Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xubuntu] HP printer, a6 formaat gecentreerd printen?

Pagina: 1
Acties:

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
Een tijdje terug heb ik mijn laptop geherinstaleerd met xubuntu 12.04 die ik daarvoor ook draaiend had.

Sindsdien kan ik geen a6 formaat meer printen op mijn hp 3330 MPF zonder fratsen uit te hoeven halen bij de invoer.

Deze printer heeft een invoer die gecentreerd wordt. Als ik dat echter met een a6 doe dan wil die 'm printen alsof de afbeelding linksboven op een a4 moet komen. Met de centrale invoer valt dan dus de helft weg.

Ik gebruik HP LaserJet 3330, hpcups 3.12.2 driver. Deze kan prima overweg met plaatjes.
Ik heb in de PPD file gezocht naar aanwijzingen waar de printpositie wordt gedefiniëerd maar niets kunnen vinden.

Wat kan ik proberen om mijn a6jes weer gecentreerd geprint te krijgen?

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Zou je wat verduidelijking kunnen geven?
Deze printer heeft een invoer die gecentreerd wordt.
Bedoel je daarmee dat je A6-formaat papier in de lade doet? En dat dan de verticale middenlijn van dat papier samenvalt met de verticale middenlijn als je er A4-papier in doet?
Als ik dat echter met een a6 doe dan wil die 'm printen alsof de afbeelding linksboven op een a4 moet komen. Met de centrale invoer valt dan dus de helft weg.
Zo doorredenerend begrijp ik dat de linkerhelft van je afbeelding buiten het papier valt en de rechterhelft op de linkerhelft van je A6-papier staat.
Klopt dat?

Ik heb geen directe oplossing, maar mogelijk wel een tijdelijk work-around. Ervan uitgaande dat je originele pdf het formaat A6-portrait heeft.
  • download jpdftweak (http://jpdftweak.sourceforge.net/).
  • voer het volgende commando uit:
    java -jar jpdftweak.jar -scale 595,420,c INPUT.pdf OUTPUT.pdf
  • druk OUTPUT.pdf af
Vervang jpdftweak.jar zo nodig door de volledige padnaam. Vervang INPUT.pdf door de naam van de af te drukken pdf.