Ik probeer een batchfile te maken die files automatisch kopieert naar een bepaalde map. Bijvoorbeeld C:\tijdelijk of een map op het bureaublad. Deze bestanden staan altijd op deze locatie en hebben altijd deze naam. Ik ga dan ook gebruik maken van een filelist.
Ik heb gesearched en een heel aantal script gevonden, maar geen ervan doet precies wat ik wil, en ik ben niet handig genoeg met deze dingen om het zelf aan te kunnen passen..
Ik had bijvoorbeeld dit gevonden :
Welke gebruik maakt van een filelist.txt maar dit script werkt bij mij niet... output :
Ik heb gesearched en een heel aantal script gevonden, maar geen ervan doet precies wat ik wil, en ik ben niet handig genoeg met deze dingen om het zelf aan te kunnen passen..
Ik had bijvoorbeeld dit gevonden :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| @echo on set FILELIST=C:\test\fileslist.txt set FILESPATH=C:\test\testmap\ set DESTPATH=C:\resultsmap for /f %%X in (%FILELIST%) do call :COPY_FILES "%%X" goto :eof :COPY_FILES for /r %FILESPATH% %%I in (%~1) do echo xcopy /qvs "%%I" "%DESTPATH%%%~pnxI" |
Welke gebruik maakt van een filelist.txt maar dit script werkt bij mij niet... output :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| c:\test>set FILELIST=C:\test\fileslist.txt c:\test>set FILESPATH=C:\test\testmap\ c:\test>set DESTPATH=C:\resultsmap c:\test>for /F %X in (C:\test\fileslist.txt) do call :COPY_FILES "%X" c:\test>call :COPY_FILES "HDD.wmv" c:\test>for /R C:\test\testmap\ %I in (HDD.wmv) do echo xcopy /qvs "%I" "C:\resu ltsmap%~pnxI" c:\test>echo xcopy /qvs "C:\test\testmap\HDD.wmv" "C:\resultsmap\test\testmap\HD D.wmv" xcopy /qvs "C:\test\testmap\HDD.wmv" "C:\resultsmap\test\testmap\HDD.wmv" c:\test>goto :eof |
[ Voor 5% gewijzigd door HeepH op 22-05-2014 11:10 ]