Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een SSD kopen voor mijn mini laptop. Een opslag van 120GB is genoeg. Het gaat erom dat de laptop snel opstart.

Budget is ongeveer 60-70 EUR.

Ik zat zelf aan de Samsung 840 EVO 120GB SSD te denken.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
Is een prima SSD die zeer snel is. Hoewel je aan een Crucial M500 ook genoeg zal hebben, die heeft beschermingscaps tegen stroomuitval, en is wat goedkoper. Hij is iets trager maar dit zal je denk ik nauwelijks merken, en zeker als je van een traditionele harde schijf afkomt is het een fikse verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Samsung 840 EVO kun je weinig mis mee doen, Crucial M500 is wel wat goedkoper. En trager ook, maar als je laptop geen SATA600 poort heeft, maakt dat niets uit.

@dennis_rsb: in een laptop is die stroom uitval bescherming van de M500 niet zo relevant. Komt toch niet zo vaak voor dat de batterij helemaal leeg getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:42

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

echter betaal je voor de Samsung sowieso meer, en is in een mini laptop eigenlijk nergens een SataIII poort te vinden. gewoon lekker de crucial pakken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Samsung SSD's gebruiken minder stroom. De accu van mijn mini laptop gaat zeer lang mee (6-8 uren), dus kies ik denk ik voor de Samsung 840 EVO SSD. Vriend van mij heeft Samsung SSD en die regelmatig random uit het stroom gehaald; geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLBUURMAN schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:21:
echter betaal je voor de Samsung sowieso meer, en is in een mini laptop eigenlijk nergens een SataIII poort te vinden. gewoon lekker de crucial pakken.
De kingston is ook goed en net zo duur als de crucial en bijna 2x zo snel, en daar zit een cache op. Waarom die niet?

pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:01:
[...]

De kingston is ook goed en net zo duur als de crucial en bijna 2x zo snel, en daar zit een cache op. Waarom die niet?

pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB
Dat kan je toch niet menen? 8)7
Die Kingston kan toch zeker als een zwakke ssd gezien worden, met een belabberde controller.

Goede ssd's zijn onder andere de Samsungs, Plextor en Crucial. Aangezien van deze de Crucial de goedkoopste is, kan je net zo goed die pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Daarbij toegevoegd...

Welk cache? Waar zit die dan volgens jouw Hugo? Ik wil wel eens zien hoe je die tevoorschijn tovert...
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:59:
Samsung SSD's gebruiken minder stroom. De accu van mijn mini laptop gaat zeer lang mee (6-8 uren), dus kies ik denk ik voor de Samsung 840 EVO SSD. Vriend van mij heeft Samsung SSD en die regelmatig random uit het stroom gehaald; geen problemen mee gehad.
De EVO gebruikt inderdaad idle de helft minder stroom dan de M500. Dus opzicht is er een kleine winst tenopzichte van de M500 in accu duur dan.

Goed argument punt en ook helemaal geen slechte keuze SSD.

[ Voor 70% gewijzigd door Swordlord op 23-05-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:59:
Hallo,

Ook voor GoT geld: Doe een klein beetje je best. Dat betekend dat je even moet zoeken op benches qua prestatie en stroomverbruik.
Dat kan op de site van Tweakers, maar ook bij de "buren".

Verder heb ik zelf een Samsung 830 128 gb in een HP Pavilion DV5 (Core 2 Dou systeem) gestopt en ik merk duidelijk dat de accu lager meegaat, ook onder zware CPU load (> 80% ).

Voor de goedkopere SSD kan ik geen uitspraak doen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1