Dynamische IP providers

Pagina: 1
Acties:
  • 5.194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een internetprovider die nog dynamische IP adressen uitdeelt. Met andere woorden als je je router reset dat je dan een andere IP adres krijgt toegewezen.
Uit mijn bevindingen deed Chello dit vroeger en nu doet Ziggo dit, maar helaas is deze provider niet in mijn regio te krijgen.Ik heb nu Online als provider maar die bied alleen statische ip adressen.

Zijn er nog andere providers met dynamische IP's of heeft iemand ervaring hiermee?

Gr,
Darksnake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor mijn duidelijkheid, gaat het je er om dat je verbonden apparaten een ander IP adres krijgen toegewezen of gaat het om je router zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je het voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

darksnake88 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:17:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een internetprovider die nog dynamische IP adressen uitdeelt. Met andere woorden als je je router reset dat je dan een andere IP adres krijgt toegewezen.
Uit mijn bevindingen deed Chello dit vroeger en nu doet Ziggo dit, maar helaas is deze provider niet in mijn regio te krijgen.Ik heb nu Online als provider maar die bied alleen statische ip adressen.

Zijn er nog andere providers met dynamische IP's of heeft iemand ervaring hiermee?

Gr,
Darksnake
Ziggo doet dit niet, althans, niet zoals jij het wil. Het IP-adres verandert pas als je een ander apparaat achter de modem hangt (denkend aan het domme modem era), niet door het resetten van het aangesloten apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 21-05-2014 16:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49

D4NG3R

kiwi

:)

Mijn grootste vraag is: Waarom?

En even je opvatting ophelderen: Ziggo doet dit niet zoals jij beschrijft. Als je je modem reset krijg je niet spontaan een nieuw (extern) IP adres, wij zitten nu ongeveer 1.5 jaar bij Ziggo, als ik na elke reset een nieuw IP zou krijgen zou ik gek worden 8)7 . Het IP is nog nooit veranderd, en ik hoop dat dat ook zo blijft :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:57

Dazzler2120

FP ProMod
Voor zover ik weet is er geen enkele provider wat je met een reset een nieuw IP adres meegeeft, maar zijn er veel providers dat met dynamische adressen werkt. Wanneer dat IP wijzigt is willekeurig, in theorie kan het ieder uur zijn, kans is echter groter dat dit op een jaar tijd nog niet gebeurt ;)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

darksnake88 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:17:
Ik ben op zoek naar een internetprovider die nog dynamische IP adressen uitdeelt.
Dial-up of mobiel?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dial-up? Are you mad?! Ik kan die inbelgeluidjes maar niet vergeten...

[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 21-05-2014 16:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:28:
Dial-up? U mad?! Ik kan die inbelgeluidjes maar niet vergeten...
Het zou mij niet verbazen als dat de enige optie is om in Nederland iedere keer een ander IP adres te krijgen ;).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan inbellen eigenlijk nog? :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:45:
Xs4all is een van de weinige providers die dit nog aanbiedt. Het aantal gebruikers zou zo laag zijn, dat de kans misschien toch best groot is dat je iedere keer hetzelfde IP krijgt :+

https://www.xs4all.nl/kla...internet/inbellen-uitleg/

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:14
Raven schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:45:
Jahoor, ik gebruik het nog genoeg:

Edpnet
Zeelandnet 0676088954
Zonnet/versatel lokaal en 0676075030nummer
Tele2 067
Orange/wanadoo/online 067
Inbellen.org 067
Kpn 0676012321
Telfort
Xs4all
Gebruik ook enkele buitenlandse, zoals metconnect en netzero(soms nog goedkoper dan nationaal)

Snelheden verschillen, met sommige kun je een beetje normaal videoskypen, anderen zijn trager

Maar meestal wel prima te doen.

Voor een ander ip-adres kun je vaak beter een andere router aansluiten, dan krijg je bij meeste providers al een nieuw ip. Ipadressen hangen namelijk vaak aan het macadres van apparaat achter het modem.

[ Voor 15% gewijzigd door timmie1 op 21-05-2014 21:00 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:50
Caiway doet dynamische IP adressen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41

BLACKfm

o_O

Ik heb al een tijdje mijn modem niet meer gereset, maar het kwam in het verleden maar vaak genoeg voor dat mijn public ip adres is veranderd. Wellicht door storingen.

Hoe dan ook heb ik nog steeds de illusie (maar ik ga het niet proberen) dat als ik de modem even een tijdje van het prik houd (dus niet enkel na een reset), ik gewoon een nieuw ip adres krijg bij XMSnet (Glasvezel).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
Ik heb heb zelf nodig voor bijv bans van spellen en van sommige websites. Ik heb al een jaar of 6 Online IP en ik heb gevraagd voor een andere IP, maar die geven ze niet zomaar ook niet als je verlengd. Het zou handig zijn als ik daar namelijk zelf controle over had. :)

Bij Ziggo kan je ip release/ ip renew doen? Of werkt dat niet. Caiway is ook niet in mijn regio beschikbaar (Rdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Nee, met dat Windows commando vervang je slechts je locale IP adres en heeft verder geen effect.
Misschien had je gewoon niet moeten cheaten ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

darksnake88 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:02:
Ik heb heb zelf nodig voor bijv bans van spellen en van sommige websites.
Houd je dan aan de regels?
Bij Ziggo kan je ip release/ ip renew doen? Of werkt dat niet. Caiway is ook niet in mijn regio beschikbaar (Rdam).
Dat doe je voor je interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bij ziggo moet je gewoon je modem een langere periode uitzetten.. dan krijg je wel een nieuw nummer...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SMSfreakie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 00:19:
bij ziggo moet je gewoon je modem een langere periode uitzetten.. dan krijg je wel een nieuw nummer...
Defineer 'langere periode' want hij heeft vorige vakantie uit gestaan voor 10 dagen - het IP is nog steeds het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IP leases zijn doorgaans voor 14 dagen ;)

Heb je netjes je lease vrijgegeven voor vertrek? Zo niet is het niet raar dat het na 10 dagen nog gewoon op jouw MAC staat. Iig zou je met ander MAC ws wel direct ander IP krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dion_b schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 01:00:
...Heb je netjes je lease vrijgegeven voor vertrek?...
Mag jij vertellen hoe je dat doet op zo'n Cisco modem of op een UB320B

Anyway, Ziggo deelt mij zo eens in de twee à drie maanden een nieuw IP-adres uit.
Dat merk ik omdat vervolgens m'n ipv6-tunnel het niet meer doet
En met een ander mac-adres (ander kabelmodem) kun je't forceren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 02:53
Wil je een nieuwe provider, een dynamisch ip adres of slechts éen keer een nieuw ip adres? In dat laatste geval moet je misschien maar eens met je huidige provider bellen want het is voor hen rendabeler om een ip adres te wijzigen dan om een klant te verliezen. Hoewel ze het liever niet als standaarddienst willen gaan aanbieden en ze dus wel even zullen tegensputteren.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 01:00:
IP leases zijn doorgaans voor 14 dagen ;)

Heb je netjes je lease vrijgegeven voor vertrek? Zo niet is het niet raar dat het na 10 dagen nog gewoon op jouw MAC staat. Iig zou je met ander MAC ws wel direct ander IP krijgen.
hier had die 21 dagen uitgestaan, en daarna had ik dus een nieuw adres, terwijl mn ouders op de zelfde UBR van Ziggo zitten en hun modem niet uit hadden, gewoon al 3 jaar t zelfde adres hebben :')

en toen laatst de NIC van mn routerbak kapot ging en er een nieuwe in moest kreeg ik geen nieuw ip.. ondanks verandering van het MAC adress

[ Voor 12% gewijzigd door SMSfreakie op 22-05-2014 07:38 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 14:25
op veel routers kan je het MAC aanpassen / klonen van je werkstation heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:40

m-vw

Dus?

Zit zelf bij Zeelandnet en volgens mij is het hier zo dat hoewel je in de praktijk nagenoeg altijd hetzelfde ip-adres hebt hier geen garantie voor gegeven wordt.

Voor zakelijke klanten bestaat er wel een mogelijkheid om een vast ip-adres te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heb zelf nodig voor bijv bans van spellen en van sommige websites. Ik heb al een jaar of 6 Online IP en ik heb gevraagd voor een andere IP, maar die geven ze niet zomaar ook niet als je verlengd. Het zou handig zijn als ik daar namelijk zelf controle over had. :)

Ik dacht al dat het hierom zou gaan. Is al die moeite het echt waard? En hoe kom je aan al die bans? Wellicht wel een idee om op een nieuw IP eens anders met je internetgedrag om te gaan, zodat je niet opnieuw bans blijft krijgen.

Beetje betweterig, I know. Maar het scheelt je een hoop gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:25
Nou TS, dikke kans dat je dus geen nieuw IP adres krijgt, tenzij je van provider overstapt. Ik heb 10 jaar lang hetzelfde IP adres gehad bij KPN (met drie verschillende modems), en toch bleef ik hetzelfde ip houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brahiewahiewa schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 02:44:
[...]
Mag jij vertellen hoe je dat doet op zo'n Cisco modem of op een UB320B
Ik zit bij UPC, maar hier is er in de GUI netjes een "Release IP" knop.
SMSfreakie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 07:37:
[...]

hier had die 21 dagen uitgestaan, en daarna had ik dus een nieuw adres, terwijl mn ouders op de zelfde UBR van Ziggo zitten en hun modem niet uit hadden, gewoon al 3 jaar t zelfde adres hebben :')
Duh, zoek eens op hoe DHCP renews werken...

- na helft leasetijd probeert client lease te vernieuwen
- als eerste vraag client of het weer dezelfde IP mag hebben dat het al had

Als een DHCP client (in dit geval een modem/router) aangesloten blijft en de IP scopes worden niet van serverzijde gewijzigd, dan zal het ad infinitum zelfde IP behouden.
en toen laatst de NIC van mn routerbak kapot ging en er een nieuwe in moest kreeg ik geen nieuw ip.. ondanks verandering van het MAC adress
Kan zijn dat client alsnog zelfde IP aanvroeg ongeacht ander NIC/MAC (bij Linux zou ik dat bijv verwachten aangezien DHCP client daemons los staan van de NIC drivers zelf). Eerste wat je moet doen als je ander IP wil is zorgen dat je DHCP client niet vraagt naar exact zelfde IP ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:26:
<KNIP>
Kan zijn dat client alsnog zelfde IP aanvroeg ongeacht ander NIC/MAC (bij Linux zou ik dat bijv verwachten aangezien DHCP client daemons los staan van de NIC drivers zelf). Eerste wat je moet doen als je ander IP wil is zorgen dat je DHCP client niet vraagt naar exact zelfde IP ;)
hmm dat zou kunnen natuurlijk.. al had ik wel de oude leasefiles etc weggegooit.. :)
en voor wie nu denkt HAHA je modem krijgt je Ziggo ip... Nope.. Bridge configuratie :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
Misschien moet je dan eens gaan afvragen waar je mee bezig bent als je op IP gebanned wordt.

Je kan zelf eens rondinformeren bij diverse providers, maar je gedrag aanpassen is misschien slimmer en levert meer resultaat

Verder heb je in dit topic al wel wat tips gehad. Desondanks is het toch het omzeilen van blokkades, en dat is niet de bedoeling hier. Daarom gaat dit topic ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.