Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Whut?

http://rt.com/news/160752-thailand-curfew-coup-tv/

even elders controleren...

Check. Thaise leger heeft de boel overgenomen

http://www.reuters.com/ar...est-idUSBREA4J0HN20140522
(Reuters) - Thailand's army chief General Prayuth Chan-ocha seized control of the government in a coup on Thursday, two days after he declared martial law, saying the military had to restore order and push through reforms after six months of turmoil.
"In order for the situation to return to normal quickly and for society to love and be at peace again ... and to reform the political, economic and social structure, the military needs to take control of power," Prayuth said in the televised address.
Vooralsnog dus bedoeld als middel om de impasse te doorbreken, maar ja... Coups en beloftes...

[ Voor 103% gewijzigd door ROFLASTC op 22-05-2014 17:13 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Grondwet is ook buitenspel gezet inmiddels (opgeschort voor onbepaalde tijd), en er gelden strikte avondklokken. Alleen toeristen mogen buiten bepaalde tijden nog naar vliegvelden enzo.

Nu grijpt het leger daar wel vaker de macht (enkele jaren geleden hadden ze ook al eens een staatsgreep gepleegd), maar zo vergaand als nu is het volgens mij nog niet eerder geweest (iig in de recente geschiedenis).

Ik was van plan volgende maand te gaan boeken voor een vakantie in Thailand volgend jaar januari/februari (dit jaar ben ik er ook geweest), maar denk dat ik dit toch nog maar even mee ga wachten tot er iets meer duidelijk is. Als er straks echt een miltaire dictatuur zit sla ik maar even over... heb geen zin straks nog opgepakt te worden oid...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Coup #372 in Thailand? Alleen al in de periode dat een vriend van mij daar zat is al twee keer bijna-ja-toch-wel-nee-uiteindelijk-niet een staatsgreep gepleegd. Het is een interessant land :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

372 coups is wat overdreven, maar het plegen van coups is in Thailand niet geheel ongebruikelijk idd.

Deze coup is de 12e in de recente geschiedenis (de 1e was in 1932). Het complete overzicht van coups in Thailand is op deze lokatie te vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zoals wij hier regelmatig verkiezingen hebben regelen ze het daar periodiek met een coup. 's lands wijs, 's lands eer :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Niet alleen een coup in Thailand, binnenkort ook oorlog tussen China en Vietnam met een beetje pech (Chinese volksleger is sinds 16 mei aan het mobiliseren, richting grens met Vietnam)

Gaat lekker in die regio.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eens in Noord-Thailand toen er een militaire coup was (2014 of 15 denk ik). Er was toen niet veel van te merken, behalve de avondklok en militairen op straat. Het leven ging gewoon door en drinken gebeurde gewoon in de guesthouses zelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:21:
Ik was eens in Noord-Thailand toen er een militaire coup was (2014 of 15 denk ik). Er was toen niet veel van te merken, behalve de avondklok en militairen op straat. Het leven ging gewoon door en drinken gebeurde gewoon in de guesthouses zelf!
Vul de volgende keer een TR in en hou het daarbij. :)

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-10-2016 17:55 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Fietsbel schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:31:
[...]

Nuttige bump voor een 2 jaar oud topic....
Ach, mijn leerpunt voor vandaag is weer behaald!

*kijkt in het vervolg eerst naar de post datum alvorens te zoeken op Nu.nl*

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Haha, gelukkig dat dit een oud topic is. Was even in de schrik aangezien ik er oven een dagje naar toevlieg. Laatste wat ik nodig heb is een militaire coup...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:21:
Ik neem aan dat destijds dit topic was geopend :+

Echt hoe vinden mensen deze oude topics?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deze gaat dus dicht. Een twee jaar oude topic hoeft echt niet gekicked te worden. Zeker als de relevantie praktisch nul is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.