Beste,
Ik heb sinds enkele dagen de Yamaha RX-475 in bezit .
Ik heb nu wat problemen met de aansluiting en werking van mijn apparatuur:
Satelietontvanger Rebox 8000 aangesloten op HDMI 1 van de Yamaha met HDMI kabel.
Panasonic TX-P42G20 plasma tv aangesloten op HDMI OUT van Yamaha en HDMI 2 ARC van
de TV.
Panasonic Dvd-recorder DMR-EH55 aangesloten op de component AV1 van de Yamaha met
3 delige tulip Y-Pr-Pb en optische kabel . ( De reden is dat de DVD-recorder geen HDMI heeft).
Voordat ik HDMI Control en ARC op de Yamaha heb geconfigureerd eerst alle AV -instellingen
voor TV en Satelliet gewijzigd naar HDMI Digitaal.
Hierna de Setup uitgevoerd voor de Yamaha
Bij Tv staat HDMI 2 Digitaal in het menu
Bij Sat staat HDMI DOLBY DIGITAL in het menu
In het menu van de receiver na de setup staat : HDMI CONTROL : ON
ARC : ON
AUDIO OUTPUT: AUTO
STANDBY : AUTO
TV AUDIO INPUT : AV1
1 Staat de satellietontvanger op radio-ontvangst dan krijg ik de volgende situatie:
Als de receiver aanstaat en ik zet de TV aan komt er alleen radiogeluid uit de TV-boxen
Als ik de TV uitzet gaat ook de receiver gelijktijdig uit ( SAT blijft aan )
.
2. Staat de satellietontvanger op TV-ontvangst dan krijg de omgekeerde situatie:
Ik zet de TV aan en heb geen tv -geluid . Dus ik moet de receiver aan laten staan en krijg dan het TV- geluid van de receiver over de speakers .
Als ik het volume met de afstandsbediening van de receiver hoger of lager zet zie ik wel op de TV de geluidsbalk wijzigen.
Resumerend : Afhankelijk van de keuze op de satellietontvanger Radio of TV ontvangst werkt de geluidssturing contra .
De oorzaak is volgens mij de satellietontvanger, maar ik kan het mis hebben.
Mijn 2e probleem :
Als ik nu een dvd wil afspelen krijg ik geen beeld en geluid op de TV
Als ik op de knop op de afstandsbediening van de TV kies voor AV keuze zie ik wel staan AV1=DVD , maar als ik de receiver op AV1 zet krijg ik eveneens geen beeld en geluid.
Op HDMI 1 eveneens niet.
Alle aansluitingen van de stekkers etc opnieuw gecontroleerd maar die zitten goed .
Gaarne advies
Re
Ik heb sinds enkele dagen de Yamaha RX-475 in bezit .
Ik heb nu wat problemen met de aansluiting en werking van mijn apparatuur:
Satelietontvanger Rebox 8000 aangesloten op HDMI 1 van de Yamaha met HDMI kabel.
Panasonic TX-P42G20 plasma tv aangesloten op HDMI OUT van Yamaha en HDMI 2 ARC van
de TV.
Panasonic Dvd-recorder DMR-EH55 aangesloten op de component AV1 van de Yamaha met
3 delige tulip Y-Pr-Pb en optische kabel . ( De reden is dat de DVD-recorder geen HDMI heeft).
Voordat ik HDMI Control en ARC op de Yamaha heb geconfigureerd eerst alle AV -instellingen
voor TV en Satelliet gewijzigd naar HDMI Digitaal.
Hierna de Setup uitgevoerd voor de Yamaha
Bij Tv staat HDMI 2 Digitaal in het menu
Bij Sat staat HDMI DOLBY DIGITAL in het menu
In het menu van de receiver na de setup staat : HDMI CONTROL : ON
ARC : ON
AUDIO OUTPUT: AUTO
STANDBY : AUTO
TV AUDIO INPUT : AV1
1 Staat de satellietontvanger op radio-ontvangst dan krijg ik de volgende situatie:
Als de receiver aanstaat en ik zet de TV aan komt er alleen radiogeluid uit de TV-boxen
Als ik de TV uitzet gaat ook de receiver gelijktijdig uit ( SAT blijft aan )
.
2. Staat de satellietontvanger op TV-ontvangst dan krijg de omgekeerde situatie:
Ik zet de TV aan en heb geen tv -geluid . Dus ik moet de receiver aan laten staan en krijg dan het TV- geluid van de receiver over de speakers .
Als ik het volume met de afstandsbediening van de receiver hoger of lager zet zie ik wel op de TV de geluidsbalk wijzigen.
Resumerend : Afhankelijk van de keuze op de satellietontvanger Radio of TV ontvangst werkt de geluidssturing contra .
De oorzaak is volgens mij de satellietontvanger, maar ik kan het mis hebben.
Mijn 2e probleem :
Als ik nu een dvd wil afspelen krijg ik geen beeld en geluid op de TV
Als ik op de knop op de afstandsbediening van de TV kies voor AV keuze zie ik wel staan AV1=DVD , maar als ik de receiver op AV1 zet krijg ik eveneens geen beeld en geluid.
Op HDMI 1 eveneens niet.
Alle aansluitingen van de stekkers etc opnieuw gecontroleerd maar die zitten goed .
Gaarne advies
Re