Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:06
Ik heb een filmpje op mijn youtube staan van een klein hondje dat uitwandelen gaat met een groot paard. Nu ben ik benaderd of ik het filmpje wil verkopen. Ze bieden mij USD 150 voor alle online en tv rechten

Mijn zusjes had het filmpje op haar Facebook geplaatst en daar heeft ze binnen een paar dagen meer dan twee duizend likes, dus er zijn zeker mensen die het filmpje leuk vinden.

Het filmpje is 360p kwaliteit en qua geluid hoor je mensen lachen en praten die er bij aanwezig waren.

Mijn vraag is of USD150 een normaal bedrag is voor een filmpje van 30 sec.

Ik kreeg de volgende mail:

Thanks for getting back to me! We would like to purchase exclusive licensing rights to your video of the dog taking a horse for a walk in order to promote it on our YouTube channels and social media platforms, as well as send it over to our contacts at different TV shows.

Additionally, we would protect your clip from being stolen by other sites. Our Rights Management team combs the web for videos that we manage; when they find them uploaded on other sites, they either make those sites replace their videos with embeddable versions (so that the original content creator gets the clicks and traffic), or they have them removed.

We wouldn't be buying your video straight out; you would be able to keep it anywhere you have it posted, with your name on it. We just want to promote it and protect its copyright.

I can offer you $150 USD for this clip, which we would pay out to you ASAP, either via PayPal or with a check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
bedrag klinkt redelijk maar het bedrijf waar je contact mee heb zou ik niet helemaal vertrouwen. Klinkt als een bedrijf dat stock images en video's in 1 grote database zet en doorverkoopt. Dat kan je natuurlijk zelf ook. Ook kan je afvragen of je wel een exclusieve licentie wil uitgeven daarvoor.

Als je snel 150 dollar wil scoren kan je het doen als het bedrijf er achter een grote merk is. Zelf hou ik liever de rechten zelf als het potentie heeft om viral te worden. Ook vraag ik me af wat hun YouTube kanalen en sociale media kanalen zijn, voor je het weet word het een nieuwe "dog on a skateboard" toestand wat meer bekendheid voor Apple is dan de maker van het filmpje. http://youtu.be/vo_DmRZHZxg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 00:08
Het hangt heel erg af van de content. Kan het makkelijk opnieuw nagemaakt worden is 150,- heel erg redelijk.
Is het een once in a lifetime ding zijn bedragen tussen de 1000,- en 15000 heel erg normaal. Hoe je het filmpje nu omschrijft is 150,- een mooi bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 11:17
Altijd minimaal 3 offertes aanvragen heb ik geleerd met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een filmpje op YT kan zo rond de 1 dollar per 1000 views opleveren. Als dit een filmpje is wat naar de miljoen views kan gaan of verder is 150 dollar natuurlijk niets. Waarschijnlijk is dit dan ook wel de reden dat ze het willen kopen.