Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Film streamen vanaf pc op tv dmv Ipad - Plex

Pagina: 1
Acties:

• xavi2503
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-03-2024
Goedemiddag Allemaal,

Sindskort ben ik een nieuwe gebruiker van Plex en ben een beetje aan het experimenteren met deze software.
Ik heb op mijn PC Plex Media Server geïnstalleerd en ben in bezit van een Samsung TV met daarop de Plex App, een decoder van Ziggo de Humax 5300C DLNA en een mediaplayer LG SP520.

Op alle apparaten vind ik de Plex Media server dan ook terug, de ene makkelijker te gebruiken dan de andere moet ik zeggen. Nou heb ik de app van Plex ook op mijn Ipad geïnstalleerd en moet zeggen dat deze er grafisch er fantastisch uitziet.

Nou vraag ik me af is het nou niet mogelijk dat als ik op mijn Ipad de film selecteer dan ook het aparaat kan selecteren waarmee ik hem mee wil afspelen ipv direct op de Ipad ?

Ik zou namelijk mijn ipad dan graag als een soort van bibliotheek / remote willen gebruiken om in te zien wat we willen kijken en dan direct af te spelen op het geselecteerde aparaat.

Kan iemand mij hiermee wellicht mee helpen of advies geven ?

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Je kan via DLNA afspelen of via Plex zelf. Via DLNA ga je het niet kunnen beheren op je iPad. Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Als je Samsung Smart TV hebt zou je de Plex App daarop kunnen installeren. Ik weet alleen niet of deze ook je iPad als remote laat gebruiken, dit zou ik dan thuis even uit moeten proberen als je dat zou willen.

Ook is het natuurlijk mogelijk om een Apple TV of Chromecast (liever Chromecast) op je televisie aan te sluiten. Dan kan je je iPad helemaal goed als remote gebruiken en speelt je apple tv/chromecast dit af op je TV.

Apple TV Voordelen;
Je kan alles op je iPad afspelen op je TV. Zelfs je scherm van je iPad live weergeven op je televisie. Ook kan je in samenwerking met iTunes makkelijk muziek afspelen. Internetkabel input voor snellere verbindingen.

Nadelen:
Duur en beperkt in de basis functionaliteit. Ook moet je bij het afspelen van een Plex video altijd je iPad aan laten staan om te streamen en zal die dit met een omweg doen. Plex Media server > ipad> apple TV > TV

Chromecast Voordelen;
Goedkoop. Verschrikkelijk goede samenwerking met Plex. Streamed rechtstreeks vanaf je chromecast, iPad is slechts een remote om je films te managen en af te laten spelen op je chromecast. Na het starten van een video kan deze gewoon uitgeschakeld worden.

Nadelen;
Werkt alleen over WIFI en streaming is beperkt tot een aantal apps nog momenteel. Binnenkort word dit uitgebreid.

Hoop zo een beetje een duidelijk beeld te hebben gegeven.