installatie cd van iemand. Die ga ik in ieder geval gebruiken om te proberen het systeem te herstellen. Ik weet alleen niet of mijn bestanden dan behouden blijven.

Ik heb geen andere windows machine, alleen een windows 8 van iemand.

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Oke goodluck.
Ik lees volgende week dan wel of het is gelukt.

Anders kan je ook via een Ubuntu (of een andere versie) nog bij jouw bestanden komen.
Ubuntu kan je namelijk starten vanaf een usb stick van 1 of 2 gb (meer mag natuurlijk ook).
Dit is gewoon gratis te downloaden vanaf hun website.

• floorjd
Bedankt voor de hulp, het is gelukt met een geleende windows 7 dvd. Ik heb de dvd opgestart bij opstarten van mijn laptop. Daar kon ik kiezen voor een windows herstel. Niet volledig herinstalleren dus. Nu alle bestanden op een externe harde schijf gezet en een dezer dagen de hele handel opnieuw installeren.

Zeer blij met het resultaat.
Pagina: 1