Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hackers maken gebruikersdata buit op eBay

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
"Ebay heeft daarom besloten om al zijn 112 miljoen gebruikers te vragen hun wachtwoord te wijzigen."

Een paar quotes uit de reacties:
"Ebay heeft daarom besloten om al zijn 112 miljoen gebruikers te vragen hun wachtwoord te wijzigen."

Ben ik hier nu uniek of.. Ebay heeft mij helemaal niks gevraagd? Zelfs als ik nu naar Ebay toe ga lees ik er niks over terug.
Op zowel de .com als de .nl variant wordt mij nog niet gevraagd een nieuw wachtwoord in te vullen. In het berichtje waar Tweakers naar linkt staat wel dat ze het "later vandaag" zullen gaan doen. We moeten dus gewoon nog even wachten.
ik heb nog geen melding gehad via mail of op de site zelf dat ze me aanraden me password te veranderen dat vind ik best slordig dat ik dus via tweakers moet vernemen dat ik me password beter kan veranderen
Heeft Ebay wel de moeite genomen gebruikers in te lichten? Ik en (na rondvragen) anderen hebben namelijk ook geen bericht gekregen.

edit: "Dochterbedrijf PayPal had al eerder aan zijn gebruikers verzocht om hun wachtwoord te wijzigen."
Oh ja? Ook niks van gemerkt :S

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 21-05-2014 18:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
De meeste opmerkingen gaan iig in eerste instantie op voor Amerikaanse PayPal/eBay-gebruikers, en ook in NL worden hier meldingen over gedaan. Lijkt een kwestie van tijd/uitrollen.

Abort Retry Fail?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
http://www.ebay.co.uk/ maakt er melding van op de indexpagina, dus het is niet beperkt tot de Amerikanen ;) , ebay.nl maakt er geen melding van. Maar na het inloggen geen automatische redirect naar ww wijzigen pagina en nog altijd geen email van Ebay.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 22-05-2014 13:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:45
http://arstechnica.com/se...-following-database-hack/

Lijkt erop dat ze wel erg traag zijn, toch gek voor een internetbedrijf

Steam

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Beter laat dan nooit, vannacht een email (in het Nederlands!) aangekomen van Ebay, 3 dagen ná ik op eigen initiatief (na 't lezen in de media) mijn ww heb gewijzigd...
BELANGRIJK: WIJZIG JE WACHTWOORD

Beste eBay-lid,

Om ervoor te zorgen dat onze klanten een veilige en betrouwbare ervaring op eBay blijven behouden, vraag ik alle eBay-leden om hun wachtwoord te wijzigen.

De reden is als volgt: Onlangs Recent heeft ons bedrijf een cyberaanval op ons informatiesysteem ontdekt. Hierdoor is een database met wachtwoorden van eBay-leden gecompromitteerd.

Belangrijk om te weten is dat we geen bewijs hebben dat er toegang is verkregen tot je financiële gegevens of dat deze zijn gecompromitteerd. Bovendien was je wachtwoord versleuteld.

Mijn verzoek:
Ga naar eBay en wijzig je wachtwoord. Ik begrijp dat het wijzigen van je wachtwoord omslachtig kan zijn. We doen er alles aan om je gegevens te beschermen, en het wijzigen van je wachtwoord is een extra voorzorg naast onze overige beveiligingsmaatregelen.

Als je alleen als bezoeker op eBay bent geweest, hebben we geen wachtwoord in onze database.

Als je hetzelfde wachtwoord hebt gebruikt voor eBay op andere sites, raad ik je aan om je wachtwoord op die sites ook te wijzigen. Als je gebruikmaakt van PayPal, hebben we geen bewijs dat deze cyberaanval gevolgen heeft gehad voor je PayPal-rekening of financiële gegevens op PayPal, aangezien die op een apart beveiligd systeem versleuteld en opgeslagen zijn.

Daarnaast nemen wij de volgende stappen:
• Zoals altijd hebben we sterke beveiligingsmechanismen voor zowel kopers als verkopers voor het geval er ongeautoriseerde activiteiten op je account plaatsvinden.
• We passen extra beveiligingsmechanismen toe om onze klanten te beschermen.
• We werken nauw samen met de politie, gerechtelijke en overheidsinstanties en vooraanstaande beveiligingsdeskundigen om deze situatie grondig te onderzoeken.

Wat we weten is het volgende: Deze aanval vond tussen eind februari en begin maart plaats en heeft geleid tot ongeautoriseerde toegang tot een database met de namen, e-mailadressen, woonadressen, telefoonnummers, geboortedata en versleutelde wachtwoorden van eBay-leden.

De database bevatte echter geen financiële gegevens. Na uitvoerige tests en analyses op onze systemen hebben we geen bewijs gevonden dat de aanval betrekking heeft gehad op financiële of creditcardgegevens. Er zijn ook geen aanwijzingen dat er meer frauduleuze activiteiten op onze site hebben plaatsgevonden.

Onze excuses voor het ongemak als gevolg van deze situatie. Niets is belangrijker voor ons als wereldwijde handelsplaats dan de veiligheid en het vertrouwen van onze klanten. We weten dat onze klanten veel van ons verwachten, en we doen er alles aan om je een veilige en betrouwbare online ervaring te bieden via elk apparaat met toegang tot het internet.

President, eBay Marketplaces

eBay heeft dit bericht gestuurd naar ****** ******* (******).
©2014 eBay Inc., ****

Oscar Wilde

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelf gisteren ook mijn wachtwoord gewijzigd, net terug van vakantie. De media waren hier ook sneller dan eBay... Geen mail van hen ontvangen. De melding op de site als je inlogt zou ook wel duidelijker mogen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik kreeg gisteravond deze mail van ebay, ik dacht nog even dat het een phishing mail was vanwege het kromme Nederlands in de tweede alinea (heb het gemist in de media, beetje vreemd als nieuwsjunkie).

Voor de zekerheid ook mijn paypal wachtwoord maar gewijzigd

edit:
Sorry, had niet door dat dit in het geachte redactie gedeelte stond.

[ Voor 13% gewijzigd door [Roland] op 25-05-2014 11:06 ]

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 15:53
Ik had ook phising idee, vooral door de zin "vraag ik alle eBay-leden om hun wachtwoord te wijzigen". Had het nieuwsbericht ook gemist, voor zekerheid gewoon maar even wachtwoord gewijzigd.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Hier op 24 mei 09:15 een mail ontvangen van eBay met dringend verzoek om wachtwoord te wijzigen. Door KeePass even een sterk wachtwoord (12 karakters) laten genereren.

Paypal nog niet gewijzigd, maar dat ga ik ook nog maar even doen denk ik.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Ik heb inmiddels met PayPal aan de telefoon gehangen om mijn ww daar ook te wijzigen, wist 't antwoord van 1 van de 2 beveiligingsvragen niet meer. En laat dat nou net een vraag zijn waarvan ik 1000% zeker weet dat niemand 'm kan beantwoorden :+

Oscar Wilde

Pagina: 1