Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 12:06
Mijn abbenoment loopt binnenkort af bij Hi en heb besloten niet bij hun te blijven dus ik stap over naar Vodafone. Nu moet ik dus alleen een andere telefoon uitkiezen maar heb werkelijk geen idee welke want twijfel ontzettend. Heb nu een HTC One X.

De telefoons waar ik tussen twijfel zijn:
  • Sony Xperia Z1 Compact
  • Iphone 4S/Iphone 5
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S4 mini
  • Huawei Ascend P6
  • Huawei Ascend P7
  • HTC One mini 2
Kwa prijs per maand zit er niet veel verschil tussen, behalve dan de iphone 5 die ik dan misschien tweedehands kan kopen met sim only en de Sony Xperia die toch wel iets hoger is.

Wat ik er vooral wil
  • Snel kunnen surfen
  • Batterij die het makkelijk een dag volhoud bij veel whatsappen, internetten en af en toe wat lichte games
  • Goed geluid
  • Goede camera (zowel voor als achter)
  • Moet lekker in de hand liggen
  • Een niet al te groot scherm, wil hem met 1 hand kunnen bedienen
  • Telefoon waar ik nog wel 1 á 2 jaar mee vooruit kan
Overal zijn wel voor- en nadelen te vinden, zie door de bomen het bos gewoon niet meer.

Wat is volgens jullie de beste keuze?

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Ik zou voor de Sony Xperia Z1 Compact gaan. Je geeft aan dat je de telefoon met 1 hand wil kunnen bedienen, en een goede camera wil. De Xperia is een van de beste flagships die je kan kopen, als je een compacte wil.
Sony brengt ook langer (net als Apple) updates uit voor toestellen, maar aangezien je al Android gewend bent op je HTC One X zou ik daar blijven (makkelijker overzetten, apps/OS dat je gewend bent etc.)
Veel succes bij het kiezen!

• Redmonkey92
brick5492 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:09:
Ik zou voor de Sony Xperia Z1 Compact gaan. Je geeft aan dat je de telefoon met 1 hand wil kunnen bedienen, en een goede camera wil. De Xperia is een van de beste flagships die je kan kopen, als je een compacte wil.
Sony brengt ook langer (net als Apple) updates uit voor toestellen, maar aangezien je al Android gewend bent op je HTC One X zou ik daar blijven (makkelijker overzetten, apps/OS dat je gewend bent etc.)
Veel succes bij het kiezen!
Allereerst bedankt voor je reactie!
Mijn voorkeur gaat daar ook naar uit omdat zoals je zegt de specificaties erg goed zijn. Alleen wat mij tegenhoud is de toch wel hoge prijs vergeleken met de anderen en dat die zo krasgevoelig is en ik er liever niks omheen heb.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Sony Z1
Of als de prijs daarvan bezwaarlijk is neem je de
BlackBerry Z10 (200e)
-surft t snelst, draait lichte android games, heeft ook een relatief klein scherm.
Wel is de batterij een zwaar minpunt.

| live and give like no one else |

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:01

Saven

Administrator

Anno 2014 nog voor een iPhone 4S willen kiezen :') dude..

Samsung ben ik niet zon fan van ivm touchwiz. De rest zijn allemaal prima toestellen :) Hoewel huawei ook niet echt top notch is.

Dus blijft sony of htc over d:)b mijn voorkeur zou naar de htc gaan omdat die nieuwer is

[ Voor 75% gewijzigd door Saven op 22-05-2014 19:10 ]

• Redmonkey92
Ik heb ze even getest in de mediamarkt. De Samsung wordt hem niet want vind hem niet fijn liggen in de hand en touchwiz is niet prettig. HTC doe ik toch maar niet want heb al voor de 3e keer op rij een HTC en ben toe aan iets anders. IPhone 4s is te klein.

Nu hou ik dus de Xperia z1 compact en de Huawei P6 over. Xperia fijn toestel, alles werkt gewoon zoals het hoort en een heel fijn formaat. De Huawei ligt echter heel fijn in de hand, waardoor ik twijfel.

Kan iemand me van de twijfel afhelpen? Is de Xperia echt zoveel beter dan de Huawei?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Sowieso zou ik geen 4S nemen, alleen al omdat 'ie al 3 jaar oud is.

De Sony heeft gewoon betere specs dan de Huawei, en is in dagelijks gebruik waarschijnlijk sneller door de lichtere skin van Sony. Die van Huawei wil nog wel eens laggen.

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
De sony is ecvht beter

Verwijderd

Z1 Compact, sowieso. En vergeet de iPhone 4s en de Galaxy S4 Mini. Kijk trouwens ook eens naar het importeren van Chinese telefoons. De Xiaomi Mi3 is heel aantrekkelijk.

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 12:22

E-B

Saven schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:07:
Anno 2014 nog voor een iPhone 4S willen kiezen :') dude..
En dat is erg omdat ...? Hoop dat deze opmerking sarcastisch bedoeld is? :|

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Omdat de 4s hevig verouderd is, klein scherm heeft, sinds ios7 lagt, lagere resolutie scherm...

Verwijderd

Dr_Luigi0 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:33:
Omdat de 4s hevig verouderd is, klein scherm heeft, sinds ios7 lagt, lagere resolutie scherm...
En omdat hij misschien nog iOS 8 krijgt, maar daarna is het over. Gewoon een beetje geen telefoon die je nog moet willen kopen.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 22:34

MiliaanR

Just for fans.

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:46:
Z1 Compact, sowieso. En vergeet de iPhone 4s en de Galaxy S4 Mini. Kijk trouwens ook eens naar het importeren van Chinese telefoons. De Xiaomi Mi3 is heel aantrekkelijk.
Dan zou ik niet voor de Mi3 gaan maar voor de Mi2S, deze is net zo groot als een iPhone 5S. Lekker goedkoop en erg goed! Ik zou sowieso even er naar kijken :)

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Idd mi2s is nu voor onder de 200euro. Als je niet wil importeren is de z1 compact echt een aanrader!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 12:22

E-B

Dr_Luigi0 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:33:
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:38:
En omdat hij misschien nog iOS 8 krijgt, maar daarna is het over. Gewoon een beetje geen telefoon die je nog moet willen kopen.
Sorry hoor, maar de meeste van de overige genoemde telefoons zijn ook "verouderd" en/of ontvangen niet langer updates en/of hebben opvolgers (behalve de One 2 en de P7 zo uit mijn hoofd)? Is dat dan een reden om ze maar niet te kopen? :/

Mijn punt is een beetje dat er een (mogelijk beperkt) budget aanwezig is, gezien de gemaakte voorselectie. Ik kan mij voorstellen dat er hele volksstammen zijn die genoegen nemen met een nieuw exemplaar iPhone 4S omdat ze zich geen nieuwer model kunnen veroorloven en toch graag een iPhone willen.

Ik ben een rasechte Android fanboy dus misschien dat ik ook niet weet waar ik over praat maar de iPhone 4S is verder een prima toestel, toch? Ik kan mij voorstellen dat het prijsverschil van ~200 euro ten opzichte van een 5 (niet S) best doorslaggevend kan zijn. :)

En dan tot slot, aan welke van de door OP genoemde punten voldoet de iPhone 4 niet? ;)

Als Android fanboy heb ik zelf een Motorola G waarover ik zeer te spreken ben. Voldoet alleen niet aan de eis van "goede" camera... Los kopen + SIM Only abonnement zou je meer data en/of een lager maandbedrag kunnen bezorgen. Misschien het bekijken waard?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
E-B schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:23:
[...]

[...]

Sorry hoor, maar de meeste van de overige genoemde telefoons zijn ook "verouderd" en/of ontvangen niet langer updates en/of hebben opvolgers (behalve de One 2 en de P7 zo uit mijn hoofd)? Is dat dan een reden om ze maar niet te kopen? :/

Mijn punt is een beetje dat er een (mogelijk beperkt) budget aanwezig is, gezien de gemaakte voorselectie. Ik kan mij voorstellen dat er hele volksstammen zijn die genoegen nemen met een nieuw exemplaar iPhone 4S omdat ze zich geen nieuwer model kunnen veroorloven en toch graag een iPhone willen.

Ik ben een rasechte Android fanboy dus misschien dat ik ook niet weet waar ik over praat maar de iPhone 4S is verder een prima toestel, toch? Ik kan mij voorstellen dat het prijsverschil van ~200 euro ten opzichte van een 5 (niet S) best doorslaggevend kan zijn. :)

En dan tot slot, aan welke van de door OP genoemde punten voldoet de iPhone 4 niet? ;)

Als Android fanboy heb ik zelf een Motorola G waarover ik zeer te spreken ben. Voldoet alleen niet aan de eis van "goede" camera... Los kopen + SIM Only abonnement zou je meer data en/of een lager maandbedrag kunnen bezorgen. Misschien het bekijken waard?
Hier spreekt een die-hard Apple fanboy :P en ik zal ook afraden om een 4S te kopen. Als OP nog 2 jaar net het nieuwe toestel wil doen zou ik voor een iPhone 5 gaan. Dat is prima te doen.

...less is more

• Redmonkey92
Ja Iphone 5 zou kunnen maar die is voor mij als arme student even niet te betalen. En Iphone 4S is te klein.
Heb nu ook veel negatieve dingen over de huawei gelezen (wifi problemen) dus het wordt de Xperia Z1 Compact :)

Verwijderd

MiliaanR schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:40:
[...]

Dan zou ik niet voor de Mi3 gaan maar voor de Mi2S, deze is net zo groot als een iPhone 5S. Lekker goedkoop en erg goed! Ik zou sowieso even er naar kijken :)
Kan ook, heb zelf de Mi2s en ben echt helemaal tevreden. En dat met die prijs, dat is top :)
Pagina: 1