Yamaha Rx-v475

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:21
Beste,

Ik heb sinds enkele dagen de Yamaha RX-475 in bezit .
Ik heb nu wat problemen met de aansluiting en werking van mijn apparatuur:

Satelietontvanger Rebox 8000 aangesloten op HDMI 1 van de Yamaha met HDMI kabel.

Panasonic TX-P42G20 plasma tv aangesloten op HDMI OUT van Yamaha en HDMI 2 ARC van
de TV.

Panasonic Dvd-recorder DMR-EH55 aangesloten op de component AV1 van de Yamaha met
3 delige tulip Y-Pr-Pb en optische kabel . ( De reden is dat de DVD-recorder geen HDMI heeft).

Voordat ik HDMI Control en ARC op de Yamaha heb geconfigureerd eerst alle AV -instellingen
voor TV en Satelliet gewijzigd naar HDMI Digitaal.
Hierna de Setup uitgevoerd voor de Yamaha

Bij Tv staat HDMI 2 Digitaal in het menu
Bij Sat staat HDMI DOLBY DIGITAL in het menu

In het menu van de receiver na de setup staat : HDMI CONTROL : ON
ARC : ON
AUDIO OUTPUT: AUTO
STANDBY : AUTO
TV AUDIO INPUT : AV1

1 Staat de satellietontvanger op radio-ontvangst dan krijg ik de volgende situatie:

Als de receiver aanstaat en ik zet de TV aan komt er alleen radiogeluid uit de TV-boxen
Als ik de TV uitzet gaat ook de receiver gelijktijdig uit ( SAT blijft aan )

.
2. Staat de satellietontvanger op TV-ontvangst dan krijg de omgekeerde situatie:

Ik zet de TV aan en heb geen tv -geluid . Dus ik moet de receiver aan laten staan en krijg dan het TV- geluid van de receiver over de speakers .
Als ik het volume met de afstandsbediening van de receiver hoger of lager zet zie ik wel op de TV de geluidsbalk wijzigen.
Resumerend : Afhankelijk van de keuze op de satellietontvanger Radio of TV ontvangst werkt de geluidssturing contra .

De oorzaak is volgens mij de satellietontvanger, maar ik kan het mis hebben.

Mijn 2e probleem :

Als ik nu een dvd wil afspelen krijg ik geen beeld en geluid op de TV
Als ik op de knop op de afstandsbediening van de TV kies voor AV keuze zie ik wel staan AV1=DVD , maar als ik de receiver op AV1 zet krijg ik eveneens geen beeld en geluid.
Op HDMI 1 eveneens niet.
Alle aansluitingen van de stekkers etc opnieuw gecontroleerd maar die zitten goed .

Gaarne advies

Re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

FeaR

In GoT we trust

Eerste probleem klinkt als HDMI CEC wat niet lekker werkt.

Tweede probleem is dat deze Yamaha naar mijn weten niet beschikt over analog to digital conversion. Dus het analoge component-signaal wordt niet omgezet naar digitaal HDMI. Als je component in op de receiver gebruikt moet je ook component uit gebruiken voor beeld. Ik kan conversie niet vinden op de site van Yamaha. Wellicht dat de handleiding er meer over zegt maar die leest wat lastig door op het moment aangezien ik mobiel zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste FeaR ,

Kan ik dan niet beter de DVD-recorder met een Scartkabel aansluiten op de Satellietontvanger en
niet via de Receiver laten lopen . Of heeft dit nadelen . Anders moet ik 2x een optische verbinding
maken nl van de DVD-recorder naar de Receiver en van de Receiver naar de TV voor het geluid.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:07
Je tv heeft zo te zien ook component-in; Je zou dan de "component uit van je receiver kunnen doorlussen naar je tv.

Met scart ga je denk ik namelijk flink inleveren op kwaliteit / resolutie maar ik kan me vergissen.

[ Voor 29% gewijzigd door Stefmeister op 23-05-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste,

Mijn tv heeft inderdaad component aansluitingen voor beeld maar geen optische-IN aansluiting voor
het geluid ( wel out ). Maar misschien heb ik deze niet echt nodig want ik kom er nu achter dat wel het geluid wordt doorgeven met de optische kabel van de DVD recorder naar de AV-receiver .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste ,

Ik heb geprobeerd op mijn Yamaha Rx-V475 geprobeerd internetradio te ontvangen.
Omdat de router van Yamaha nog al prijzig is heb ik getracht een verbinding met mijn netwerk
te maken met een TP-Link 150Mbps Wireless N Nano Router te maken .( die had ik nog liggen).
Ik krijg helaas geen verbinding , is deze niet geschikt voor de Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste,

Ik heb de receiver van HDMI -out aangesloten op mijn Panasonic TV ( TX-P42G20) op de HDMI 2
ingang ( ARC).

Ik heb als ik de receiver aan heb zowel geluid op de TV-speakers als speakers die zijn aangesloten
op de receiver .
Echter als ik de receiver uitzet heb ik wel beeld maar geen geluid op de TV.
Uitzetten van HDMI-control geeft ook geen resultaat .

Gaarne advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Hans,

Mijn eerste tip is de HDMI ARC van de tv uitschakelen.
Als de apparatuur via de Yamaha loopt heeft deze functie geen doel.

Wat betreft de video conversie van analoog naar digitaal; dit is inderdaad niet aanwezig in de 475.
Indien u het recorder gedeelte niet gebruikt, zou mijn advies dan ook zijn de recorder te vervangen door een HDMI speler. Beeld en geluid gaan er zelfs met een simpele speler dan met sprongen op vooruit.

Het communiceren via HDMI is bij Yamaha programmeerbaar. Staat ergens in de digitale handleiding.
Of het werkt weet ik niet, maar allicht het proberen waard?
Ik heb mijn 'uitdagingen' met zowel HDMI als niet HDMI bronnen opgelost door overal de CEC en ARC functies uit te schakelen en de bediening via een Logitech Harmony (net gewisseld naar de Harmony Smart) te sturen.

Ik heb geen ervaring met de TP Nano, ook is mijn netwerk kennis beperkt.
Als de Yamaha een 'normaal' netwerk signaal krijgt, dus alsof hij met een kabel rechtstreeks is aangesloten, moet hij het doen. Even ervan uitgaande dat u met een ander apparaat heeft vastgesteld dat de TP werkt heb ik nog een ervarings tipje:

Sluit de TP aan, vervolgens de Yamaha uit, helemaal uit, dus stekker uit de stroom.
Als u nu de receiver weer van stroom voorziet zal hij een nieuw IP adres vragen.

Ik hoop dat u hiermee iets verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste ,

Ik wil nu graag gebruikmaken van een SPDIF ingang op de Yamaha RX=V475 maar ik heb de beide reeds in gebruik.
Een voor mijn satellietontvanger en een voor mijn oude DVD recorder ( heeft geen HDMI )

Ik ben nog eens in de handleidingen gedoken om een SPDIF aansluiting vrij te kunnen maken maar kom er niet uit.

Mijn satellietontvanger is op de HDMI ARC op de Tv aangesloten met het doel dat het geluid ook terug gaat naar de Yamaha AV 475 .

In het menu van de Yamaha heb ik ARC ook op ON staan , toch krijg ik alleen geluid op de TV maar niet op de Yamaha .

Ik heb langdurig gespeeld met de instellingen maar geen resultaat dus de SPDIF kabel maar weer aangesloten op de satellietontvanger en Yamaha AV

Weet iemand nog een optie
Pagina: 1