Na maanden van uitstel is het dan toch eindelijk tijd om mijn bijna antieke PC (Core2Duo) eens te upgraden, wat ik overhoud van deze PC zijn alleen de kast en PSU:
De nieuwe PC zal vooral gebruikt worden voor alledaags werk, filmpjes en aangezien de APU het toelaat zo nu en dan een spelletje (iig niet van het kaliber waarvoor een aparte grafische kaart gewenst is, al is dat uiteraard later altijd nog toe te voegen).
Gebaseerd op de BBG heb ik dit wenslijstje samengesteld:
Ik heb gekozen voor een ander moederbord i.v.m. het aantal gewenste SATA poorten en aangezien een stille pc toch wel gewenst is ook een aparte koeler.
Vragen bij dit projectje:
1. Moederbord, juist keuze? Volgens mij wel natuurlijk maar als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag. Budget is wel rond de 325 euro.
2. USB3.0 Upgrade kit voor de Fractal Design r2 is niet meer te verkrijgen, is het mogelijk om de voor de front bedoelde USB3.0 via een apart bracket simpelweg achterin de kast te plaatsen?
3. In hoeverre is het nuttig om 5 euro extra uit te geven aan 2400mhz geheugen (bv Kingston HyperX KHX24C11T2K2/8X) I.v.m. een eventuele simpele overclock van de GPU?
Bij voorbaat dank!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Define R2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Nexus NX-5000 R3 530W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
De nieuwe PC zal vooral gebruikt worden voor alledaags werk, filmpjes en aangezien de APU het toelaat zo nu en dan een spelletje (iig niet van het kaliber waarvoor een aparte grafische kaart gewenst is, al is dat uiteraard later altijd nog toe te voegen).
Gebaseerd op de BBG heb ik dit wenslijstje samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 84,70 | € 84,70 |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 51,97 | € 51,97 |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8 | € 74,40 | € 74,40 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 326,06 | |
Ik heb gekozen voor een ander moederbord i.v.m. het aantal gewenste SATA poorten en aangezien een stille pc toch wel gewenst is ook een aparte koeler.
Vragen bij dit projectje:
1. Moederbord, juist keuze? Volgens mij wel natuurlijk maar als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag. Budget is wel rond de 325 euro.
2. USB3.0 Upgrade kit voor de Fractal Design r2 is niet meer te verkrijgen, is het mogelijk om de voor de front bedoelde USB3.0 via een apart bracket simpelweg achterin de kast te plaatsen?
3. In hoeverre is het nuttig om 5 euro extra uit te geven aan 2400mhz geheugen (bv Kingston HyperX KHX24C11T2K2/8X) I.v.m. een eventuele simpele overclock van de GPU?
Bij voorbaat dank!