Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange 2010 redirect van 1 bepaalde e-mail sender

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 08:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb het eens gedaan maar weet niet meer hoe? En mijn documentatie ben ik kwijt.

Ik wil dat email van een bepaald persoon door gestuurd wordt naar een of meer bepaalde mailboxen, Dat bericht komt dat binnen op ons info@ account (wat geen fysiek e-mail account op de exchange server is, maar een distribution group).

Dit moest met een shell commando want de exchange console kan het niet.

Ik krijg het niet eens voor elkaar om alle get commando's op een rij te krijgen. en op een of andere manier vind ik op google niet wat ik zoek. Via een get commando kon ik dan de forwards zien en met een set commando koni k het dan instellen. Dat is wat ik nog weet.

/edit... ben al iets verder. heb het via een transport rule gedaan.

/edit 2 Ja mag dicht. Het kan wel via de EMC. Echt als je die dingen maar 1 keer per jaar doet vergeet je alles.

[ Voor 14% gewijzigd door Roman op 21-05-2014 11:28 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Om snel alle Get commandos op een rij te krijgen kan je de afkorting voor get-command gebruiken nm gcm.
dus "gcm get-*" zet alle commandos op een rij :-)

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-11 11:48
Je kan ook een mail enabled distributie groep aanmaken met dat email adres en dan de gebruikers eraan toevoegen voor wie de mailtjes bestemd zijn

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Roman schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:44:
Ik wil dat email van een bepaald persoon door gestuurd wordt naar een of meer bepaalde mailboxen, Dat bericht komt dat binnen op ons info@ account (wat geen fysiek e-mail account op de exchange server is, maar een distribution group).
Het is dus al een distributiegroep...

Wat ik alleen niet begrijp, is waarom je de mail van één bepaalde afzender naar andere mensen, die niet in de groep zitten, wil doorsturen. Zou je dit niet met transport rules op kunnen lossen?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Linke Loe schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:56:
[...]

Het is dus al een distributiegroep...

Wat ik alleen niet begrijp, is waarom je de mail van één bepaalde afzender naar andere mensen, die niet in de groep zitten, wil doorsturen. Zou je dit niet met transport rules op kunnen lossen?
Transport rules zou ook mijn aanpak zijn.

Zoals de TS in zn edit ook aangeeft :+

[ Voor 5% gewijzigd door Oogje op 21-05-2014 15:29 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.