Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

jullie gedachten over de BTO 15cl58 en/of 13cl58

Pagina: 1
Acties:

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 10:51
Hallo,

Ik ga binnenkort(als ik slaag voor mn havo diploma :+ ) een nieuwe laptop kopen, nu wil ik die ook als plaatsvervanger voor mijn desktop gebruiken, en ik wil zo weinig mogelijk performance verliezen(toch een beetje mijn top prioriteit, ondanks dat het misschien niet slim is). Deze laptop gaat ook dienen als een studie laptop(informatica), dus zal wel vaak in een rugzak meegenomen worden.
Voor de prijs/perfomance kwam ik uit bij bto.
Nu heb ik al aardig wat gehoord over dat de laptops slecht gebouwd zijn en slechte koeling hebben, maar nergens echt bronnen gezien. De enige review die ik had gevonden was zelfs redelijk positief over de koeling en accuduur.

http://www.notebookcheck....0ST-Notebook.94048.0.html

Ik weet bijna zeker dat dit dezelfde case heeft als de 15cl58, ik ga het nog navragen bij de helpdesk van bto, maar tot dan ga ik er vanuit dat ze hetzelfde zijn.

http://www.notebookcheck....es-Notebook.113676.0.html

de 13 inch wordt wel een stuk warmer, dus ik neig meer naar de 15 inch(die voor ± 50-80 euro meer over de toonbank gaat :? )...

De irritante fan boeit me niet zo veel, zolang hij maar koelt, en desnoods(alleen alst het zo erg is dat dat mensen in de klas gaan zeuren) gooi ik er een bios mod op.

Nu zou ik graag willen weten wat jullie denken/weten/ervaren hebben, en of ik de gok(die ik zeer graag wil wagen |:( ) moet wagen voor deze prijs/perfomance ratio.

Oh en ik zou graag willen weten wat beter zou zijn: de 13 inch variant of de 15 inch?

Bijde zullen, als ik er 1 koop, met een gtx 860m geconfigureerd zijn.

Ik weet dat er een bto topic bestaat, maar ik wil het specefiek hebben over deze 2 modellen.

Al vast bedankt voor alle reacties^^.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Moeten wij bepalen of je voor een 13 of een 15 inch moet gaan?.. Verder mogen we het nergens over hebben, behalve deze twee? Ik bedoel ik snap je punt deels wel, maar wat moet er gezegd worden..

Persoonlijk vind ik 15 inch al te klein, laat staan 13. Nu heb je mijn persoonlijke mening over het scherm, maar in feite heb je daar niets aan :+

Echt advies:
Je gaat hem meenemen, en je gaat er veel op werken. Ten eerste is dat ding in verhouding zwaar. Ten tweede wil je (met name in de IT, dus niet simpel Word e.d.) een normaal scherm, niet een ding van 15 of zelfs 13inch.
Uiteindelijk wil je het liefst een SSD erin hebben, iets wat dat ding niet standaard heeft (maar wel kan).

Ik weet niet wat je plan is, maar stel dat je ~4 jaar naar school gaat, dan wil je dit simpelweg niet. Haal dan iets wat degelijk is voor zijn doel.
17inch of groter, wat nog wel draagbaar en gemakkelijk is. Normale specs, vanwege de prijs en gewicht. Dat werkt dan prima, en zit je niet te rommelen met het gebruik thuis en dan weer op school. Heb je een normale laptop, bespaar je wat centen en kun je die centen stoppen in een echte desktop voor thuis waar je dan op kan gamen bijvoorbeeld.

Goed, wil je dat niet, en moet je perse een keuze gaan maken tussen de 13 en 15 inch varianten.. pak dan de 15inch.

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 10:51
Ok, heel erg bedankt voor de mening en het advies^^.
Kwa gewicht maakt het me niet zoveel uit, ik ben wel wat gewend kwa gewicht op mn rug^^, 15 inch zal niet zo heel groot probleem zijn geloof ik, ik ben eens naar een opendag geweest en zag de meeste studenten met een 15 inch of kleiner rondlopen, maar zoals u al zei, het is een mening, waar ik zelf het beste in kan kiezen en dat ik dat niet aan anderen moet overlaten, mijn excuses hiervoor.
Ik heb deze topic ook gestart om merendeels over de + en - punten te hebben van deze laptops, ik ben namelijk een beetje in de war met al die informatie die ik vond op internet, de een zegt dat hij stevig genoeg is, de ander weer niet, ik vroeg me af of hier iemand echt ervaring had met deze laptops, in de zin van stuk gaan of slecht presteren.
Verder zal ik ook veel naar locaties reisen waar ik vrijetijd zat heb en toch graag redelijk wil gamen/video editten, vandaar dat ik zoveel geld wil besteden aan wat meer specs.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Toevallig heb ik vorige zaterdag mijn BTO xbook 17cl58 mogen ontvangen met een GTX860m erin.
Ik moet zeggen dat ik zelf ook mijn twijfels had, daar er her en der werd gesproken over een slechte koeling en dergelijke.
Maar eenmaal aan de slag te zijn gegaan met de laptop ben ik van mening dat je het niet veel beter zult gaan krijgen, tuurlijk kun je de lid een beetje indrukken vanaf boven, dit is echter lang niet zo erg als met andere laptops, ook het toetsenboard (wat wel even wennen is) laat zich niet indrukken.

Qua performance is het ding helemaal geweldig, zolang je geen intensieve programma's gebruikt blijf je lekker zuinig werken op je i7, maar zodra je bijvoorbeeld een game start gaat die automatisch over op je Nvidia kaart en kan je lekker gamen zonder iets te merken van het schakelen.

De koeling is iets wat mij ook wel beviel, ik was saintsrow IV aan het spelen met de laptop op mijn schoot en het enige wat warm werd waren mijn benen, maar daar was de ventilator ook lekker op aan het blazen.

Als je toch al voor een BTO kiest, raad ik je de luxe tas wel aan, voor 17 euro meer heb je een stevige tas waar je laptop en toebehoren in passen en je houd ruimte over voor boeken en andere school spullen.
(is wel iets minder portable als een normale tas)

Ik raad je aan om er wel een SSD bij te nemen, deze kan je in principe bij bestellen bij BTO, of zoals ik gewoon een van 240GB halen bij de mediamarkt en hem er zelf inzetten.
De schroefjes zijn van degelijke qualiteit en zullen niet meteen beschadigen (wel voorzichtig doen).

Hier even het filmpje van die saintsrow sessie, opgenomen met shadowplay.
YouTube: Saints Row IV Dubstepgun

en een foto van de koeling
Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb86/stefspee/IMG-20140517-WA0022_zpsc203d389.jpg

Mijn advies is: Ga voor de 17 inch, maar als je echt perse tussen de 15 en 13 wil kiezen, kies dan teminste de 15 inch versie.
Overigens vind ik de laptop niet zo zwaar, maar dat kan persoonlijk zijn.

ps: BTO is een reseller van Clevo, het frame is dus inderdaad het zelfde