Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb momenteel een HTC one X, en die telefoon beviel eigenlijk prima, echter heb ik mijn scherm gesloopt met een val...
Geen garantie en geen zin om 100 euro of meer te investeren in mijn telefoon die toch al iets aan het verouderen is, dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe.
Wat ik verwacht is een stapje vooruit op mijn oude telefoon, vooral in batterijduur.
Verder ben ik erg gehecht aan Android omdat ik dat zelf fijn vind werken.
Ik wil geen scherm kleiner dan 5 inch (of het moet al toevallig 4.8 of 4.9 zijn en op andere vlakken veel beter.
Ik hoef geen dertien in een dozijn telefoon tenzij iedereen hem heeft omdat hij gewoon echt goed is.
Ik wil redelijke foto's kunnen maken, en het liefst redelijk snel achter elkaar, maar het hoeft ook weer geen telefoon te zijn met de focus op foto's, gewoon leuke foto's voor mezelf, en niet om wat mee te doen (buiten af en toe een op fb posten).
Verder wil ik absoluut geen tweedehands toestel omdat ik het mezelf wil kunnen verwijten als er ooit iets mis mee is.

Graag jullie advies.

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10 13:26

deraco96

Altijd.

Je kan natuurlijk een S5 kopen, maar die is eigenlijk net buiten budget en ik vind hem zelf niet zo spannend. Maar er zit wel weer een grotere accu in. Misschien is de LG G2 wat voor je? Die is beslist niet dertien in een dozijn, maakt erg goede foto's en heeft een grote batterij. Nadeel is de 16GB waar je aan vast zit, maar ook daar kan je wel redelijk mee uit de voeten zolang je er geen ladingen (speel)films en muziek op wilt zetten. Voor een filmpje in bed kun je natuurlijk altijd iets met USB OTG in elkaar knutselen. Die is 350 euro volgens PW. Nexus 5 is niet zo duur maar heeft een niet al te grote accu, dus dat is niks.
De Sony Xperia Z1 heeft ook grote accu's maar in de reviews blijkt steevast dat de batterijduur nog steeds matig is, ik weet niet hoe ze dat bij Sony zo voor elkaar krijgen maar om dat feit zou ik die modellen niet aanraden.

Als je een phablet ook wel ziet zitten kan ik je ook de Note 3 nog van harte aanraden, die heb ik zelf en is groot maar daardoor zit er wel een heel erg fijne grote accu in. Ik vind het alleen niet zo praktisch van de homeknop, icm de grootte ging hij zo vaak aan in mn broekzak bij het fietsen dat ik hem nu alleen nog in de binnenzak van een jas doe of in een tas.

[ Voor 17% gewijzigd door deraco96 op 22-05-2014 21:29 ]

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je feedback deraco96!

Heb nog nooit echt goed naar die G2 gekeken, zal me er eens in verdiepen.
De Note 3 was ook al door mijn hoofd gegaan, heb op zich niets tegen op een phablet (mooi woord) dus neem hem zeker mee in mijn overweging (ben toch niet zo'n fan van de telefoon in de broekzak, ik vind dat lelijk staan).

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De G2 is ook het eerste waar ik aan dacht. Accuduur lees ik alleen maar goede dingen over. Dertien in een dozijn is 'ie zeker niet - erg weinig bezels en veel scherm en dat is indrukwekkend (had er daarstraks nog een vast :P). Knoppen aan de achterkant zie je niet vaak. Features als double tap to wake zijn handig (vind het heerlijk op mijn Lumia 1520). Mocht 16GB niet genoeg zijn dan is er ook nog een 32GB versie.

Verder nog een vraag: hoe belangrijk is de software/ui voor je? De skin van LG (Optimus UI ?) en Touchwiz zijn natuurlijk wel wat anders dan Sense, dat zou misschien een dealbreaker zijn, al valt overal aan te wennen :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Verwijderd

Topicstarter
Ook jij bedankt evest,

Software van HTC is niet super belangrijk voor me, ik moet zeggen dat ik zelf ook een galaxy S2 heb gehad en daar de software iets fijner op vond, behalve dan weer het feit dat samsung iets te veel software levert die ik toch niet gebruik. Ik vind android heel belangrijk maar welke skin er precies overheen zit.... daar is altijd wat aan te doen als het echt niet went (andere loader, custom rom).
Verder bedenk ik me net dat het enige andere wat mij tegen viel bij de htc one x, is dat het maximum volume veel lager lag dan bij veel andere telefoons, en dat kan soms irritant zijn als je even een kort filmpje van facebook wilt bekijken terwijl de radio of tv al aan staat. Dus liefst ook niet een telefoon met hele matige speakers.