Laptop PATA aansluiten???

Pagina: 1
Acties:

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-01 09:47
Hallo,

Adinias hier.

Ik zit met een probleem. Ik mocht namelijk van mijn vader zijn oude laptop hebben, maar hij heeft de halve laptop gesloopt samen met mij, eerder. Wat ik nu wil is dat hij weer gaat draaien en als een soort tablet gaat werken.

Waar het op neer komt is dat ik de harde schijf niet aangesloten krijg, er zit een 2,5 inch PATA (IDE) aansluiting op, maar er is geen kabel. Verder heb ik ook geen kabel en weet ik ook niet hoe ik de harde schijf aansluit.
(Even ter informatie, hij heeft deze aansluiting en de harde schijf heeft deze grootte)
Afbeeldingslocatie: https://www.archmemory.com/pata.jpg

Het probleem is dat ik nu de harde schijf wel heb, maar hem niet aan kan sluiten.

De connectie op het moederbord ziet er zo uit, maar ik denk dat ik hem daar op de aansluiting onder de laptop 2.5 inch PATA (IDE) moet aansluiten, maar dit weet ik niet zeker.
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/0307/vtqfjpu5khv0ec7fg.jpg

De laptop is een Medion MD5061

Afbeeldingslocatie: http://www.chip.de/ii/6029820_4024a5c309.jpg

Deze afbeelding is van een Duitse variant, toen was het nog een MicroStar laptop.

Maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik de harde schijf aansluit...

[ Voor 3% gewijzigd door Adinias op 21-05-2014 14:51 ]

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
Gewoon in die connector duwen en klaar. Let op dat die maar 1 kant op kan (meestal is er 1 pinnetje weg/dicht)
Ah, nu staan er foto's bij.. je hebt een 44pins ide kabeltje nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 21-05-2014 15:33 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

DukeBox schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:51:
Gewoon in die connector duwen en klaar. Let op dat die maar 1 kant op kan (meestal is er 1 pinnetje weg/dicht)
Oude laptops willen nog wel eens een klein kabeltje hebben ;) en die connector die onder de PATA aansluiting zit lijkt mij geen PATA connector.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01 21:53

Nibbz

Postmaster General

13:37

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-01 09:47
En dat is dus het enige wat ik kan vinden, maar daarop kan een laptop toch niet booten?
DukeBox schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:51:
Dat lukt dus niet, want ik heb geen connector die er op past.
D4NG3R schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:52:
[...]

Oude laptops willen nog wel eens een klein kabeltje hebben ;) en die connector die onder de PATA aansluiting zit lijkt mij geen PATA connector.
En ik wil dus een nieuwe kabel, maar die kan ik helemaal nergens vinden, alleen vanuit Hong Kong met 125 dollar verzendkosten... :S

Verder heb ik ook al geprobeerd mijn probleem op google te vinden, maar iedereen heeft het over deze aansluiting naar SATA te veranderen en niet hoe ik zo'n harde schijf als deze gewoon aansluit en wat voor een kabel ik ervoor nodig heb. Ik heb ook gegoogled en vond niks over een 2.5 inch PATA (IDE) kabel.

[ Voor 32% gewijzigd door Adinias op 21-05-2014 14:58 ]

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Soms wil je die dingen nog wel eens vinden als 44pins IDE. Als ik het zo zie zou dat moeten kunnen werken.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 20:08

EXX

EXtended eXchange

Precies. Let erop dat het 44 pins is; bij laptop schijven gaat de voeding ook via de connector. Dit itt desktop IDE schijven, die hebben een 40 pins connector en een aparte molex plug voor de voeding.

oa hier verkrijgbaar, of hier.

[ Voor 38% gewijzigd door EXX op 21-05-2014 15:08 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
D4NG3R schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:52:
[...]

Die foto's stonden er eerst nog niet.. je hebt idd nog een klein female to famale kabeltje nodig.
Pagina: 1