Proud member of Tacopsclan [CLS]
kan je iets meer uitleg geven?
alle stekkers zitten namelijk in parallel op de voeding
= allemaal zelfde spanning (12, 5 en -5 V)
= verschillende stroom, afhankelijk van wat gevraagd wordt (tot je voeding het niet meer aan kan)
ik zou geen 20 ohm weerstand aan je voeding hangen voor de lol of zo, da gaat namelijk W=U²/R Watt verbruiken (7Watt dus) en da lijkt mij veel omdat een weerstand niks doet
alle stekkers zitten namelijk in parallel op de voeding
= allemaal zelfde spanning (12, 5 en -5 V)
= verschillende stroom, afhankelijk van wat gevraagd wordt (tot je voeding het niet meer aan kan)
ik zou geen 20 ohm weerstand aan je voeding hangen voor de lol of zo, da gaat namelijk W=U²/R Watt verbruiken (7Watt dus) en da lijkt mij veel omdat een weerstand niks doet
Verwijderd
Je bedoelt dat je die 12 Volt wilt reduceren totdat je een voldoende laag voltage hebt om je leds op te laten branden.Op zondag 10 juni 2001 12:14 schreef Interstice het volgende:
Nou wil isk van die twaalf volt zoveel halen dat ik genog overhoud voor een 5" bay mod met twee leds.
Zeg dat dan...
Hoeveel weerstand in Volt.... mmm... hier moet je wel patent op aanvragen.Hoeveel weerstand in volt levert een 20 ohm weerstand op? Help me please.
Begin eerst maar eens te zoeken op:
"Wet van Ohm" (even denken... 1e klas LTS)
750 Ohm is voldoende om een LED op 12v te laten werken.
Let wel op dat wanneer je een fanbus maakt dat je de LED+weerstand en de fan SERIEEL schakelt! Als je ze parralel schakelt maakt de fan nauwelijks toeren meer
Let wel op dat wanneer je een fanbus maakt dat je de LED+weerstand en de fan SERIEEL schakelt! Als je ze parralel schakelt maakt de fan nauwelijks toeren meer
Ja ehh, leuk he zo'n nieuwe theorie. Het probleem is dat alle schoolboeken uit de 2e verbrand zijn op een klassenfeest 
Maar ik wil inderdaad weten hoeveel Van die weerstandjes ik voor mijn ledjes moet maken om ze niet door te laten branden.
Ik heb zo'n coolermaster 8 cm system fan gekocht en daar zat een kabeltje bij wat je tussen je voeding en je hdd kan plaatsen daar komt dan weer een stekkertje vanaf met 12 v voor je fan, Snappie? Dat kabeltje wil ik gebruiken om twee 3 volt leds te laten branden.
Maar ik wil inderdaad weten hoeveel Van die weerstandjes ik voor mijn ledjes moet maken om ze niet door te laten branden.
Ik heb zo'n coolermaster 8 cm system fan gekocht en daar zat een kabeltje bij wat je tussen je voeding en je hdd kan plaatsen daar komt dan weer een stekkertje vanaf met 12 v voor je fan, Snappie? Dat kabeltje wil ik gebruiken om twee 3 volt leds te laten branden.
Maar hoevel ohm weerstand heb ik nou nodig voor twee leds zonder fan ertussen?Op zondag 10 juni 2001 12:29 schreef SONiCB00M het volgende:
750 Ohm is voldoende om een LED op 12v te laten werken.
Had ik niet gedaan, dan hang je wel heel veel op 1 molex connector. Wat ik had gedaan is dat kabeltje ertussenuit halen (HD gewoon aansluiten zonder casefanverlengstuk) en de converter op een losse molex zetten.Op zondag 10 juni 2001 12:31 schreef Interstice het volgende:
Wat je ook kunt doen is een doe-het-zelf molex connectortje halen... kosten hiero F 2,95
Tnx sonic boom. Dat is idd het kabeltje wat erbij zat.
Ik denk alleen dat ik geen losse molex stekker meer heb. Als ik het goed heb komen er twee van die setjes (twee keer een stekker voor bijv hdd en cd-rom en een dis drive) uit mijn voeding. Aan de ene set hangen een burner en een cdrom speler en aan die ander mijn hdd en floppydrive. Daar is dus nog een losse (molex?) over. daaraan hangen?
Of zal ik hem aan het overgebleven fdd kabeltje hangen dus bij mijn cdrom en burner.
Ik denk alleen dat ik geen losse molex stekker meer heb. Als ik het goed heb komen er twee van die setjes (twee keer een stekker voor bijv hdd en cd-rom en een dis drive) uit mijn voeding. Aan de ene set hangen een burner en een cdrom speler en aan die ander mijn hdd en floppydrive. Daar is dus nog een losse (molex?) over. daaraan hangen?
Of zal ik hem aan het overgebleven fdd kabeltje hangen dus bij mijn cdrom en burner.
Ik mag dan wel 14 zijn, maar ik ben níet dom 
Ik had 'm daaraan gehangen ja. Veel succes met je mod
.
Ik had 'm daaraan gehangen ja. Veel succes met je mod
Even voor de helderheid hem is dus de twee leds
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt. Maak eens een schemaatje.Op zondag 10 juni 2001 12:46 schreef Interstice het volgende:
Maar hoevel ohm weerstand heb ik nou nodig voor twee leds zonder fan ertussen?
Ik heb wel een plaatje gemaakt iemand een iedee waar ik hem kan posten?
voeding----hddplug-----lossehddplug----fddplug.
aan de losse hddplug wil ik mijn ledjes maken mbv casefan verlengstuk.
aan de losse hddplug wil ik mijn ledjes maken mbv casefan verlengstuk.
Verwijderd
12V - 6V = 6V / 0,04 A = 150 ohm
dat is dus (voedingspanning) - (voltage eraf tot benodigde voltage) = (benodigde voltage) / (stroomafname vd leds(2x20mA)) = (Vervangweerstand)
Hopelijk heb e hier voldoende aan
dat is dus (voedingspanning) - (voltage eraf tot benodigde voltage) = (benodigde voltage) / (stroomafname vd leds(2x20mA)) = (Vervangweerstand)
Hopelijk heb e hier voldoende aan
Okee thanks for helping ik ga lekker knippen en plakken.
Verwijderd
Zie je meteen waarom jij zo stupide bent.Op zondag 10 juni 2001 12:31 schreef Interstice het volgende:
Ja ehh, leuk he zo'n nieuwe theorie. Het probleem is dat alle schoolboeken uit de 2e verbrand zijn op een klassenfeest
Je boeken eerst kopen, dan niet lezen en vervolgens gewoon in het vuur flikkeren. Hopen dat jij later ook zo'n kind krijgt
Pagina: 1