Toon posts:

Live streamen naar Twitch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goeie morgen mede tweakers.

Ik heb een vraag aan jullie die verstand hebben met streamen. Ben nu een week bezig met streamen en die ook alles op 1 pc. En daar nu ook een avermedia HD in zitten, Maar ik wil dit nu scheiden van een Game pc en een stream pc.

Heeft een van jullie hier verstand mee en wat heb ik nodig voor een stream PC.

En natuurlijk tips over streamen zijn ook welkom in deze topic.

MVG Mike Aka Porave

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
Misschien is het handig om iets meer informatie te geven over wat je nu precies wilt. Voor zover ik het kan begrijpen lijkt het erop dat je nu een desktop hebt staan die je voor games gebruikt, maar ook voor het kijken van media vanaf een remote locatie (streaming). Of bedoel je dat je games en/of applicaties wilt gaan streamen?
Voor alle2 de situaties geldt dan natuurlijk de vraag wat je eisen zijn. (dus bij media, moet het dan alleen FullHD zijn, of is ook BluRay 3D nodig, wil je Plex gaan gebruiken, of wil je via XBMC werken en daar gewoon een share vandaan gaan benaderen of iets dergelijks? Bij streaming van games komen er nog veel meer aanvullende vragen bij kijken, maar ik neem aan dat het om media gaat).

iRacing Profiel

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke Avermedia heb jij precies? Dacht dat die HD enkel YPR input heeft.

Je hebt niet bijzonder veel nodig voor een streambak, een input van je gamePC -> streamPC, mocht er nog wat encoding nodig zijn, beetje videokaart (al zou een AMD APU al genoeg moeten zijn).

Vanuit je gamePC gewoon 1 naar je scherm en ander naar je streamPC, beeld op cloning zetten en klaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:25:
Misschien is het handig om iets meer informatie te geven over wat je nu precies wilt. Voor zover ik het kan begrijpen lijkt het erop dat je nu een desktop hebt staan die je voor games gebruikt, maar ook voor het kijken van media vanaf een remote locatie (streaming). Of bedoel je dat je games en/of applicaties wilt gaan streamen?
Voor alle2 de situaties geldt dan natuurlijk de vraag wat je eisen zijn. (dus bij media, moet het dan alleen FullHD zijn, of is ook BluRay 3D nodig, wil je Plex gaan gebruiken, of wil je via XBMC werken en daar gewoon een share vandaan gaan benaderen of iets dergelijks? Bij streaming van games komen er nog veel meer aanvullende vragen bij kijken, maar ik neem aan dat het om media gaat).
Op uw vraag terug tekomen. Ik stream games. en heb de avermedia live gamer hd. En wil alles op full hd gaan streamen. Maar nu doe ik alles op 1 desktop. Dus ben aan het gamen en muziek op de achtergrond. Echter verstoort dit het gamen. Maar wil dit wel om me kijkers te behouden. Dus zoek ik een 2 destop of mini pc waar ik de avermedia live gamer hd in kan doen en dan kan streamen vanaf me 2 pc..

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:43:
[...]

Op uw vraag terug tekomen. Ik stream games. en heb de avermedia live gamer hd. En wil alles op full hd gaan streamen. Maar nu doe ik alles op 1 desktop. Dus ben aan het gamen en muziek op de achtergrond. Echter verstoort dit het gamen. Maar wil dit wel om me kijkers te behouden. Dus zoek ik een 2 destop of mini pc waar ik de avermedia live gamer hd in kan doen en dan kan streamen vanaf me 2 pc..
Ah, ok, dan wordt er e.e.a wat duidelijker inderdaad :)
Over wat voor verbinding stream je? Zoals SinergyX al aangaf is er niet heel erg veel hardware nodig (da's dan ook juist het voordeel van streaming toepassen uiteraard ;) ) dus dan begin ik al snel aan een bandbreedte-gebrek te denken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een internet verbinding van Ziggo 90 / 9. En de pc neem ik aan hoeft zoon kracht patser te zijn. Dit komt door de avermedia live gamer hd.

Maar kan het ook verkeert hebben
Pagina: 1