GamePC 800+-

Pagina: 1
Acties:

• Warboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-03-2025
Hallo tweakers,

Ik heb het de volgende pc samengesteld voor een vriend die een nieuwe pc wil gaan aanschaffen.

Er zijn natuurlijk wel wat eisen aan verbonden:

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget = 800euro max

Leverancier = Azerty

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Los van de huis tuin en keuken gebruikt, wil hij de volgende games goed kunnen draaien: Assasins creed reeks, WoT, ect. Dus niet de zwaarste games ooit maar ook zeker niet de ligtste.

Met die eisen in het achterhoofd heb ik het volgende samengesteld wat binnen het budget valt.
Nu is mijn vraag zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien of misschien verkeerde afwegingen heb gemaakt om te minimaal te voldoen aan de eisen? Want los van de eisen wil je natuurlijk ook een toekomst proof systeem in elkaar zetten(zoveel mogelijk)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,80€ 154,80
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 70,95€ 70,95
1MSI R9 270 2GB GAMING€ 150,04€ 150,04
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 49,-€ 49,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 81,95€ 81,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,49

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Blijf me verbazen over hoeveel mensen pc's in elkaar laten draaien door anderen 8)7.

Wat voor monitor is er aanwezig? Welke resolutie? Een R9 270 is een prima kaart, maar die trekt 3xFHD natuurlijk niet heel soepel ;).

Rest van het systeem ziet er prima uit, heb ik geen aanmerkingen op eerlijk gezegd. Eventueel een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed, is een nieuwer model, ietsje sneller voor nagenoeg dezelfde prijs.

Waarom trouwens levering via Azerty? Wil je laten assembleren? Bij 1 leverancier bestellen is vaak duurder (inclusief verzendkosten van verschillende winkels!)

[ Voor 39% gewijzigd door br00ky op 21-05-2014 14:35 ]

• Warboy
Tja niet iedereen is thuis in alle nieuwe ontwikkelingen op pc gebied. ;)
Zover ik weet is het gewoon 1 monitor van FHD. Daarnaast had ik idd ook al gegeken naar het nieuwere model alleen viel ik hierdoor net buiten het budget:P en ik kon niet goed inschatten of die 100mhz de tien euro waard is?

Over azerty, het is over het algemeen wel vaak de goedekoopste(één van de). En hij wou gewoon alle zaken bij 1 shop hebben in het geval van issues of wat dan ook. Dit kan ik begrijpen en heb persoonlijk ook goede ervaring met azerty.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat verschil merk je uiteraard niet, dus als het budgetgebonden is, niet doen :).

Het eindbedrag kan heel erg verschillen tussen verschillende combinaties van winkels (zie bekijk collectie->bestelkosten berekenen). De meest gunstige oplossing is 750 euro, de minst gunstige 883. Nu lees ik de laatste tijd wat matige verhalen over de aftersales van Megekko. Als je die uitschakelt kom je op 775. Bij Azerty alleen bestellen kost ~793 euro. In dit geval geen wereldschokkend verschil dus.

• Toulouse
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03 04:22
Een pc in elkaar zetten is voor sommigen ook een leuke bezigheid. De voldoening die je krijgt als wat jij uitgezocht en in elkaar gezet hebt werkt is leuk.

Over je systeem:
Waarom heb je er geen cd/dvd drive in gedaan? Dit is vandaag de dag misschien niet meer zo vaak nodig maar ze kosten ook niet veel meer om het er toch in te hebben.
De Windows 7 home premium (waarom geen Windows 8?) zou je dan sowieso als download moeten bestellen. Of je moet een externe dvd drive hebben voor de installatie.

De pc van mijn pa heb ik toen trouwens bij Megekko besteld, maar geen ervaring met de aftersales.

• Warboy
Toulouse schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:37:
Een pc in elkaar zetten is voor sommigen ook een leuke bezigheid. De voldoening die je krijgt als wat jij uitgezocht en in elkaar gezet hebt werkt is leuk.

Over je systeem:
Waarom heb je er geen cd/dvd drive in gedaan? Dit is vandaag de dag misschien niet meer zo vaak nodig maar ze kosten ook niet veel meer om het er toch in te hebben.
De Windows 7 home premium (waarom geen Windows 8?) zou je dan sowieso als download moeten bestellen. Of je moet een externe dvd drive hebben voor de installatie.

De pc van mijn pa heb ik toen trouwens bij Megekko besteld, maar geen ervaring met de aftersales.
Dit cd/dvd dacht ik het lijstje te hebben staan maar blijkbaar dus toch vergeten.. zal deze toevoegen;)
Laat we zeggen dat windows 8 bij hem een stigma heeft en hij liever windows 7 wil. Maar als jij mij een goede motivatie kan geven zodat ik hem over kan halen is altijd welkom :P

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Betere ondersteuning voor SSD's, snellere boot, langere ondersteuning en de metro interface kan je simpel uitschakelen.
Pagina: 1