Hallo tweakers,
Had me al bevraagd in het stille pc topic, maar besloten dat ik toch zelf een topic ga maken omdat ik heel wat vragen heb.
Het plan is om mijn pc zijn koeling te verbeteren, er beter uit laten te zien en nog stiller maken ook! Dit met zo weinig mogelijk verspild geld, zie men pc graag, maar als student kan je geen zotte kosten doen...
Dit is mijn huidige hardware:
(Sorry voor slecht foto)
De kast pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart.
De linkse en 2 bovenste zijn de stockfans (corsair a1425l12s-2), de achterste is een outtake. Al de rest intake.
De 2 voorste zijn deze pricewatch: BitFenix Spectre Pro PWM zwart, 140mm, maar dan in het wit.
Nu komen de vragen:
1) Heb ik voordeel aan de 2 extra fans bovenin? Zo ja, wat is het beste in of uit, hoor overal andere dingen?
2) Ik wil wat oranje accenten (zoals moederbord) in de casefans brengen, de linkse en de 2 rechtse zou ik dan vervangen (bovenste zie je toch niet). Kent er iemand goede oranje fans? Wat ik al vond:
Met leds Aerocool Air Force Orange pricewatch kent hem niet direct dus afbeelding
Iets subtieler zijn deze alpenfohn wing boost orange idem afbeelding
of pricewatch: Cougar Vortex HDB 140, 140mm
Presteren deze al puur prestatie/geluid goed?
3) Ook ga ik er een i5 4670k inzetten (nu ff een pentium erin
). Deze wil ik ook goed koelen en ook liefst wat oranje, maar deze kan ik in België bijna niet vinden: pricewatch: Thermalright SilverArrow IB-E Extreme. Ook wat duur, dus zoek ik naar alternatieven.
Paar mogelijkheden waar ik eventueel oranje fans opzet (zelfde als casefans?):
Welke zou hiervan het beste koelen? Als hij goedkoop genoeg is kan ik er oranje fans opzetten. Als hij wat duurder is en heel goed koelt en in het zwart bijvoorbeeld, mogen de standaard fans erop blijven.
Andere mogelijkheden?
Moet niet de beste koeler ooit zijn, maar wil toch mooi kunnen overklokken
Iedereen alvast bedankt voor eventuele hulp, zeker diegenen die gans de lange post hebben doorgelezen!
Had me al bevraagd in het stille pc topic, maar besloten dat ik toch zelf een topic ga maken omdat ik heel wat vragen heb.
Dit is mijn huidige hardware:

De kast pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart.
De linkse en 2 bovenste zijn de stockfans (corsair a1425l12s-2), de achterste is een outtake. Al de rest intake.
De 2 voorste zijn deze pricewatch: BitFenix Spectre Pro PWM zwart, 140mm, maar dan in het wit.
Nu komen de vragen:
1) Heb ik voordeel aan de 2 extra fans bovenin? Zo ja, wat is het beste in of uit, hoor overal andere dingen?
2) Ik wil wat oranje accenten (zoals moederbord) in de casefans brengen, de linkse en de 2 rechtse zou ik dan vervangen (bovenste zie je toch niet). Kent er iemand goede oranje fans? Wat ik al vond:
Met leds Aerocool Air Force Orange pricewatch kent hem niet direct dus afbeelding
Iets subtieler zijn deze alpenfohn wing boost orange idem afbeelding
of pricewatch: Cougar Vortex HDB 140, 140mm
Presteren deze al puur prestatie/geluid goed?
3) Ook ga ik er een i5 4670k inzetten (nu ff een pentium erin
Paar mogelijkheden waar ik eventueel oranje fans opzet (zelfde als casefans?):
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | be quiet! SHADOW ROCK 2 | € 37,90 | € 37,90 |
1 | be quiet! Shadow Rock Slim | € 29,99 | € 29,99 |
1 | Scythe Ashura Shadow | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Scythe Kotetsu | € 27,50 | € 27,50 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,40 | € 35,40 |
1 | Scythe Ninja 3 Rev. B | € 35,30 | € 35,30 |
1 | Thermalright HR-02 | € 26,50 | € 26,50 |
1 | Thermalright True Spirit 140 | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 36,51 | € 36,51 |
1 | Thermaltake Alpenföhn Brocken (de 2 ook maar staat niet in pricewatch) | € 37,- | € 37,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 338,59 |
Welke zou hiervan het beste koelen? Als hij goedkoop genoeg is kan ik er oranje fans opzetten. Als hij wat duurder is en heel goed koelt en in het zwart bijvoorbeeld, mogen de standaard fans erop blijven.
Andere mogelijkheden?
Moet niet de beste koeler ooit zijn, maar wil toch mooi kunnen overklokken
Iedereen alvast bedankt voor eventuele hulp, zeker diegenen die gans de lange post hebben doorgelezen!