Toon posts:

Windows installatie op Toshiba Tecra 5s-15q laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee mooie laptops van Toshiba (tecra 5s-15q) gekregen. Er stond echter niks op. Ik mijn W7 disk erin stoppen en laten installeren. Tijdens de opstart komt Windows met de melding "kan de schijf niet vinden". Hetzelfde gebeurd bij Windows XP pro. Installeer ik Ubuntu dan gaat alles goed en kan ik de laptop gewoon gebruiken.

Na een Low Format van de HD blijf ik de melding opnieuw krijgen bij installatie van Windows. Ook heb ik de harde schijf opnieuw gepartioneerd met continu hetzelfde resultaat.

Wie kan mij helpen? Ik heb geen originele installatie cd van Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Wellicht dat je een "corrupte" installatiedisk hebt dan wel geen bootable installatiedisk.

Probeer eens via een andere laptop/desktop de juiste installatiebestanden te vinden en installeer hem via bijv. USB.
Volgens mij kan je op de website van Microsoft gratis een "trial" downloaden die je vervolgens kan activeren met je eigen licentiecode. Anders kan je ook via bijv. torrent de juiste bootable installatie-bestanden downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt mij eerder dat de HDD controller in RAID modus staat, ipv AHCI of IDE/legacy. W7 heeft dan wel AHCI standaard in zich, maar vaak niet de RAID ervoor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vragen om warez is verboden hier.

[ Voor 77% gewijzigd door Hero of Time op 21-05-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moderator NOS: de HDD controler stond op AHCI. Probeer nu IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bert, ik raad je aan om Het algemeen beleid nog een keer te lezen. Deze heb je al moeten lezen tijdens registreren, maar waarschijnlijk heb je wat gemist.

Als je tevens wat toe te voegen hebt, zeker in zo'n korte tijdspanne als hierboven, dien je je laatste bericht aan te passen en daar de toevoeging bij zetten. Double posten is niet de bedoeling. Dat staat ook boven de quick reply en bovenin de Reageer pagina. Beter is natuurlijk dat je gelijk alles in een keer schrijft zodat het niet nodig is ;).

Aangezien je wat moeite hebt om Windows te installeren, vraag ik mij af wat je met de laptop(s) wilt gaat doen. Is het iets wat Windows vereist, of kan je het ook met Linux af? Als er namelijk alleen maar wat op het web gedaan moet worden voldoet Linux ook prima en ben je wellicht langer bezig met meer moeite om Windows erop te krijgen, dan het werkelijk regelen waar ze voor dienen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1