Ik ben van plan over te stappen van een PS3 naar een PC. Hierdoor ben ik niet echt goed in het samenstellen van een pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan erop te gamen voor mij is ultra niet vereist ik vind high er ook al mooi uit zien. Games als LoL maar ook Watch Dogs enzo.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik zou graag rond de €600,- willen uitkomen over een paar tientjes meer of minder zal ik niet erg moeilijk doen. Ik ga hem wel zelf in elkaar zetten want dat scheelt toch weer een paar tientjes.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik start from scratch en heb eigenlijk alleen een muis van mijn huidige laptop maar de rest van de randapparatuur bestel ik apart en hoeft niet bij de prijs zijn inbegrepen (je mag wel zeggen als je een goede monitor kent).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kort gezegd een volledige pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hij moet wel lekker stil zijn heb namelijk geen zin in een stofzuiger naast me
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
AMD:
CPU: 6 core niet erg duur en is mij aangeraden door een vriend.
Moedebord: Ik heb geen idee of het een goede is maar lijkt me een goede.
GPU: Ik denk hiermee wel goede te kunnen gamen op high ik weet niet of er veel verschil zit tussen deze en pricewatch: Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost
Case: vind het een mooi kastje (ben beetje bitfenix fanboy)
Cooler: me vriend zei dat deze wat beter is dan de stock cooler.
RAM: Zie ik hier vaak voorbij komen dus daarom.
PSU: Seasonic is zover ik weet 'the boss' onder de voedingen.
SSD: Schijnt ook goede te zijn heb nu een Samsung EVO 250GB en kan nu echt niet meer zonder.
Intel:
CPU: Gekozen voor deze omdat ik toch niet ga overclocken en deze nog redelijk goedkoop is.
Moederbord: Gekozen omdat deze erg goed schijnt te zijn voor deze prijs.
Met de Intel kom ik toch een beetje boven me budget uit dus hoop dat dit iets goedkoper kan of gewoon de AMD nemen.
Ik hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan erop te gamen voor mij is ultra niet vereist ik vind high er ook al mooi uit zien. Games als LoL maar ook Watch Dogs enzo.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik zou graag rond de €600,- willen uitkomen over een paar tientjes meer of minder zal ik niet erg moeilijk doen. Ik ga hem wel zelf in elkaar zetten want dat scheelt toch weer een paar tientjes.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik start from scratch en heb eigenlijk alleen een muis van mijn huidige laptop maar de rest van de randapparatuur bestel ik apart en hoeft niet bij de prijs zijn inbegrepen (je mag wel zeggen als je een goede monitor kent).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kort gezegd een volledige pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hij moet wel lekker stil zijn heb namelijk geen zin in een stofzuiger naast me
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
AMD:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 88,95 | € 88,95 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-UD3P | € 76,30 | € 76,30 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 172,03 | € 172,03 |
| 1 | BitFenix Shinobi | € 49,85 | € 49,85 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 61,25 | € 61,25 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 610,28 | |
CPU: 6 core niet erg duur en is mij aangeraden door een vriend.
Moedebord: Ik heb geen idee of het een goede is maar lijkt me een goede.
GPU: Ik denk hiermee wel goede te kunnen gamen op high ik weet niet of er veel verschil zit tussen deze en pricewatch: Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost
Case: vind het een mooi kastje (ben beetje bitfenix fanboy)
Cooler: me vriend zei dat deze wat beter is dan de stock cooler.
RAM: Zie ik hier vaak voorbij komen dus daarom.
PSU: Seasonic is zover ik weet 'the boss' onder de voedingen.
SSD: Schijnt ook goede te zijn heb nu een Samsung EVO 250GB en kan nu echt niet meer zonder.
Intel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,- | € 154,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 71,78 | € 71,78 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 172,03 | € 172,03 |
| 1 | BitFenix Shinobi | € 49,85 | € 49,85 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 61,25 | € 61,25 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 647,86 | |
CPU: Gekozen voor deze omdat ik toch niet ga overclocken en deze nog redelijk goedkoop is.
Moederbord: Gekozen omdat deze erg goed schijnt te zijn voor deze prijs.
Met de Intel kom ik toch een beetje boven me budget uit dus hoop dat dit iets goedkoper kan of gewoon de AMD nemen.
Ik hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd.
[ Voor 0% gewijzigd door boyisboy890 op 22-05-2014 14:02 . Reden: tabel vergeten ]