[Word] Sjabloon/voet of koptekst vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb een vrag, ik heb overal op google gezocht en op de website van office.com. http://office.microsoft.c...wijderen-HA010372690.aspx

Maar ik kom er niet uit.

Ik heb een Word document. Op de 1e pagina heb ik een standaard layout (sjabloon) voettekst/koptekst en dat wil ik ook zo houden alleen neemt hij deze mee op de 2e pagina en de 3e en de 4e etcd. Ik wil dat er een blanco komt vanaf pagian 2. Hoe zet ik dit erin? Waar in Word 2010 kan ik dit aanpassen?

Groeten,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat staat op de pagina waar je naar linkt?

Kopje 'Nummering laten beginnen op de tweede pagina' en dan natuurlijk aanpassen naar jouw situatie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
Klopt maar ik wil juist geen nummering laten beginnen. Ik wil blanco vanaf pagina 2. Ik wil alleen dat pagina 1 met de voet/kop tekst heeft en de rest va nde paginas blanco. Dit kan je instellen bij nummering idd of bij het printer dan je vanaf pagina 2 - 10 wil printen bijvoorbeeld. Maar bij voet/kop tekst zie ik die optie nergens

Je hebt wel de optie, "eerste pagina afwijkend" etc maar dat wil ik juist niet, Ik wil dat de 2e t/m einde van de document afwijkend hebben

[ Voor 17% gewijzigd door Anonymous_ op 21-05-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:06
Kun je dit niet met secties doen?
Op pagina 1 einde sectie invoegen en op pagina twee aangeven dat bij de kop en voettekst anders is als de voorgaande sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
steviewonder23 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:11:
Kun je dit niet met secties doen?
Op pagina 1 einde sectie invoegen en op pagina twee aangeven dat bij de kop en voettekst anders is als de voorgaande sectie.
Als ik bij pagina 1 einde sectie invoegen doet dan neemt ie alsnog de 1e pagina over... en als ik dan op de 2e pagina voet en kop tekst witl verwijderen dan doet ie dat ook automatisch op de 1e pagina.. Ik kom er maar niet uit pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anonymous_ schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:04:
Klopt maar ik wil juist geen nummering laten beginnen. Ik wil blanco vanaf pagina 2. Ik wil alleen dat pagina 1 met de voet/kop tekst heeft en de rest va nde paginas blanco. Dit kan je instellen bij nummering idd of bij het printer dan je vanaf pagina 2 - 10 wil printen bijvoorbeeld. Maar bij voet/kop tekst zie ik die optie nergens

Je hebt wel de optie, "eerste pagina afwijkend" etc maar dat wil ik juist niet, Ik wil dat de 2e t/m einde van de document afwijkend hebben
Je moet niet op zoek gaan naar een oplossing voor 100% jouw situatie maar gewoon die tips volgen. Het maakt niet uit of eerst A en dan B of andersom. Het gaat er om dat je er technieken vindt om A en B andere voet- en/of kopteksten te geven.

-
Eerst twee secties maken, dan zeggen dat sectie 2 niet de instellingen van sectie 1 moet overnemen, dan sectie 1 en 2 beide voorzien van de juiste kop/voettekst. (Waar beide wel gelijk moeten zijn: copypaste)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 586752

Nog eens stap voor stap uitgelegd.
Waarschijnlijk is je document al meer dan 1 pagina lang en bevatten elke pagina nog dezelfde voettekst als die van pagina 1. Van deze vooronderstelling ga ik hierna uit.
Omdat je al eerder pogingen hebt ondernomen om de indeling naar wens aan te passen, moet je eerst controleren of er in het document al (of nog) sectie-einden aanwezig zijn en die verwijderen. Doe dat als volgt:
- Klik in de menubalk op "Beeld" en klik dan in de groep "Documentweergaven" op "Concept" (ditzelfde kun je ook rechts-onderaan doen, links van de zoombalk). De sectie- en pagina-einden zijn nu zichtbaar.
- Doorloop het gehele document en verwijder alle sectie-einden door ze te selecteren en op "Delete" te drukken).
- Klik in het menu "Beeld" in de groep "Documentweergaven" op "Afdrukweergave" (ook dit kun je rechts-onderaan doen).
Nu kun je starten met wat je eigenlijk wil; doe daarvoor het volgende:
1. Plaats de cursor bovenaan pagina 2 aan de beginpostie van regel 1.
2. Kies in het menu: "Pagina-indeling" --> "Eindemarkeringen" en klik onder "Sectie-einden" op "Doorlopend".
3. Dubbelklik op pagina 2 op een koptekst (indien aanwezig), bovenaan in het lint verschijnt dan de tekst "Aan vorige koppelen" in het geel. Klik 1 keer op die tekst waardoor de gele kleur verdwijnt, de tweede sectie is, wat de koptekst betreft, nu niet meer aan de eerste gekoppeld. Scroll naar beneden op pagina 2 en plaats de cursor in de voettekst. Ook nu zal in het lint "Aan vorige koppelen" in het geel verschijnen. Klik wederom 1 keer op de gele tekst waardoor die verdwijnt. Ook wat de voettekst betreft is de tweede sectie nu niet meer aan de eerste sectie verbonden.
4. Verwijder de koptekst op pagina 2 door de volledige voettekst te selecteren en dan op "Delete" te klikken. Doe dat ook met de voettekst op diezelfde pagina. Omdat de pagina's 3 en volgende allemaal tot de tweede sectie behoren, zijn nu ook op die volgende pagina's de kop- en voetteksten verwijderd (maar niet op pagina 1 want die behoort tot de eerste sectie).
5. Dubbelklik op een willekeurige plaats in het document om naar de normale weergave terug te keren.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 586752 op 28-05-2014 14:32 ]

Pagina: 1