Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
OK, uitzendkantoren hebben (soms?) hun nut en ik heb ze in het verleden ook wel gebruikt, maar tegenwoordig gaan ze toch wel heel erg ver.

Mijn vrouw wil zich registreren voor een eenvoudige vacature als inpakster in de nachtploeg. Krijg ik een e-mail van het uitzendkantoor waarin ze vragen:

-een online vragenlijst in te vullen
-drie documenten in attachment zélf af te drukken en in te vullen (registratieformulier, vragenlijst veiligheid, document overheid tewerkstelling)
-zélf fotocopies te nemen van identiteitskaart, rijbewijs, kaart sociale zekerheid, bankkaart en nog een aantal andere documenten (graag voorkant én achterkant, alstublieft)

In de vragenlijst wordt o.a. gevraagd een klevertje aan te brengen van het ziekenfonds (WTF ??) en allerlei vragen over beroep, leeftijd en tewerkstelling (+ adres en contactdetails) van de partner (ik dus).

Vind ik allemaal nogal redelijk ver gaan. Is een beetje hetzelfde als ik een Oracle licentie zou bestellen en daar een beleefd briefje zou aan toevoegen: "Gelieve ook de volledige migratie van naar 12c uit te voeren en al mijn applicaties te converteren en een kopie af te drukken van alle ge-updatedte docs ook, in kleur".

Ik zie hetzelfde fenomeen bij andere uitzendkantoren, voor een job om koekjes in een doos te stoppen, worden referenties gevraagd alsof het de hoofdlead-DBA van de Nationale Bank betrof.

Schandelijke gemakzucht is het.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lief dagboek topic?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Nee, is een ontzettende vriendelijke suggestie maar nee, dank U. Ik wil gewoon horen of anderen in NL of Vlaandere ook dergelijk ongelofelijke BS meegemaakt hebben. Komaan zeg, als je dat leest dan krullen je tenen spontaan toch zeker.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Waren die dat niet al lang?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Dat zijn ze altijd (per definitie) al geweest, maar het leggen van de verantwoordelijkheid én kost voor het afdrukken van documenten en nemen van copies bij de sollicitant, is mijns insziens nieuw. Ga ik straks would-be systeembeheerders en DBAs vragen zélf hun eigen laptop mee te brengen en zélf hun development licenties voor Oracle Toad e.d. te betalen.

Onnodig te zeggen dat ik nogal redelijk pissed off ben over deze onzin.

UPDATE: En waarom moet dat uitzendkantoor in godsnaam weten waar de partner, ikzelf, werkt, plus vraag naar contactdetails en referentiepersonen??? Als mijn werkgever verklaart dat ik een uitstekende DBA ben, mag mijn vrouw dan koekjes inpakken en anders niet??

[ Voor 23% gewijzigd door demichel op 21-05-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En als je nou eens contact opneemt met het uitzendbureau en ze vraagt waarom ze dit willen weten, en aangeeft dat deze informatie vertrouwelijk is?

Hier gaan ranten heeft geen enkele zin.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik mis de discussiewaarde in dit topic, daarom gaat deze dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.