Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 pc`s beinvloeden elkaar op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ik heb een raar probleem, 2 pc`s op het netwerk bij mijn ouders beinvloeden elkaar negatief.
De 1 is een windows 7 pro machine, de ander een linux mint machine.
Op het moment dat beide pc`s aanstaan dan zakt de snelheid v/h internet op de linuxmint pc helemaal in elkaar. Zet je de windows pc uit, dan is er niks aan de hand. De windows pc heeft nergens last van, ook niet als de linuxbak aanstaat. Windows pc zit via een draadje, de linuxbak via WiFi.
Ik heb al gekeken of er een IP adres probleem is. Nee
Router gereset, helpt niet.
Pc`s meerdere keren geherstart, verhelpt het probleem niet.
Statische IP`s aangewezen, geen effect.

Ik weet het eigenlijk niet meer wat het probleem kan zijn. Iemand enig idee?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:59
staat er geen upload/download aan op de windows bak die je bandbreedte voltrekt?

• arbraxas
Nee, dat is wat ik direct gecontroleerd heb. Er draaien totaal geen downloads, streams of wat dan ook op het moment dat ik dit getest heb.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:22

Rmg

Zijn dat de enige 2 pc's? heb je het ook met de linux bak en een andere laptop geprobeerd? wat voor router/switch/accesspoint hangt er aan?

Is er iets samba geinstalleerd op de linux mint bak? (of andere file sharing)

Wireshark op 1 of beide pc's kan ook wel uitkomst bieden :)

[ Voor 34% gewijzigd door Rmg op 21-05-2014 08:55 ]

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Heb je niet per ongeluk iets met QoS keihard ingesteld op de router?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• arbraxas
Er is ook nog een laptop aangesloten op het netwerk aangesloten, dan is er geen probleem.
router is een netgear, type weet ik zo niet. QoS is niet ingesteld.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

EricNL schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:06:
Heb je niet per ongeluk iets met QoS keihard ingesteld op de router?
QoS treed pas op als het netwerk volledig word belast.

Welke router heb je inderdaad, heb je toevallig ziggo in combinatie met een cisco modem?

• arbraxas
Nee het is een losse router en niet dat brak ding van Ziggo. Die heb ik zelf wel. Bij mijn ouders hangt een ouder type wat alleen dienst doet als modem. Ben op het ogenblik niet bij mijn ouders dus ik kan even niet het exacte type geven. Is in elk geval een redelijk standaard routertje van netgear.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Installeer iftop en draai deze (met root rechten) en houd die in de gaten als de Windows PC aan staat. Kijk ook naar iwconfig wat je wifi doet.

Heb je ook in de verschillende log bestanden gekeken op de Linux machine (/var/log)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• arbraxas
dat ga,ik eens doen, ook die logfiles ga ik eens bekijken. bedankt voor de tip.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vergeet je router logs ook niet, als daar al iets nuttigs in zou staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:34
Of andersom, zie je veel netwerk verkeer in Windows onder task manager? Wat laat een ping commando zien als je die andere PC aanzet?

• arbraxas
Oplossing was handmatig ip adres toewijzen en ook een dns-server (google) aan te geven. Nu geen problemen meer.
Dit moest wel op alle apparaten die via wifi verbinding maken. Wat nou echt het probleem is weet ik nog steeds niet, maar in elk geval werkt het weer.

• Jolke
Dat is vreemd. Het is op zich wel een oplossing, omdat het nu werkt, maar dynamisch IP hoort gewoon te werken :| Had je een dnsflush ook als geprobeerd?
En van static terug naar dynamisch geeft hetzelfde probleem?

• arbraxas
Zeg het maar, Ik heb alles geprobeerd. Die linuxbak geinstalleerd met windows 7, andere wifi stick met zeker weten een andere chip, router herstarten, dnsflush. Niks werkt als het allemaal op automatisch staat. Terug naar dynamische ip adressen gaat ie weer de mist in.,
En uiteraard wel de adressen gecontroleerd, geen ip conflicten.

• Jolke
En een ander privé-netwerk heb je ook geprobeerd, ipv 192.168.x.x 172.x.x.x of 10.x.x.x?
Pagina: 1