Toon posts:

[Vraag] Een website gebruiken om naar een rdp te connecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een website bijv. "domein.nl"
nu wil ik via "domein.nl" een RDP naar mijn thuis pc via mijn externe ip.

dus bijv. "88.105.233.44" wordt "rdp.domein.nl"

nu moet ik hiervoor in het Cpanel van domein.nl een redirect aanmaken.

maar valt dit onder een CNAME of een A Record??

Ja ik heb de poorten gewoon open staan maar op dit moment connect ik gewoon nog via het ip.
alleen soms kom ik ergens en dan weet ik hem niet of iets in die vorm en dan kan ik niets.

ik weet dat het mogelijk is want ik heb het eens eerder voor elkaar gekregen, alleen lukt het nu op een of andere manier niet.

B.V.D.
Jeffrey

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
http://support.dnsimple.c...etween-a-cname-alias-url/

Overigens is je topic titel wat vaag. Je connect niet via een website naar RDP (dat zou zoiets betekenen als dat je inlogt op een website en dan vanaf daar een RDP connectie kan starten). Je wilt een hostname (FQDN) gebruiken om via RDP naar je server te verbinden.

Ik zou dus een A-record aanmaken in domein.nl dat heet "rdp.domein.nl." en dan verwijzen naar je IP adres.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:00

B4tman_DH

To the Bat.....

mbaltus schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:56:

Overigens is je topic titel wat vaag. Je connect niet via een website naar RDP (dat zou zoiets betekenen als dat je inlogt op een website en dan vanaf daar een RDP connectie kan starten). Je wilt een hostname (FQDN) gebruiken om via RDP naar je server te verbinden.

Ik zou dus een A-record aanmaken in domein.nl dat heet "rdp.domein.nl." en dan verwijzen naar je IP adres.
Eens! ;)

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 21:41
Een A-record laat een (sub)domein verwijzen naar een bepaald IP-adres, wat jij wilt bereiken dus. Een CNAME laat een (sub)domein verwijzen naar een ander (sub)domein welke wel een A-record heeft. Dit is wel erg basic DNS trouwens, een kwartiertje googlen had je hetzelfde antwoord gegeven.

Wikipedia: List of DNS record types

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:56:

Oke,
ik had hem inderdaad al als een A record toegevoegd maar hier blijft de RDP van windows zeggen unable to connect, maar dit werkt wel gewoon via mijn IP.

Verwijderd

Topicstarter
Grootstyr schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:05:
Een A-record laat een (sub)domein verwijzen naar een bepaald IP-adres, wat jij wilt bereiken dus. Een CNAME laat een (sub)domein verwijzen naar een ander (sub)domein welke wel een A-record heeft. Dit is wel erg basic DNS trouwens, een kwartiertje googlen had je hetzelfde antwoord gegeven.

Wikipedia: List of DNS record types
Ik heb inderdaad wel gezocht op google maar omdat mijn kennis hierover niet heel groot is liep ik een beetje vast, daarom heb ik het hier even gevraagd, daar zijn forums toch voor??

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Je zegt een A-record te hebben aangemaakt en dat RDP op die naam niet kan verbinden. Welk IP-adres krijg je terug als je op je computer in een command prompt 'nslookup rdp.domein.nl" uitvoert? Komt daar 88.105.233.44 uit of iets anders?

PS: Als je de laatste bent die gereageerd heeft dan behoor je je vorige post te bewerken in plaats van een nieuwe te maken als je nog iets toe wilt voegen ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:18:
Je zegt een A-record te hebben aangemaakt en dat RDP op die naam niet kan verbinden. Welk IP-adres krijg je terug als je op je computer in een command prompt 'nslookup rdp.domein.nl" uitvoert? Komt daar 88.105.233.44 uit of iets anders?

PS: Als je de laatste bent die gereageerd heeft dan behoor je je vorige post te bewerken in plaats van een nieuwe te maken als je nog iets toe wilt voegen ;)
Daar komt dan een ander ip uit.

haha oke sorry ik zal der op letten voortaan :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Dan heb je dus het verkeerde IP-adres ingevuld in CPanel, of je CPanel is niet leidend voor dat domein, of je moet het in CPanel nog doorvoeren / saven / zone reloaden.

Sommige domeinen / hosters maken standaard een 'catch all' aan ( * als subdomein) waardoor je op alles bij het 'hoofd'-ip uitkomt, het kan zijn dat dit nog in de cache staat van de provider. Als je het in CPanel echt goed hebt staan en ook op eventuele 'Apply'-knopjes hebt gedrukt dan kan het zijn dat het pas morgen bij je provider uit de cache is en je provider het opnieuw opvraagt bij de authoritative nameserver (de DNS-server die bij jouw domein hoort).

Als je wilt kun je het IP en de domeinnaam naar me sturen in een DM ('Stuur bericht' als je op het pijltje naast mijn naam klikt) dan wil ik wel kijken of het een cache-probleem is :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Solved, ticket kan gesloten worden.

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11 13:28
Cloudflare is hiervoor ook een goede oplossing.
Pagina: 1