Hoi allemaal,
ik wil de waarde van een textarea chunken in blokjes van maximaal 50 karakters en elke enter ook in een aparte chunk.
Bijvoorbeeld:
Dit had ik in eerste instantie opgelost door:
In de teksten kunnen echter ook enters staan. Dus bijvoorbeeld:
Echter, in Javascript valt de enter niet onder de Regex waarde . (punt), omdat dit vroeger op regelniveau plaatsvond of iets dergelijks.
Dus toen dacht ik het volgende te doen:
Maar vooralsnog krijg ik maar 2 chunks in plaats van 3, omdat hij opvolgende enters bij elkaar optelt tot hij bij 50 is.
Iemand een idee hoe ik voor elke enter een extra chunk kan krijgen?
ik wil de waarde van een textarea chunken in blokjes van maximaal 50 karakters en elke enter ook in een aparte chunk.
Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
| Hallo, ik heet Patrick en op Tweakers ben ik bekend onder de nickname PdeBie (76 karakters) wordt: [Hallo, ik heet Patrick en op Tweakers ben ik beken] (50) [d onder de nickname PdeBie] (26) |
Dit had ik in eerste instantie opgelost door:
JavaScript:
1
| var chunksOf50Chars = text.match(/.{1,50}/g); |
In de teksten kunnen echter ook enters staan. Dus bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
| Hallo, ik heet Patrick en op Tweakers ben ik bekend onder de nickname PdeBie |
Echter, in Javascript valt de enter niet onder de Regex waarde . (punt), omdat dit vroeger op regelniveau plaatsvond of iets dergelijks.
Dus toen dacht ik het volgende te doen:
JavaScript:
1
| var chunksOf50Chars = text.match(/(.|\r|\n){1,50}/g); |
Maar vooralsnog krijg ik maar 2 chunks in plaats van 3, omdat hij opvolgende enters bij elkaar optelt tot hij bij 50 is.
Iemand een idee hoe ik voor elke enter een extra chunk kan krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 22-05-2014 17:11 ]