Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Op het werk zitten wij bij een nederlandse telefonie provider (al een aantal jaren) voor onze ISDN2 lijnen en een aantal binnenkomende extra telefonie lijnen. Nu zijn we aan het inventariseren naar VOIP (bij andere partijen). Nu bel ik de desbetreffende telefonie provider op om te vragen naar de contractdatum. Loopt dit contract tot ergens in de zomer en omdat de DRIE MAANDEN van te voren al zijn verstreken is deze al stilzwijgend verlengt tot volgend jaar zomer!

Nu werd ik aan de telefoon eigenlijk al gelijk pissig, zeker toen meneer aan de klantenservice al begon ".. ja wij kunnen ook VOIP aanbieden". Ik heb per definitie al geen zin meer om zaken te doen met zo'n bedrijf.

Is het normaal dat bedrijven zoiets kunnen doen dat je er zolang al weer aan vast zit? Wat zijn je rechten in deze? Ik heb begrepen dat we het wel kunnen afkopen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:59
Kijk hier eens : http://www.consuwijzer.nl...-stilzwijgende-verlenging

En zoek eens op : 'de wet van Dam'.

[ Voor 15% gewijzigd door Paddywacker op 21-05-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02

Speedmaster

Make my day...

Fout! wet van Dam is alleen voor particulieren en niet voor zakelijke overeenkomsten.
TS noemt in zijn post heel duidelijk dat het om een zakelijke verbinding gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:59
Er staat niet HOE groot dat bedrijf is, dus dan kan het WEL van toepassing zijn!

bron: http://zakelijk.infonu.nl...lenging-abonnementen.html

Hieruit een quote : Belangrijk!
De regels gelden alleen voor consumentenabonnementen, dus ze gelden niet voor zakelijke overeenkomsten. Als kleinere bedrijven en zelfstandigen kunnen aantonen dat hun status vergelijkbaar is met die van consumenten, dan maken ze nog wel een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik heb de quote gezien, maar dat kunnen wij sowieso niet aantonen dus dat zal afvallen. Nu is er dus geen wet die dit soort contracten verbiedt dus zit je er minimaal nog een jaar aan vast.

Heeft er iemand ervaring me het afkopen van dit soort contracten? Moet ik dan betalen voor alle maanden terwijl ik geen levering meer krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02

Speedmaster

Make my day...

Yep, en met name KPN is nog al lastig om het zachtjes uit te drukken, opnemen in een agenda voor volgend jaar en op tijd de opzegging de deur uit sturen. Helaas, projectje dus even de ijskast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Speedmaster schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:49:
Yep, en met name KPN is nog al lastig om het zachtjes uit te drukken, opnemen in een agenda voor volgend jaar en op tijd de opzegging de deur uit sturen. Helaas, projectje dus even de ijskast in.
Mwah, zo hard zal het niet lopen. Mogelijk kunnen we een deal maken door wat bestaande lijnen om te zetten naar hun VOIP sip trunks oid. De gehele besparing kan dan helaas wel pas volgend jaar gerealiseerd worden.
Pagina: 1