• veysie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-01 17:41
Hallo

Ik heb hier een pc van een vriend die geen beeld meer heeft.

Heb eens geprobeerd om er een andere grafische kaart in te stoppen en dit werkt wel maar de computer viel de hele tijd uit omdat ik de fan van de grafische kaart had afgeschroefd omdat deze niet paste in de pc.

Nu zou ik graag weten welke grafische kaart ik best koop om in deze pc te steken.
Hier is een link nr de pc:
http://h10025.www1.hp.com...c=nl&product=3465160#N468

Hopelijk kunnen jullie me helpen. De computer is al tamelijk oud dus best geen te dure grafische kaart.

Met vriendelijke groeten
Veys Steven

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 09:47
Het is handig om te vermelden wat de plannen zijn met de nieuwe videokaart. De belasting bij gamen is wel enigszins anders dan enkel tekstverwerken en wat internetten, om maar iets te noemen..

Het lijkt er wel op - als je enkel de videokaart wilt vervangen - dat je dan een low-profile videokaartje zoekt. Hier een lijst van de low-profile kaartjes in de pricewatch om je alvast op weg te helpen: http://tweakers.net/categ...UBUWWKOklW0kqGZoVJsbW0tAA

• veysie
De Videokaart is niet om te gamen. Het is inderdaad gewoon tekstverwerken, internetten, klein beetje photoshop.

Welke van deze kaarten past dan het best bij deze pc? Want heb niet zoveel ervaring met Grafische Kaarten!

groeten
steven

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Even gekeken op de HP site:
Videokaart

NVIDIA GeForce 8600 GT

Geïntegreerde videokaart via Intel GMA 3100
*De geïntegreerde videokaart is niet beschikbaar als er een losse videokaart is geïnstalleerd.
Voor gewoon tekst en internet heb je dus geen extra videokaart nodig, die zit al op het moederbord.
Kwestie van videokaart uit het systeem halen en monitor aansluiten op de moederbord aansluiting

[ Voor 7% gewijzigd door Swordlord op 22-05-2014 14:08 ]

• veysie
Ik ga straks nog eens gaan kijken naar die pc en laat dan wa weten hierop het forum want dacht dat er toch geen op het moederbord zat. Ofwel heb ik hier gewoon overgekeken.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
veysie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:35:

Heb eens geprobeerd om er een andere grafische kaart in te stoppen en dit werkt wel maar de computer viel de hele tijd uit omdat ik de fan van de grafische kaart had afgeschroefd omdat deze niet paste in de pc.
Omschrijf dit eens wat meer? Want als die videokaart niet belast wordt is het niet gebruikelijk dat de machine steeds uitvalt van alleen het ontbreken van een actieve koeler. Then again, ik weet ook niet hoe de airflow in zo'n HP bak is.

• veysie
Heb zojuist eens weest kijken. Heb idd de vga-input gevonden op het moederbord (zat weggestoken met een plaatje).
Heb hier nu het scherm aangehangen en ga nu eens afwachten of de pc nog uitvalt of niet.
Ik hou jullie op de hoogte.

Heb hem gistrn eens uitgeblazen ook; er zat echt veel stof in.

• veysie
Opgelost met de vga-input op het moederbord!!

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 09:47
Top! Goed om te horen!
Pagina: 1