Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor gamen en CAD [€650-1200]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, mijn huidige laptop heeft niet de beste specs, en is eigenlijk altijd al een miskoopje geweest. Voor mijn nieuwe laptop ben ik op zoek naar een goede gamelaptop, waar AutoCAD ook goed op loopt, nu is dat 2e niet echt een probleem, omdat AutoCAD ook al goed werkt op de huidige laptop.

Ik heb zelf al wat uitgezocht, en kom meerdere malen uit op de Lenovo y510p.
http://tweakers.net/price...deapad-y510p-00043nl.html
Ook heb ik deze laptop zojuist gezien:
http://www.laptopshop.nl/.../msi-gt70-2od-829xnl.html

Nu is eigenlijk mijn vraag aan jullie, is de Lenovo of the MSI voor mij een goede keus, of zijn er eventueel nog betere laptops beschikbaar?

Mijn laptopkennis is niet bepaald geweldig trouwens :9

Hieronder een lijstje met eisen/wensen:

Gebruik
Gamen, AutoCad

Budget
€650,- tot maximaal €1200,- (tenzij er echt een hele scherpe aanbieding is, maar ik ben niet van plan meer te betalen)

Processor
Een goede processor, zoals de i7 4700MQ/HQ of iets in die trant.

Videokaart
Een die goed genoeg is om games die ik speel zoals Bioshock Infinite, TF2, Metro Last Light, Battlefield 4 op medium instellingen te spelen. Ik vind het belangrijker om het spel soepel en redelijk mooi te runnen, dan de allerbeste instellingen te hebben, ik weet dus niet precies welke videokaart hier goed genoeg voor is.

Schermgrootte
Ik ben 15'' gewent, maar ik overweeg misschien om een 17'' te kopen, omdat dit fijner is voor AutoCAD.

Merk laptop
In principe sta ik open voor alles, alleen kijk ik niet snel naar merken zoals BTO, omdat deze mij onbekend zijn. Ik heb nu een HP, en hiervoor heb ik ook een HP gehad.

Overige wensen
Een SSD als het kan.
Een laptop met een 'goede' touchpad, ik heb gelezen dat de Lenovo y510p dit dus niet heeft.
USB 3.0

Niet belangrijk
CD-speler
Gewicht

Dus nu toch de Lenovo y510p kiezen? Want ik heb ook gelezen, naast de slechte touchpad, dat deze laptop ook erg warm wordt.
Of dan toch wachten op de Lenovo y50?

Nog één vraagje.
Bij gaming laptops zie ik vaak 'SSD' voorbij komen, dus dat heb ik dan ook maar bij mijn wensen gezet :9
Maar wat is hier nu het voordeel van t.o.v. een HDD?

Bij voorbaat dank voor de gestoken tijd en moeite, wordt zeer gewaardeerd.

Groet,

Rick

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 18:22
Ik werk bij coolblue en heb de MSI toevallig van de week verkocht : weet dat hier GEEN besturingssysteem bijzit (komt er dus nog bovenop). Ook is het zo dat als je er windows op wil zetten je eerst in de bios moet aangeven dat hij via Legacy moet booten. Er zit namelijk een linux bootup in waardoor het installeren van Windows onmogelijk is als je gewoon via uefi boot. (is dus iets meer gedoe)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had al vernomen uit andere topics dat dit het geval is. Hoe bevalt deze laptop? Denk je dat er voor hetzelfde geld nog kwalitatief betere/gelijkwaardige laptops in omgang zijn?

Verwijderd

Die MSI heeft wel een véel snellere GPU dan de Lenovo. De bouwkwaliteit van de Lenovo daaraantegen is een stuk hoger.

Een SSD heeft als voordeel dat alles 'sneller' aanvoelt. De responstijd van je OS (dat zet je op de SSD), en de software die je daarnaast op je SSD parkeert is een stuk lager, en dat is in de praktijk echt enorm prettig. Het voelt allemaal soepeler.

http://www.notebookcheck....rce-GT-755M.102020.0.html
http://www.notebookcheck....rce-GTX-780M.88993.0.html

Hier twee links om de videokaarten te vergelijken. Dan kan je ook zien dat er echt een merkbaar verschil is.

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 18:22
Ik denk dat de specs van de MSI beter zijn, ten opzichte van de lenovo. Dus als je puur daarna kijkt is het relatief simpel.

Ik zie echter wel regelmatig mensen met MSI gaming laptops (in het algemeen vaker dan andere merken) terugkomen met problemen. Vaak doet de toetsenbord verlichting het niet of niet helemaal. En als je van plan bent de laptop te vervoeren zou ik toch voor de lenovo gaan, de MSI weegt namelijk een dikke 4 kilo en dat is niet prettig.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Houd er rekening mee dat als je veel met de laptop op pad gaat dat 15 daar een mooier formaat voor is. Zeker als je met het OV rijst bijvoorbeeld. Ik heb een 17" en ik vind het een te groot lomp ding om mee te sjouwen eigenlijk, met de auto is het echt wel prima te doen.

Als je de mogelijkheid heb tot SSD, doen! ik kan niet meer zonder, laptop staat in 10 seconde aan en alles werkt vlot, bestanden kopiëren, laadschermen in games ect. ect. het is echt een enorme prestatiewinst.

[ Voor 28% gewijzigd door garriej op 23-05-2014 15:40 ]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-11 22:26
Of de SLI versie van de Y510P.
http://www.paradigit.nl/l...3nl/80012017/details.aspx

Dan ben je wat meer geld kwijt en je accuduur wordt minder, maar dan is hij wel grafisch op het niveau van de 780GTX.

Ik kan je bevestigen dat de touchpad op de Y510P niet erg goed is. Vooral omdat de muisknoppen ook "touch" zijn. Je moet ze best ver indrukken dus daardoor verspringt je muis tijdens het klikken.
Er is een fix hiervoor waarbij je het aanraakgevoelige op de knoppen uitschakeld, maar ik gebruik altijd een muis dus heb die nog niet toegepast.

Verder is het gewicht, de bouwkwaliteit en de grootte misschien ook iets om rekening me te houden. Ik heb hier ook een Medion X6812 staan welke dezelfde behuizing als de MSI heeft. Het is nogal een groot log, en zwaar ding. Hij is helemaal van plastic gemaakt terwijl de Lenovo een metalen deksel heeft en de hele voorkant van metaal is.

Verwijderd

Jaarsma schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:37:
Ik denk dat de specs van de MSI beter zijn, ten opzichte van de lenovo. Dus als je puur daarna kijkt is het relatief simpel.

Ik zie echter wel regelmatig mensen met MSI gaming laptops (in het algemeen vaker dan andere merken) terugkomen met problemen. Vaak doet de toetsenbord verlichting het niet of niet helemaal. En als je van plan bent de laptop te vervoeren zou ik toch voor de lenovo gaan, de MSI weegt namelijk een dikke 4 kilo en dat is niet prettig.
Er werdt al aangegeven dat het gewicht niet belangrijk was ;)

Maar in elk geval sluit ik me wel aan bij wat je zij - de bouwkwaliteit laat soms wel te wensen over, alleen ik ben bang dat de 755M gaat teleurstellen qua gamen. De GTX780M is een héel stuk sneller, vandaar dat ik het ook een lastige keus zou vinden. Bouwkwaliteit met een mischien (te) zwakke GPU, of een wat minder gebouwde laptop met een goede GPU.

Ik zou toch ook 's kijken naar een laptop van BTO / XNotebooks. Ik heb zelf een laptop van BTO gehad, en die doen niet bepaald onder qua kwaliteit voor de gemiddelde laptop. Ik zal niet claimen dat ze net zo goed zijn als de top of the line qua bouw, maar ook zeker niet 'kapot binnen een maand'. Daarnaast leveren ze ook laptops tegen redelijke prijzen, en vaak met een betere balans dan je gaat vinden bij Lenovo e/d.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor de reacties!
Nu erg aan het twijfelen.
Een paar (domme) vraagjes:
- Kan de verlichting van het toetsenbord ook uitgezet worden/andere kleur bij de MSI en Lenovo? Of is er bepaalde software wat dit doet?
- Wordt er over het algemeen veel 'bloatware' geleverd bij Lenovo en MSI?

Ik zal straks als ik thuis ben even een BTO gaan samenstellen.

Bedankt!

Verwijderd

Heb overigens net even gekeken, en Xnotebooks lijkt op het moment iets voordeliger te zijn (zijn vergelijkbaar qua kwaliteit, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken). Zou je aanraden om daar op te focussen qua een build maken.

Als je niet precies weet welk model je moet kiezen zou ik ook even gebruik maken van de site die ik eerder linkte, notebookcheck, die hebben goeie vergelijking qua GPU's en CPU's, en kunnen je een redelijk idee geven qua kracht per onderdeel.

De verlichting van de MSI kan via software van kleur veranderen, de Lenovo zal hoogstwaarschijnlijk éen solide kleur (rood) zijn. De MSI wordt geleverd zonder OS, dus is compleet zonder bloatware. Lenovo schijnt erg licht te zijn qua bloat, dus ook dat zal meevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Niet meer van toepassing, zie post hieronder voor geüpdate bericht.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even alles op een rijtje:

Ik heb nu nog twee laptops op m'n wishlist staan:
http://www.laptopshop.nl/.../msi-gt70-2od-829xnl.html
en:
pricewatch: Asus N550JK-CN101H

Vraag over de MSI:
Enig idee tot wanneer die actie geldt/of de laptop weer op voorraad komt voordat de actie voorbij is?

Vraag over de Asus:
Is het totale geheugen op de laptop nu 256GB? Is dit op een of andere manier uit te breiden, want met een aantal games en films is het zo vol. Of is er eenzelfde laptop in omloop met meer geheugen?

Bedankt!

• Tim020
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik ben zelf ook bezig met kijken voor een laptop. Ik heb gebeld voor die MSI maar helaas krijgen ze die niet meer binnen dus die gaat uit het assortiment.
Nou ben ik zelf wel benieuwd of iemand een andere site / winkel weet waar ik die MSI kan kopen.
Want persoonlijk word ik niet echt vrolijk van die 800m serie kaarten.
En voor die ASUS zou je natuurlijk nog een externe schijf kunnen kopen voor films enzo. Die kosten tegenwoordig ook niks meer.

Verwijderd

Topicstarter
Aah dat meen je niet, jezus ;(
Dan denk ik dat de Asus over blijft?

Welke laptops heb jij op het oog?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 20:29 . Reden: de :( veranderd ]

• Tim020
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik zit zelf te denken wat meer geld uit te geven en dan voor de pricewatch: MSI Gaming Series GT70 2PC-1084XNL Dominator te gaan.
Ik vind die SSD niet zo belangrijk als ik me pc aan zet ga ik ook even rustig wat drinken pakken ofzo.
En het lijkt mij dat je met een I7 en 8gb ram je OS soepel moet kunnen laten lopen.
Pagina: 1