Toon posts:

Probleem: FAN oude videokaart niet meer te verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem waar ik niet goed van weet hoe ik deze moet oplossen. Onlangs is de fan in mijn oude videokaart defect geraakt en hierdoor draait deze niet meer. Helaas is deze fan niet meer te verkrijgen via reguliere kanalen zoals Azerty of paradigit omdat mijn videokaart volgens hun blijkbaar te oud is (end of life). Graag zou ik toch nog met mijn videokaart verder willen en hiervoor dus een simpele fan vervangen.

Weet iemand nog een andere manier om aan fans te komen voor dit soort doeleinden?

Mijn videokaart: Sapphire Geforce HD 4890

Alvast bedankt!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:14
Je zou voor een 3rd party koeler kunnen gaan als deze: pricewatch: Gelid Solutions ICY VISION REV2. (All VGA Cards)

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Verwijderd

een andere 3 pins fan er op mcgyveren is vaak ook wel een optie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of fix voor een paar euro een kapotte 48xx op V&A en zet de koeler over

Verwijderd

Of je koopt een nieuwe kaart hd 6850 is een goeie en nog is een dikke upgrade ook

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-02 09:48
Sapphire Geforce HD 4890? Misschien een Radeon ipv een Geforce?

Indien het de standaard AMD koeler is past de fan van een HD4780/ HD4890/ HD5850/ HD5870/ HD5970.
Zoek eens op eBay op "ATI 75mm FAN",

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:21

Nemesizz

Untouchable

Sapphire Geforce HD 4890
Knap, een Sapphire Geforce :P 't is een Radeon.

Maar het probleem; ik zou gewoon zelf er een willekeurige fan op modden als het mijn kaart betrof.
Als ik foto's zoek van de 4890 zit er een radiaal ventilator op die via een 'windtunnel' (plastic cover over de heatsink) lucht door de kaart blaast. Dat formaat radiaal ventilators zijn wat lastig los te krijgen, dus zou gewoon de plastic cover eraf slopen en er een gewone 80mm fan op schroeven.

Andere optie is om een defecte kaart te kopen (voor een prikkie, bij een kringloop ofzo) en daar de ventilator afslopen. Zat kapotte Radeon 4000 kaartjes te krijgen.
Pagina: 1