Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 02:40
Geachte Tweakers,

Ik heb een laptop in mijn bezit; Asus X55U, welke enkele problemen had. In eerste instantie deden beide LAN en WLAN het niet, na een snelle installatie van de driver vanaf de product site werkt deze wel, maar nu doet de WLAN het nog niet.

Wireless geeft aan dat de driver werkzaam is, maar laat geen beschikbare netwerken vinden. Windows kan zelf het probleem niet oplossen.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Nieuwste driver van product pagina downloaden en installeren
  • Verouderde driver van product pagina downloaden en installeren
  • Hardware ID opzoeken en deze driver installeren.
Dit zijn trouwens de Hardware ID:
PCI\VEN_168C&DEV_0032&SUBSYS_11861A3B&REV_01
PCI\VEN_168C&DEV_0032&SUBSYS_11861A3B
PCI\VEN_168C&DEV_0032&CC_028000
PCI\VEN_168C&DEV_0032&CC_0280

Het gaat zoals ik het zie om een Atheros AR9485. Het besturingssysteem is Windows 7 64bit.

Ik weet niet meer wat er zou kunnen spelen noch hoe ik dit moet oplossen, enige ideeën?

Veel dank!

[ Voor 15% gewijzigd door FlowShotz op 22-05-2014 11:04 ]

Beste antwoord (via rens-br op 25-06-2018 10:43)

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
En er zijn toch nog steeds mensen die die oude meuk aan de praat proberen te krijgen na al die jaren. Mensen zoals ik bijvoorbeeld 8)7. Dus voor de mensen die wanhopig uren aan het googlen zijn waarom hun Asus notebook niet wireless wil connecten en bij Tweakers zijn uitgekomen, hier de oplossing:

Zoek op https://www.ath-drivers.eu/atheros-wireless-drivers.html naar een driver voor een Atheros AR9485.

Kostte mij een avondje uitzoeken maar dan werkt het ook. Deze grap werkt ook voor andere typen Asus notebooks. Mocht je niet hetzelfde hardware id als TS hebben (zie properties van de network controller) google dan eerst het hardware id zodat je er achter komt wat voor wireless controller er in zit. Sowieso wel handige werkwijze bij bijv. uitroeptekens van onbekende devices.

(ps: FN+F2 werkt niet omdat deze Atheros driver dus ontbreekt of corrupt is)

[ Voor 12% gewijzigd door elmerblues op 22-06-2018 23:14 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
fn + f2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Al meerdere keren gedaan, helaas werkt dat niet. Hij geeft aan dat er geen beschikbare netwerken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk dat toch ergens je radio gewoon uitstaat, ga dat eerst maar eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
Is het eigen Windows-installatie? Dan moet je voor de FN-F2 functie ook de hotkey driver installeren van Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
KillerAce_NL schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:36:
Ik denk dat toch ergens je radio gewoon uitstaat, ga dat eerst maar eens na.
Mijn radio doet het uitstekend, net zoals mijn draadloze verbinding zoals blijkt uit mijn eigen laptop en smartphone. Ook de bekabelde verbinding doet het.
mad-dog schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:38:
Is het eigen Windows-installatie? Dan moet je voor de FN-F2 functie ook de hotkey driver installeren van Asus
Dat weet ik niet precies, ik neem aan dat dit de standaard meegeleverde Windows 7 is, alle Asus programma's staan er namelijk op. Volgens mij bedoel je de ATK-Package van Asus, die heb ik reeds geïnstalleerd. Als ik de FN+F2 combinatie meerdere malen doe verandert er ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
heeft het ooit gewerkt? zijn je antenne kabeltjes (goed) aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
FlowShotz schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:46:
[...]

Mijn radio doet het uitstekend, net zoals mijn draadloze verbinding zoals blijkt uit mijn eigen laptop en smartphone. Ook de bekabelde verbinding doet het.

[...]
hij bedoelt de radio van je laptop.. zit er geen hardware schuifknopje aan de voor/zijkant oid waardoor alles wel goed lijkt te zijn (drivers/pc detecteren WIFI kaart), maar de antenne van de WIFI staat gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
elpino.rv schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:07:
[...]

hij bedoelt de radio van je laptop.. zit er geen hardware schuifknopje aan de voor/zijkant oid waardoor alles wel goed lijkt te zijn (drivers/pc detecteren WIFI kaart), maar de antenne van de WIFI staat gewoon uit.
Neen, er zit geen hardware schuifknopje. Zover ik weet is de behuizing nooit open geweest dus is er ook niet met de antenne kabels gerommeld, kan dit uit zichzelf ook gebeuren?

Ik probeer nu de ATK-package weg te halen e.d. misschien dat die ertussen zat. --> Helaas werkte dit niet.

Ik zou het echt niet meer weten...

[ Voor 5% gewijzigd door FlowShotz op 22-05-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:17
Windows 64-bit? Heb je de 64-bit drivers genomen?
Andere devices werken ten tijde van het testen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Ja,ik heb de 64 bit drivers. Verder werkt alles, ook de LAN verbinding. ATK package opnieuw geïnstalleerd, niks veranderd. Ik doe nu een sfc /scannow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Ben je nu echt mijn vragen aan het negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
PerfectPC schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:38:
Ben je nu echt mijn vragen aan het negeren?
Zeker niet, die indruk wou ik ook niet wekken! Hij heeft het zeker gedaan, iemand heeft er wat op gedaan en nou doet ie het dus niet meer. Wat betreft die antenne kabels weet ik niet zeker, hij heeft nog garantie dus ik maak hem liever niet open voor de antenne kabels. Zou het daaraan kunnen liggen? Hij heeft geen schakelaar voor radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer gestart met een liveCd om software uit te sluiten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Nee, Ik heb dat nog nooit gedaan, zou je dat kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:40

Speedmaster

Make my day...

Waarschijnlijk moet je toch aanvullende drivers ophalen.
Klik even op onderstaande Link:

http://www.atheros.cz/ath...d.php?chipset=60&system=6

Onderaan de 1e kolom staat een knop Click for Download, niet op andere links op die bladzijde klikken aangezien er zat ongewenste zooi staat. Download start pas na een seconde of 20. Als je het bestand gedownload heb,even unzippen en via eigenschappen van je Wifi kaartje drivers update met zoek locatie de unzipped map. Met deze drivers zal je probleem zo goed als zekere opgelost zijn.
Laat even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

Brandt het Wifi LED-je?
Als je met fn+F2 schakelt, ook meerdere keren, gaat het Wifi LED-je dan aan/uit?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
DaRoot schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:14:
Brandt het Wifi LED-je?
Als je met fn+F2 schakelt, ook meerdere keren, gaat het Wifi LED-je dan aan/uit?
Neen, deze brandt niet, ook niet wanneer ik hem aan en uit zet.
Speedmaster schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:05:
Waarschijnlijk moet je toch aanvullende drivers ophalen.
Klik even op onderstaande Link:

http://www.atheros.cz/ath...d.php?chipset=60&system=6

Onderaan de 1e kolom staat een knop Click for Download, niet op andere links op die bladzijde klikken aangezien er zat ongewenste zooi staat. Download start pas na een seconde of 20. Als je het bestand gedownload heb,even unzippen en via eigenschappen van je Wifi kaartje drivers update met zoek locatie de unzipped map. Met deze drivers zal je probleem zo goed als zekere opgelost zijn.
Laat even weten of het gelukt is.
Ik zal dit is proberen, bedankt voor de tip. Ik laat het weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 16:06
FlowShotz schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:51:
[...]

Neen, deze brandt niet, ook niet wanneer ik hem aan en uit zet.
Dan zit hier je probleem!
Dan zou ik eerst eens die hot-key dingen opnieuw installeren (via de asus website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Pittie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:56:
[...]

Dan zit hier je probleem!
Dan zou ik eerst eens die hot-key dingen opnieuw installeren (via de asus website)
Dat heb ik al gedaan, via de algemene download van die package, en van de product pagina zelf. Wanneer deze verwijderd is gebeurt er ook niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Helaas het heeft niet geholpen, hij blijft hetzelfde aangeven. Ik weet niet of het nuttige informatie is maar; wanneer de laptop opstart draait er een laad cirkeltje bij het wifi icoontje in de system tray. Na enkele seconden verandert deze dan in een kruis.

Ik dacht in eerste instantie ook dat het door die hotkeys zou kunnen komen, maar aangezien ik die opnieuw geïnstalleerd heb weet ik het ook niet meer.

Toen ik die hotkeys niet geïnstalleerd had, kwam er een melding van P4G of iets dergelijks dat hij persé die hotkey drivers nodig had. Na even kijken blijkt P4G te maken te hebben met de accu, en het verbruik e.d. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Laptop is ongeveer 1 jaar oud.

[ Voor 50% gewijzigd door FlowShotz op 22-05-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je kan je WiFi ook zonder hotkeys aan/uit zetten, door in je netwerkomgeving daar de betreffende adapter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 14:19

alm

Het staat toch niet uit in de BIOS he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Jolke schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:09:
Je kan je WiFi ook zonder hotkeys aan/uit zetten, door in je netwerkomgeving daar de betreffende adapter te gaan.
U bedoelt bij adapterinstellingen? Deze geeft aan dat hij ingeschakeld staat en werkzaam is.
alm schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:14:
Het staat toch niet uit in de BIOS he?
Ik heb ook al in de bios gekeken, zover ik kan zien staat alles goed. Het enigste wat uit staat is 'Network Stack', opgezocht en dit leek me ook goed. Zover ik weet is dit alleen nodig om vanuit het netwerk te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sorry dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door Fish op 22-05-2014 20:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zie je normaal ook andere netwerken. zo nee is je ap niet gewoon stuk ?
zitten je antennekabels nog wel vast aan de wlan card

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
fish schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:44:
Zie je normaal ook andere netwerken. zo nee is je ap niet gewoon stuk ?
Jazeker, ik ben ondertussen al op 4 verschillende plaatsen geweest waar meerdere netwerken beschikbaar waren. Maar ook thuis, doet mijn netwerk het gewoon. Daar ligt het niet aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Zou het mogelijk zijn om een live cd/usb te maken van Ubuntu, als wifi hier werkt dan is het probleem software matig. Wanneer hij het niet doet is het hardware matig, kan ik die conclusie trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowShotz schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:07:
[...]
Hij heeft het zeker gedaan, iemand heeft er wat op gedaan en nou doet ie het dus niet meer.
Die "iemand" even aan zijn/haar jas trekken en vragen wat er (per ongeluk) gebeurt zou kunnen zijn, geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:51:
[...]

Die "iemand" even aan zijn/haar jas trekken en vragen wat er (per ongeluk) gebeurt zou kunnen zijn, geen optie?
Ja dat kwam ook bij mij op, helaas ken ik die persoon niet. De laptop is van een goede kennis van mij, ik zal het vragen aan ze of ze dat aan hem/haar kunnen vragen. Kennis snapt er zelf al helemaal niks van, dus de communicatie onderling is al 'bagger'.

Ik heb de vraag aan ze gesteld, hoop snel op antwoord. Dit is namelijk een raar probleem...

Terugkomend op de vraag van de antennekabels; dat durf ik niet te zeggen. Ik vraag me af of het verstandig is om hem open te maken, er zit namelijk nog garantie op. Als er software matig geen probleem is, dan is het denk ik verstandig om een tripje naar de BCC te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door FlowShotz op 22-05-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

FlowShotz schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:47:
Zou het mogelijk zijn om een live cd/usb te maken van Ubuntu, als wifi hier werkt dan is het probleem software matig. Wanneer hij het niet doet is het hardware matig, kan ik die conclusie trekken?
Redelijk aannemelijk

Is er geen bios optie over die hem uit heeft gezet ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
fish schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:00:
[...]

Redelijk aannemelijk

Is er geen bios optie over die hem uit heeft gezet ?
Ik zal even een live usb maken. Ik zal de BIOS nog een keer bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:33
FlowShotz schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:40:
[...]

U bedoelt bij adapterinstellingen? Deze geeft aan dat hij ingeschakeld staat en werkzaam is.

[...]

Ik heb ook al in de bios gekeken, zover ik kan zien staat alles goed. Het enigste wat uit staat is 'Network Stack', opgezocht en dit leek me ook goed. Zover ik weet is dit alleen nodig om vanuit het netwerk te booten.
Wat Jolke bedoelt klopt gedeeltelijk. Je kunt daar ook je WIFI uitzetten. Bij mij is het echter zo dat dat iets compleet anders dan de FN + hotkey te gebruiken. Bij mij kan de adapter dus ingeschakeld zijn, terwijl wifi het alsnog niet doet. Dan is het in mijn geval in ieder geval altijd de hotkey. Dat moet je dus echt gewoon zien te fixen. Of misschien kun je in plaats van de hotkey gewoon asus software openen en daar een switchje ergens flippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Ja hoor, even een live usb gemaakt van Ubuntu 14.04. En WiFi doet het gewoon.. Het probleem is dus software matig, maar wat veroorzaakt het.. Ik zit eraan te denken om gewoon alle persoonlijke bestanden op een backup schijf te zetten en een verse Windows 7 installatie te installeren.

http://i62.tinypic.com/34phv7s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee joh eerst een system restore doen naar toen die wel werkte

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
fish schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:47:
nee joh eerst een system restore doen naar toen die wel werkte
Verdwijnen persoonlijke bestanden dan niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hangt er van af wat jij denkt dat een system restore is :P

Maar onderstaand bedoel ik dus

windows maakt toch restore points. oa bij installaties van software, major updates etc.
Dus je kan toch een naar een eerder restore point gaan

Backuppen is echt geen slecht idee, en altijd aan te bevelen helemaal als je niet zeker bent van je zaak. maar van je documenten blijft ie af hoor

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 22-05-2014 23:32 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:33
FlowShotz schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:37:
Ja hoor, even een live usb gemaakt van Ubuntu 14.04. En WiFi doet het gewoon.. Het probleem is dus software matig, maar wat veroorzaakt het.. Ik zit eraan te denken om gewoon alle persoonlijke bestanden op een backup schijf te zetten en een verse Windows 7 installatie te installeren.

http://i62.tinypic.com/34phv7s.jpg
Je geeft zelf toch ook gewoon aan dat dat LEDje niet brandt? En dat die FN + wifiknop het niet doet? Dat is toch gewoon het probleem dan? Die software moet je dus zien te fixen, zodat je je wifi weer aan kan zetten. En kijk dus eens of je dat niet kan doen zonder de FN knop te gebruiken, maar softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hotkey werkt dus niet onder windows. Dus wél een driver issue of een asus software issue.
Voordat je drastische maatregelen neemt, google dat eens even want ik krijgt tig hits en zelf youtube results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
fish schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:28:
[...]
windows maakt toch restore points. oa bij installaties van software, major updates etc.
Dus je kan toch een naar een eerder restore point gaan

[...]
Bij mij doet Windows dat niet hoor... ik zet dat altijd uit :+

Maar TS, deïnstalleer eerst je drivers (WiFi + hotkeys) en dan opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowShotz
Jolke schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:01:
[...]

Bij mij doet Windows dat niet hoor... ik zet dat altijd uit :+

Maar TS, deïnstalleer eerst je drivers (WiFi + hotkeys) en dan opnieuw installeren.
Zal ik doen, maakt de volgorde uit? Ik had hem al restored, nu doet wifi het soort van.. Hij kan zoeken en ziet netwerken alleen verbinden lukt niet. Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb precies dezelfde kaart zitten in een Asus Vivibook waar ik Windows 8.1 op draai. Mijn probleem was dat de wifi verbinding ongeveer om de 15 minuten uitviel en ik weer handmatig opnieuw moest verbinden ondanks dat deze op 'automatisch verbinden' staat. Erg vervelend! Dacht lange tijd dat het aan de drivers lag waar ik ook mee heb zitten kloten totdat ik dit tegenkwam. http://www.jamescroft.co....wifi-issues-on-windows-8/

Bij mij zaten de draden dus op de verkeerde polen zoals in de video omschreven. Sinds ik de draden heb omgedraaid ervaar ik geen enkel probleem meer en valt de verbinding dus ook niet weg.

Hoop dat het voor jou ook werkt. Good Luck :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Goeie tip, Keerl. Wellicht heeft het TS ook geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaopadkai
  • Laatst online: 05-10-2017
Een rood kruis bij je WiFi.....

Ga eens naar je network connections, kijk bij verbindingen...

Is je draadloze verbinding greyed out?

Doe dan rechtermuisknop en enable je verbinding

OSCE | OSCP | CISSP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinbreteler
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik had hetzelfde probleem, na een automatische windows update (van windows 7).
Echter ben ik naar m'n BIOS gegaan, heb daar een factory reset van de BIOS gedaan, en nu doet de wifi het weer. Hopelijk heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Vier jaar na dato, je mag blij zijn als die laptop nog leeft.......

Maar fijn dat dit de oplossing voor jouw probleem was.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Laatst online: 05-07 16:11
En er zijn toch nog steeds mensen die die oude meuk aan de praat proberen te krijgen na al die jaren. Mensen zoals ik bijvoorbeeld 8)7. Dus voor de mensen die wanhopig uren aan het googlen zijn waarom hun Asus notebook niet wireless wil connecten en bij Tweakers zijn uitgekomen, hier de oplossing:

Zoek op https://www.ath-drivers.eu/atheros-wireless-drivers.html naar een driver voor een Atheros AR9485.

Kostte mij een avondje uitzoeken maar dan werkt het ook. Deze grap werkt ook voor andere typen Asus notebooks. Mocht je niet hetzelfde hardware id als TS hebben (zie properties van de network controller) google dan eerst het hardware id zodat je er achter komt wat voor wireless controller er in zit. Sowieso wel handige werkwijze bij bijv. uitroeptekens van onbekende devices.

(ps: FN+F2 werkt niet omdat deze Atheros driver dus ontbreekt of corrupt is)

[ Voor 12% gewijzigd door elmerblues op 22-06-2018 23:14 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Pagina: 1