SSD in laptop met HDD-caddy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 11:06
hallo,

Ik heb een asus s550c. hier zat 1 tb hdd in met 64gb cache ofzo. nou heb ik een samsung 840 ssd gekocht (250gb) deze heb ik met een kale installatie in mn laptop gedaan en de andere hdd gebruik ik alleen nog maar voor opslag. Nou is mijn vraag of het uit maakt of deze in die hddcaddy zit dus op de cdspeler aansluiting of dat je snelheid wint als je hem op de normale plek doet.

Als je ze om wisselt wordt de hdd dan nog wel gekoeld of is dit niet nodig? ik haal nu 284 mb/sec met de ssd en dit moet volgensmij hoger kunnen. Heb samsung magician al wel geinstalleerd en gebruikt. Firmware is up to date.

Dus concreet, haal ik een hogere snelheid als ik de schijven omwissel en kan dit zomaar?

Mvg justin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-07 00:33

Swordlord

Act first, think never

Het is vaak dat de CD speler een SATA-300 connectie toegeleverd krijgt, dus de caddy zit ook op SATA-300

Dus jah, omwisselen zal de sequentiële doorvoersnelheid waarschijnlijk omhoog halen (of er is sata-300 door het hele systeem gebruikt).

Een HDD wordt ook niet gekoeld op de standaard plek... Dus die mag je zelf inkoppen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Swordlord op 22-05-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
Is 284 ook niet wat sloom dan voor een ssd die 540 mb/sec kan? heb ook een i7 3517u en 8gb ram dus daar zal het vast niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

De HDD caddy zit via een sata-300 bus aangesloten waarschijnlijk... dus ookwel 300 MB/s max...

Het standaard HDD aansluitpunt zal waarschijnlijk via sata-600 zijn, dus die heeft 600 MB/s max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Swordlord schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:48:
De HDD caddy zit via een sata-300 bus aangesloten waarschijnlijk... dus ookwel 300 MB/s max...

Het standaard HDD aansluitpunt zal waarschijnlijk via sata-600 zijn, dus die heeft 600 MB/s max.
Hmm, dat zou ik niet zo snel zeggen.

Ik zou eerder zeggen dat de DVD SATA I heeft en de HDD SATA II.

Je kan met dit soort dingen beter uitgaan van het ergere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Thomg schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:43:
[...]

Hmm, dat zou ik niet zo snel zeggen.

Ik zou eerder zeggen dat de DVD SATA I heeft en de HDD SATA II.

Je kan met dit soort dingen beter uitgaan van het ergere.
Hij haalt met de SSD in caddy 280 MB/s...
Dus ookwel... de connectie naar de caddy toe is SATA-300...

Wat is daar niet duidelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Swordlord schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:48:

Precies dit.
Het staat vaak voor laptops niet erg duidelijk aangegeven door de fabrikant welke sata versie er nou werkelijk op het standaard aansluitpunt zit en welke op de CD/DVD caddy zit.
Maar in veel gevallen zal het standaard aansluitpunt voor de HDD sata-600 zijn en zou ik het gewoon proberen.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
Ga ik doen, laat het weten wat het was.
Pagina: 1