Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround/multimedia laptop €5-750

Pagina: 1
Acties:

• World Eater
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-08-2024
M'n huidige laptop (Compaq Presario C-iets) stamt uit 2008 en heeft steeds meer kuren... Nog een wonder dat het ding uberhaubt nog leeft. Maar met de belastingteruggaaf en vakantiegeld deze en volgende week leek het me tijd voor iets nieuws.

Omdat ik de nieuwe laptop volledig met m'n 'extraatjes' wil kunnen betalen is het maximum echt €750. Minder is leuker maar ik snap dat kwaliteit gewoon wat kost. 2 tientjes bovenop die 750 is ook geen probleem maar 800 en daarboven word me te zot.

Ik ben meubelmaker en werk voor technisch tekenwerk/modelleren veel met programmas zoal AutoCAD, IronCAD en Rhino, hier en daar wat photoshop. Snel programmas laden en bewerkingen uitvoeren zou fijn zijn.

Ben verder geen hele grote gamer maar mocht ik ooit besluiten weer te beginnen met World Of Warcraft of eindelijk GTA San Andreas en IV uit gaan spelen wil ik die wel kunnen draaien. Hoeft niet op ultra settings met 60fps maar wel beter dan m'n huidige <20fps op low. Kan ik eindelijk op tijd uit 't vuur hollen tijdens bossfights :')

Verder ben ik een onwijze leek als het op hardware en specificaties aan komt. Ik lees hier vaak dat de Acer Aspire V5 en de Lenovo Thinkpad E540 aan worden geraden maar ik twijfel tussen die twee, en als ik alle verschillende configuraties van de E540 zie raak ik alleen maar in de war. Eentje op hun website configureren is ook geen succes want klik klik, kost 'ie in ene 8-900 euro...

Dus, een SSD schijnt prettig te zijn ivm snelheid maar ik heb ook graag wat meer opslagruimte, momenteel draag ik altijd een 320gb portable HD bij me die 2 usbpoorten in neemt en daar zou ik graag van af zijn. Een beetje draagbaar voor bezoekjes aan klanten zou ook handig wezen, m'n huidige is 15.4" en dat is prima. 17" staat leuk op je bureau maar is voor mij wat overbodig.

Is de Acer V5-573g (of een andere?) of de Thinkpad E540 wat voor me? Zijn er andere betere/gelijkwaardige opties en wat voor zaken moet ik uberhaubt op letten?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Zijn volgens mij beiden erg goede laptops en je kan er dan ook geen slechte keus in maken. Persoonlijk zou ik voor de acer gaan, vanwege het zeer goede ips scherm icm de betere videokaart. Ook is de laptop relatief licht en is de accuduur goed te noemen.

heb je 100 euro meer te besteden kijk dan ook eens naar de: pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Verwijderd

Leuke 17" inch van Dell 779 euro nu: http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=inspiron-17r-5737 Dikke grafische kaart erin, 16GB geheugen, alleen slechts een dual core i7. Het is wel een 17" inch maar het gewicht is niet hoger dan een 15" inch. De Dell weegt 2,32 kg.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 21:16 ]

• World Eater
Mocht een SSD echt een must/aanrader zijn vind ik het idee van de DVD-speler eruit halen en een extra schijf installeren geen probleem. Zouden jullie dan voor een 'groot' formaat gaan (128gb+) of voldoet een kleinere ook? Ik zag dat Lenovo voor een paar tientjes een miniSSD van 16gb als optie heeft, is dat echt zo nuttig als ze het laten lijken?

• Kasj
Ik zou voor een grote ssd gaan, bijvoorbeeld 120gb.

De acer heeft nog een vrij msata slot volgens mij voor een msata ssd. Voor 60 euro heb je een 120gb msata ssd.

• World Eater
Afgaande op alle mogelijkheden ga ik denk ik voor de Acer. Een Lenovo e540 met gelijkwaardige spec + SSD is ruim 100 euro duurder en voor zover ik kan zien zit er weinig tot geen verschil in kwaliteit tussen de twee. Wat ik bij allebei wel minder vind is de aanwezigheid van een numpad, maar daar zal ik wel aan wennen. De Asus ziet er ook goed uit maar ik weet niet of de snellere processor + de kosten van een SSD het echt waard zijn?

Ik ga er van uit dat de 120gb msata SSD van Crucial een prima aankoop is?

• Kasj
World Eater schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:31:

Ik ga er van uit dat de 120gb msata SSD van Crucial een prima aankoop is?
Ja hoor.

• World Eater
V5-573g met i7 en 12gb RAM gekocht tijdens de bulkdeal-dagen bij Bol.com, hartelijk dank voor de hulp!
Pagina: 1