Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC valt soms bij starten uit (vooral eerste start elke dag)

Pagina: 1
Acties:

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-11 12:40
Ik heb een PC met Windows 8.1, 2 maanden oud en af en toe valt deze bij het opstarten (in de eerste 2 seconden) zomaar uit. Wat ook opvalt is dat hij sowieso altijd bij de eerste start (dus als hij een poos uitgestaan heeft) sowieso altijd de eerste keer uitvalt. 2 keer achter elkaar uitvallen komt tevens nooit voor!

Na uren zoeken heb ik het probleem nog niet gevonden en heb echt alles geprobeerd en elk onderdeel individueel vervangen en getest,

- Andere voeding + voedingskabel geprobeerd met tevens hoger vermogen.
- Ander geheugen (Crucial en Kingston, de andere module draait in een andere PC vlekkeloos) + Golden Memory geheugen check
- Andere HDD geprobeerd met clone van het OS + Western Digital Life Guard HDD check gedraaid
- ODD losgekoppeld
- Videokaart los gekoppeld en PC gedraaid op de Intel HD graphics
- Card reader los gekoppeld
- Moederbord BIOS update (Asus H81M-C)
- Ander moederbord met zelfde chipset (Asrock H81M-DGS)
- Losse aan -en uit schakelaar aangesloten en die van de kast ontkoppeld.
- Kabels aangedrukt
- Temperaturen CPU gecheckt (zijn stabiel rond de 31 C)
- Koelpasta vervangen
- Windows 8.1 64 bit opnieuw geïnstalleerd met drivers van Windows, de bijgeleverde CD en de laatste van de fabrikant.

PC specs:

- Asus H81M-C
- Intel Core i5 4750S
- 8GB (Crucial RAM 1600Mhz)
- 1TB Western Digital geheugen
- 380W Atec voeding (is bij 2 andere PC's met zelfde specs voldoende, maar ook een 450W Recoon geprobeerd)
- Geforce 210 videokaart
- Gigabyte kast

Stroom bij mij en bij de klant is geaard en we hebben verschillende stopcontacten geprobeerd. De PC valt uit na het starten (1 op de 10 keer). Als hij eenmaal gewoon aan staat valt hij niet uit, zelfs niet tijdens een stress test..

RAADSEL! Ik weet het niet meer ik ben 200 reboots later en niks helpt. Iemand die raad voor me heeft?

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh