Toon posts:

Desktop reageert niet op AMD Radeon HD 8970

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik voor het eerst een desktop in elkaar gezet. Dit ging vrij soepel op de grafische kaart na.

Ik heb een AMD Radeon HD 8970 Double Dissipation die niet herkend wordt door mijn Intel i5-4440.

Mijn desktop werkt prima op de ingebouwde videokaart van Intel zelf. Wanneer ik mijn monitor in de grafische kaart plug gebeurt er echter niks, het beeldscherm reageert er niet eens op. De ventilatoren van de grafische kaart werken wel gewoon, en ik ben er vrij zeker van dat de kaart goed is 'ingeklikt'.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Ik heb de ingebouwde grafische kaart uitgezet in de BIOS (windows 8 ), maar daarna werkt niks meer en moet ik de pc met F2 rebooten.
- Ik heb met Catalyst installeer manager (versie 08.00.0916) de nieuwste drivers proberen te installeren. Echter kan deze niet geïnstalleerd worden omdat de kaart niet gevonden wordt.

Kan het zijn dat mij een dode grafische kaart geleverd is? En is het verstandig het besturingssysteem van de ingebouwde kaart te verwijderen in de hoop dat hij de Radeon dan wel ineens pakt, met het risico dat niks meer werkt?

Verwijderd

De 2 PCI-E voeding stekkers aangesloten op waarschijnlijk een 7870 of 7970?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 6-pin voedingskabel (seasonic) rechts in de opening en die 8 slot leeg.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:48
Met 8 slot bedoel je de aansluiting op je videokaart?

Je moet beide (de 8 en 6 pin)aansluiten op je voeding

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 02:19:
Ik heb een 6-pin voedingskabel (seasonic) rechts in de opening en die 8 slot leeg.
Dan werkt de videokaart niet. :+

Verwijderd

Topicstarter
Nou had ik mij zo voorgenomen geen domme vragen te stellen, maar misschien moet dat toch maar want online kan ik het niet vinden. Ik heb op mijn seasonic geen 8-pin kabel zitten. Ik heb één 8-pin naar het moederbord lopen, maar deze past niet in de slot kwam ik net achter. Ook die twee 4-pins naast elkaar passen niet. Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Is het een modulaire voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. het is een:

Seasonic S12II-Bronze 520W
Aansluitingen
Aantal Sata-aansluitingen 6x
Aantal molex aansluitingen 6x
PCI Express aansluitingen 6+2-pins, 6-pins
Modulair Nee

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 02:53:
Nee. het is een:

Seasonic S12II-Bronze 520W
Aansluitingen
Aantal Sata-aansluitingen 6x
Aantal molex aansluitingen 6x
PCI Express aansluitingen 6+2-pins, 6-pins
Modulair Nee
De PCI-E 6+2 pins moet je opzoeken en dat is dan de 8 pins om lege gat op de videokaart te vullen.
Na ff zoeken op afbeeldingen lijkt het alsof er 1x een 6/8 pins op de voeding zit.
2x Molex naar 6 pins verloop aansluiten dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 02:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! De oplossing was simpel, maar ik ben er al 3 dagen druk mee geweest.

Hartelijk bedankt Rob!

Verwijderd

Weet je inmiddels ook welke videokaart je nu in de PC hebt?

Ah wacht een OEM geval. http://videocardz.com/amd/radeon-8000/radeon-hd-8970

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 03:15 ]

Pagina: 1