Service buiten Garantie Apple ex-lease toestel Hi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
In maart heeft mijn moeder het ex-lease toestel (iPhone 4s) overgenomen van mijn vriendin. Dit betrof een toestel wat in juni 2013 nog omgeruild is door Hi, omdat mijn vriendin haar oude had laten vallen en gelukkig verzekerd was. Ze kreeg toen een nieuwe 4s, nog compleet gesealed.

Nu heeft mijn moeder de iPhone in de gootsteen laten vallen. Er stond een klein laagje water in, en de iPhone lijkt nu toch wel een beetje vaag te doen. In eerste instantie gaf hij helemaal geen geluid meer (behalve ringtone) en leek de iPhone te "denken" dat hij in Dock Modus zat. Na de dock connecter een beetje schoongemaakt te hebben en de iPhone gereset (fabrieksinstellingen) te hebben lijkt dat in ieder geval opgelost, maar de iPhone is vannacht wel van 60% naar 10% batterij gegaan (zonder dat er mee gewerkt werd). Dus helemaal betrouwbaar is het niet meer.

Nu zat ik te denken dat het misschien wel verstandig is om de iPhone sowieso om te ruilen, ik zie op de Apple support pagina dat dat € 211,10 kost voor een 4s, wat op zich meevalt.. En wellicht is er nog iets op de inboedelverzekering te verhalen, mijn ouders hebben al jaren niet meer geclaimed, dus waarom niet.. En als dat laatste niet kan, dan is het maar zo...

Ik vraag me alleen af hoe Apple omgaat met ex-lease toestellen? Ik heb het IMEI nummer al ingetikt op de garantiecheck pagina, en dan krijg ik terug dat ik sowieso geen garantie heb, wat ik vreemd vind, want het toestel is nog geen jaar in bezit.. Maargoed, sowieso is dit natuurlijk geen garantie, hooguit verzekeringswerk..

Maar vraag me dus af hoe Apple hier mee omgaat... Iemand ervaring hiermee?

*Excuus als dit topic in het verkeerde forum staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het feit dat er een vervangend toestel is geleverd, betekent niet dat je opnieuw 1 of 2 jaar garantie hebt. De aanschafdatum is de ingangsdatum van de garantieperiode.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:02
Sowieso is dit soort (water)schades nooit gedekt door garantie.

Vraag is wat je krijgt voor die € 211,10 welke Apple rekent? Een refurb?
Dan kan het aantrekkelijker zijn om een nieuwe te kopen, zag van de week een 4s voor € 299 bij Dixons (met drie jaar garantie).

Of de inboedelverzekering moet het dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantie- en verzekeringskwesties horen meer thuis in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Lijkt me niet dat door een keer een plonsje je batterij sneller gaat leeglopen. Zet anders het toestel eens een weekje uit en leg hem op de verwarming (of afgedekt in de zon). Als er nog vocht in zit dan zal dat wel verdwenen zijn en dan moet het probleem wel opgelost zijn.

Groetjes, FaceDown.