Ziggo HD recorder + HDMI switch = geen TV beeld

Pagina: 1
Acties:

• Motherboard
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10 14:43
Ziggo HD recorder + HDMI switch = geen TV beeld

Huidige goed werkende setup:

TV:
  • Philips 32PW9551 met 1 HDMI ingang
HDMI switch:
  • Aten VS481A 4-Port HDMI switch
HDMI apparaten:
  1. PC
  2. Wii U
  3. Samsung DCB-H360R HD ontvanger
Nu is hier een Ziggo HD recorder bijgekomen:
  • Samsung SMT-C7140 HD recorder
Wanneer de Ziggo HD recorder via de HDMI switch op de TV is aangesloten krijg ik bij het opstarten gewoon het Samsung logo in beeld, maar daarna valt het signaal weg.
Het scherm wordt dan (daardoor) volledig blauw - dit doet de TV normaliter wanneer er geen signaal is - en geeft de TV 576P i.p.v. 720P aan. Het geluid werkt wel, maar TV beeld krijg ik niet te zien. Rebooten toont wel weer even het Samsung logo.

De Ziggo HD recorder werkt wel goed wanneer deze rechtstreeks op de TV is aangesloten, maar dat is vanwege het in dat geval continue moeten verwisselen van kabels geen optie.
Alle andere apparaten werken wel goed wanneer ze via de HDMI switch zijn aangesloten.

Oftewel: er is niks defect en de PC, Wii U en Samsung DCB-H360R HD ontvanger functioneren wel goed in combinatie met de Aten VS481A 4-Port HDMI switch, alleen wil de Samsung SMT-C7140 HD recorder niet functioneren in combinatie met de HDMI switch.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Het volgende heb ik al geprobeerd, maar loste het probleem niet op:
  • Andere HDMI kabels: rechtstreeks op de TV aangesloten werken alle kabels, via de HDMI switch aangesloten werken geen van de kabels.
  • De andere HDMI apparaten van de HDMI switch ontkoppelen en de netspanning er een tijdje afhalen.
  • De Ziggo HD recorder met en zonder smartcard.
  • Alle mogelijke aanzetvolgordes van TV, HDMI switch en Ziggo HD recorder (ook qua stekker eruit).

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem wanneer ik mijn Humax iHDR-5400C via mijn Pioneer versterker aan de tv wil koppelen. Wanneer ik het toestel rechtstreeks aan de tv hang werkt het wel goed.
Mijn versterker ondersteunt HDMI 1.4, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Ik hou dit topic even in de gaten.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 22:13
Heb je geprobeerd om de recorder in een andere input van de switch te stoppen? Misschien is er een input van de switch defect.

• Motherboard
De Ziggo HD recorder werkt in geen van de HDMI ingangen van de switch, terwijl alle andere apparatuur wel werkt ongeacht op welke HDMI ingang ik deze aansluit, dus geen van de HDMI ingangen van de HDMI switch is defect.
Bij het opstarten van de Ziggo HD recorder verschijnt het Samsung logo ook goed in beeld, pas na het opstarten van de Ziggo HD recorder (dus wanneer je het TV beeld zou moeten zien) valt het beeldsignaal weg (blauw scherm).

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:25
Ik denk dat je last hebt van een HDCP probleempje; waarschijnlijk laat de Samsung het niet toe dat er nog een HDMI apparaat tussenzit....

Maar om e.e.a. uit te sluiten: ook al andere HDMI kabels uitgeprobeerd?

• Motherboard
Met alleen de Ziggo HD recorder op de HDMI switch aangesloten werkt het ook niet, met geen van de HDMI kabels.
De oude HD ontvanger werkt wel via de HDMI switch, terwijl daarmee precies dezelfde zenders zijn te ontvangen.

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-12 18:01

nhanssen

QVL is non-tweakers

Er is een mogelijkheid de HDMI instellingen in de HD recorder vast te zetten als ik in de handleiding kijk. Sluit hem eens aan direct op de tv zodat hij wel beeld geeft. Zet vervolgens de resolutie op bijvoorbeeld 720p in de HD-recorder (als test) en sluit vervolgens via de hdmi switch het weer aan.

Ben wel benieuwd of hij beeld blijft geven of niet.

Spec's PC

• Motherboard
Zojuist heb ik de Ziggo HD recorder rechtstreeks op de TV aangesloten en qua resolutie hard vastgezet op 1080I (720P had ik eerder al geprobeerd), dit werkt prima.
Daarna heb ik zonder de Ziggo HD recorder uit te zetten de HDMI kabels weer via de HDMI switch in plaats van rechtstreeks aangesloten, dit resulteerde weer in een blauw scherm waarvan de TV aangeeft dat het een 576P signaal (i.p.v. 1080I) ontvangt. Hij blijft dus geen beeld geven als hij via de HDMI switch is aangesloten.

Net Ziggo gebeld en die zijn niet bekend met dit probleem en stelden voor om een andere HDMI switch te proberen.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

En wat gebeurd er als je de TV en de HD-recorder beide op 720p zet? Zelfde handelingen.

Spec's PC

• Motherboard
Met de Ziggo HD recorder vastgezet op 720P krijg ik via de HDMI switch ook geen beeld, op de TV is de resolutie niet in te stellen, de TV geeft gewoon weer wat hij binnenkrijgt en ondersteunt alle mogelijkheden (576P/720P/1080I).

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ah ok, jammer om te horen, well at least I/we tried :)

Spec's PC

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:41
Zomaar een losse flodder:
Zou het misschien met HDCP te maken kunnen hebben?

• Motherboard
Mogelijk, maar de oude HD ontvanger werkt wel via de HDMI switch, terwijl daarmee precies dezelfde zenders zijn te ontvangen, dus logisch zou het niet zijn.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Dan is misschien de DDC van de recorder anders, zou niks anders kunnen bedenken.
Met name het dikgedrukte

The Display Data Channel (DDC) is a communication channel based on the I²C bus specification.[61][62] HDMI specifically requires support for the Enhanced Display Data Channel (E-DDC), which is used by the HDMI source device to read the E-EDID data from the HDMI sink device to learn what audio/video formats it supports.[58][61][62] HDMI requires that the E-DDC support I²C standard mode speed (100 kbit/s) and allows optional support for fast mode speed (400 kbit/s).

edit:
Alhoewel je switch het ook wel ondersteund.

Is er misschien een firmware update beschikbaar voor je TV en/of de HD-recorder? Vaak worden zo'n zaken ermee opgelost.

Good luck iig

[ Voor 15% gewijzigd door nhanssen op 23-05-2014 16:27 ]

Spec's PC

• Motherboard
Probleem opgelost. :)

Het probleem zat hem in de HDMI switch, want het probleem treedt niet meer op nu ik de

Aten VS481A 4-Port HDMI switch

heb vervangen door de veel recenter uitgebrachte

HQSSH105 4-Port HDMI switch

(ik heb nu alleen een niet defecte - maar wel incompatible met de Samsung DCB-H360R HD ontvanger - Aten VS481A 4-Port HDMI switch over)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-12 16:01

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Lag dus aan de HDCP versie. In de Aten zat HDCP 1.1 ondersteuning en in die andere zit versie 1.2

Jouw PC en de Wii U hebben wat minder eisen gesteld aan de beveiliging dan die decoder.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

HI All,

Ik heb hetzelfde probleem.

Maar bij mij zit de Samsung gelijk op mn versterker (ANTHEM MRX710).

Eerst had ik de Samsung gekoppeld via mn Xbox One. Maar daar had ik telkens problemen. Nu heb ik het af en toe. Samsung houdt de 1080P instelling niet vast. Schakelt terug naar 576P en die geeft dan een blauw scherm.

Hebben jullie nog tips?

Alvast dank.

J

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57
Had ook probleem met anthem. Decoder op hdmi 1 gezet en werkt nu
Pagina: 1