Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer stofvrij maken zonder compressor

Pagina: 1
Acties:

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 11:07
Mijn computer is momenteel vol met stof. Ik heb hem al een jaar niet meer uitgespoten. Aangezien het steeds warmer wordt wil ik hem toch even goed uitspuiten. Echter heb ik sinds ik op mijzelf woon geen compressor meer tot mijn beschikking.

Wat is nu een goede en goedkope manier om mijn computer toch stofvij te krijgen? Een compressor is dus geen optie (te duur en te groot). En de stofzuiger ook niet.

Alvast bedankt!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 23:11
De gemiddelde PC winkel verkoopt hiervoor bussen perslucht. Dan kun je voor een tientje (jep dat kosten ze ongeveer) 2 tot 3x je PC doorspuiten. Andere optie is met een kwast, deze moet dan wel van een materiaal zijn dat geen statische elektriciteit opwekt (geen gewone schilderskwasten dus).

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:30
Pasgeleden heb ik bij de Action een busje perslucht gekocht. Wellicht een optie?

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Is er niet iemand die gewoon een luchtcompressor heeft? Er gaat niets boven een luchtcompressor met een kwast kloten is het gewoon niet, je moet dan aardig wat loshalen om overal bij te kunnen.

b.v. mijn radiator is onmogelijk om schoon te krijgen met kwast.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 23:11
Shakespeare2000 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:44:
Pasgeleden heb ik bij de Action een busje perslucht gekocht. Wellicht een optie?
Probleem is met de Action dat je nooit zeker weet of iets nog in het assortiment zit ;)

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 11:07
Dank voor de suggesties! Een bus perslucht klinkt inderdaad perfect.

Zijn er dan nog speciale dingen waar ik op zou moeten letten, of is elke willekeurige bus gewoon goed? Ze verschillen namelijk nogal in prijs als ik door diverse shops blader. De een is 400ML voor 15, de andere 400ML voor 10, etc.

Zelf zat ik er aan te denken deze te bestellen: https://www.cdromland.nl/...itbus-met-perslucht-400ml

P.s. ik woon in een dorp, dus ik kan qua kosten net zo goed online bestellen, want die verzendkosten ben ik anders wel aan benzine kwijt...

[ Voor 14% gewijzigd door JohnHeroHD op 22-05-2014 10:57 ]

Verwijderd

ShitHappens schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:46:
Probleem is met de Action dat je nooit zeker weet of iets nog in het assortiment zit ;)
Als je niet gaat kijken dan weet je het niet zeker inderdaad. Maar daar kosten ze 2,99 of zoiets en elders betaal je al gauw 8,50 of meer. En zo'n 400ml bus is echt snel leeg.

Zelf gebruik ik een compacte compressor zonder drukvat omdat ik regelmatig laptops en pc's schoonmaak.
Ook handig om de bandenspanning van de auto/motor op peil te houden _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/537dbb205be31/537dbb2059720-comp.jpg

edit:
Als je toch een spuitbus gaat bestellen; Mycom is niet duur, telt geen verzendkosten en levert erg snel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 11:03 ]

Pagina: 1