Ik ben eigenlijk opzoek naar jullie meningen in een naar mijn mening, raar verhaal.
Het verhaal is als volgt, ik heb tijdje terug een Xbox 360 overgenomen van een huisgenoot van me. Nu ga ik door studie en andere redenen geen tijd meer voor hebben om er op te spelen. Dus leek het me een goed idee om die dan maar te gaan verkopen. Zo gezegd, zo gedaan. Advertentie op Tweakers geplaatst (xbox + games), een paar DM's gehad van mensen die mogelijk interesse hadden, maar dat liep allemaal op niks uit.
Nou kreeg ik dus afgelopen een Maandag van een persoon (laten we deze voor het gemak, persoon X noemen) een DM met de vraag wat wil je voor alleen de console met controllers en alle kabeltjes er bij hebben. Ik wist dat op dat moment niet, dus ik krijg een bod van 86,75 binnen. Ik ga daar mee akkoord. Geef mijn bankgegevens door en vraag persoon X om zijn/haar adres gegevens.
Ik krijg daarna nog wel een paar DM's met wat vragen zoals of de oude AV (geel, rood en wit) kabel er bij zit enzo. Ik reageer er netjes op, dat die er niet bij zit en waar Persoon X deze eventueel zou kunnen halen. Ik krijg daarna nog een vraag of ik toevallig ook nog GTA5 heb liggen. Ik zeg dat ik die laatst geruild had voor Skyrim en daarna nog een vraag of er een headset bij zit.
Stiekem begon ik al lichtelijk het gevoel te krijgen, dat ik aan het lijntje gehouden werd. Maar de volgende DM, bevestigde het gevoel compleet voor mij.
Ik stuur daarop vervolgens de volgende DM op,
PS, modjes mocht dit topic hier niet geplaatst worden. Dan mijn excuses!
Het verhaal is als volgt, ik heb tijdje terug een Xbox 360 overgenomen van een huisgenoot van me. Nu ga ik door studie en andere redenen geen tijd meer voor hebben om er op te spelen. Dus leek het me een goed idee om die dan maar te gaan verkopen. Zo gezegd, zo gedaan. Advertentie op Tweakers geplaatst (xbox + games), een paar DM's gehad van mensen die mogelijk interesse hadden, maar dat liep allemaal op niks uit.
Nou kreeg ik dus afgelopen een Maandag van een persoon (laten we deze voor het gemak, persoon X noemen) een DM met de vraag wat wil je voor alleen de console met controllers en alle kabeltjes er bij hebben. Ik wist dat op dat moment niet, dus ik krijg een bod van 86,75 binnen. Ik ga daar mee akkoord. Geef mijn bankgegevens door en vraag persoon X om zijn/haar adres gegevens.
Ik krijg daarna nog wel een paar DM's met wat vragen zoals of de oude AV (geel, rood en wit) kabel er bij zit enzo. Ik reageer er netjes op, dat die er niet bij zit en waar Persoon X deze eventueel zou kunnen halen. Ik krijg daarna nog een vraag of ik toevallig ook nog GTA5 heb liggen. Ik zeg dat ik die laatst geruild had voor Skyrim en daarna nog een vraag of er een headset bij zit.
Stiekem begon ik al lichtelijk het gevoel te krijgen, dat ik aan het lijntje gehouden werd. Maar de volgende DM, bevestigde het gevoel compleet voor mij.
Ik ging vervolgens even op Persoon X zijn/haar profiel kijken, bleek daar tot mijn grote verbazing een aantal aangeboden advertenties te staan met een paar Xboxen en GTA5...Beste Hertog6,
Sorry dat ik van zulke moeilijke vragen stel, het enige probleem momenteel is dat ik voor mezelf een Xbox 360 wil kopen.. En dit zo goedkoop mogelijk natuurlijk
Mijn relatie handeld zelf in consoles en Electronica maar echter heb ik geen zin erin om hem maar om alles te vragen, dus ik wou voor mezelf is wat halen en betalen.
Ik zal het met hem overleggen, de Scart en Headset zijn vrij relevant voor mij want ik heb zelf nog geen HDTV ( en deze hoef ik tot op heden nog niet ) ook de headset is handig voor tijdens Xbox live (met mijn vriend)
Deze onderdelen zouden los op vrijwel 20 euro komen denk ik zelf.
Aangezien mijn relatie zelf zegt, de Xbox is overgekocht van een huisgenoottje van u , wat hem momenteel 3de Hans maakt. Plus het feit dat de Xbox wel redelijk veel krasjes heeft (zowel merendeels lichte als grotere) hier valt natuurlijk mee te leven, maar het oog wel lelijker
Ik zal hem nog even vragen over hoeveel ik wel en nier mag geven voor een Xbox met deze staat ( natuurlijk is inhoud, verleden, en persoon ook van bod voor de prijs.. Maar ik wil geen fouten maken
U hoort nog van mij
Gr, Persoon X
Ik stuur daarop vervolgens de volgende DM op,
En vervolgens krijg ik de volgende "DM" terug als reactie..Beste Persoon X,
Bedankt voor je berichtje.
Als ik heel eerlijk ben vind ik het wel wat vreemd, dat jij bij mij een console-only wilt. Daarna vraagt of ik GTA 5 er toevallig bij heb. En dat is helemaal prima dat je dat soort vragen stelt. Maar wat het bij mij zo vreemd maakt, is dat je zelf nog een aantal Xboxen aanbied via Tweakers en GTA5..
Want ik krijg een beetje het idee, dat je onder de afspraak uit wilt komen. En dat is helemaal prima, maar zeg dat dan gewoon. Zeg dan gewoon, vanwege de schade op de Xbox zie ik er toch vanaf of wat de reden ook mag zijn. Dan is dat helemaal prima. Maar hou mij als verkoper niet zo aan het lijntje.
Ik doe graag op een eerlijke manier zaken, daarom melde ik ook netjes de schade van Xbox (en liet daar ook een foto van zien) en ik wil ook dat mijn klanten tevreden zijn met de spullen die ze van mijn kopen. Maar ik vind het niet meer dan normaal om dat zelfde respect terug te krijgen van mijn klanten.
Ik hoop dat je snapt, dat het van mijn kant heel vreemd overkomt.
Groeten,
Sander
Ik wil graag jullie meningen na deze, voor mij rare ervaring. Het gaat me niet er om dat mijn Xbox opnieuw verkocht gaat worden. Dat zal me een biet wezen, maar wat ik veel raarder vind is de manier van omgaan. Want ik krijg echt het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden worden en dat vind ik veel erger.Ik bied ook 2 aan..
Zoals ik zei, mijn vriend handelt in xboxen en PlayStation's
Maar ik wil niet afhankelijk van hem zijn voor een Xbox
PS, modjes mocht dit topic hier niet geplaatst worden. Dan mijn excuses!
[ Voor 0% gewijzigd door Hertog6 op 22-05-2014 15:58 . Reden: Verder gecensureerd ]
MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb