Sinds een jaar heb ik een ICIDU NI-707533 (wireles 300N / gigabit router) en Z3 internet van Ziggo (180/18). Voordat de snelheid begin deze maand werd verhoogd, haalde mijn router over het algemeen 130 mbit down (150 geadverteerd), sinds de verhoging is dit echter *afgenomen* tot 80 mbit down. Op aanraden van Ziggo heb ik de snelheid gemeten door mijn computer op de modem aan te sluiten, en haal dan wel 179/17.5 mbit.
Wat mij betreft is de oorzaak van het probleem duidelijk: mijn router kan de internetsnelheid niet aan, maar ik zie het ook als waarschuwing: routers kunnen hun geadverteerde snelheden soms absoluut niet bereiken, en ik vraag me af hoe ik in de toekomst bij een snelheidsverhoging niet weer tegen hetzelfde probleem aanloop?
Wat mij betreft is de oorzaak van het probleem duidelijk: mijn router kan de internetsnelheid niet aan, maar ik zie het ook als waarschuwing: routers kunnen hun geadverteerde snelheden soms absoluut niet bereiken, en ik vraag me af hoe ik in de toekomst bij een snelheidsverhoging niet weer tegen hetzelfde probleem aanloop?