Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Firefox en Chrome geen internettoegang, firewall?

Pagina: 1
Acties:

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo :w

Op een computer van mij met Windows 7 SP1, krijgen Firefox en Chrome geen internetverbinding, ondanks dat ik expliciet voor die twee uitzonderingen heb toegevoegd in de Firewall. IE werkt nog wel gewoon, dus ik heb wel gewoon internet. Helaas werkt het niet in die twee browsers, en ik snap niet waarom.
Het is niet de DNS lookup die faalt, ook als ik een lokaal IP adres invul, gaat het mis.

Iemand enig idee?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik pas de titel even aan, '[Firefox/Chrome] Geen toegang tot internet, ondanks firewall' lijkt me niet de lading te dekken aangezien die firewall juist de boosdoener lijkt :P

Je hebt wel toegang met Ff als je de firewall tijdelijk uitschakelt? Misschien het verkeerde proces toegelaten?

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 21-05-2014 12:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Welke firewall? In Windows hoef je bij de standaard firewall helemaal niets in te stellen voor dit soort programma's.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ESET toevallig? Network -> Personal firewall -> Application modification detection -> browsers toevoegen.

Er zit een bug in v7 die er voor zorgt dat als een applicatie bijgewerkt wordt, ESS geen melding van de wijziging geeft waarbij je 't kan toestaan/blokkeren, waarna de verbinding van dat programma geblokkeerd wordt, ookal staan er regels in de firewall waarbij het toegestaan is.

edit: Gister is er blijkbaar eindelijk een update uitgebracht die dit zou moeten fixen: versie 7.0.317.4.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 21-05-2014 13:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Nee, gewoon Windows Firewall. Dat is het gekke ook.
Uitzetten al geprobeerd, hielp niet.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI