Ziggo HD recorder + HDMI switch = geen TV beeld
Huidige goed werkende setup:
TV:
Het scherm wordt dan (daardoor) volledig blauw - dit doet de TV normaliter wanneer er geen signaal is - en geeft de TV 576P i.p.v. 720P aan. Het geluid werkt wel, maar TV beeld krijg ik niet te zien. Rebooten toont wel weer even het Samsung logo.
De Ziggo HD recorder werkt wel goed wanneer deze rechtstreeks op de TV is aangesloten, maar dat is vanwege het in dat geval continue moeten verwisselen van kabels geen optie.
Alle andere apparaten werken wel goed wanneer ze via de HDMI switch zijn aangesloten.
Oftewel: er is niks defect en de PC, Wii U en Samsung DCB-H360R HD ontvanger functioneren wel goed in combinatie met de Aten VS481A 4-Port HDMI switch, alleen wil de Samsung SMT-C7140 HD recorder niet functioneren in combinatie met de HDMI switch.
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
Hoe is dit op te lossen?
Alvast bedankt.
Het volgende heb ik al geprobeerd, maar loste het probleem niet op:
Huidige goed werkende setup:
TV:
- Philips 32PW9551 met 1 HDMI ingang
- Aten VS481A 4-Port HDMI switch
- PC
- Wii U
- Samsung DCB-H360R HD ontvanger
- Samsung SMT-C7140 HD recorder
Het scherm wordt dan (daardoor) volledig blauw - dit doet de TV normaliter wanneer er geen signaal is - en geeft de TV 576P i.p.v. 720P aan. Het geluid werkt wel, maar TV beeld krijg ik niet te zien. Rebooten toont wel weer even het Samsung logo.
De Ziggo HD recorder werkt wel goed wanneer deze rechtstreeks op de TV is aangesloten, maar dat is vanwege het in dat geval continue moeten verwisselen van kabels geen optie.
Alle andere apparaten werken wel goed wanneer ze via de HDMI switch zijn aangesloten.
Oftewel: er is niks defect en de PC, Wii U en Samsung DCB-H360R HD ontvanger functioneren wel goed in combinatie met de Aten VS481A 4-Port HDMI switch, alleen wil de Samsung SMT-C7140 HD recorder niet functioneren in combinatie met de HDMI switch.
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
Hoe is dit op te lossen?
Alvast bedankt.
Het volgende heb ik al geprobeerd, maar loste het probleem niet op:
- Andere HDMI kabels: rechtstreeks op de TV aangesloten werken alle kabels, via de HDMI switch aangesloten werken geen van de kabels.
- De andere HDMI apparaten van de HDMI switch ontkoppelen en de netspanning er een tijdje afhalen.
- De Ziggo HD recorder met en zonder smartcard.
- Alle mogelijke aanzetvolgordes van TV, HDMI switch en Ziggo HD recorder (ook qua stekker eruit).