Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ik ben aan het kijken naar een draagbare speaker om buiten muziek te kunnen spelen. Het is de bedoeling dat die mee gaat op de boot, terras in de achtertuin, wintersport, ... Een fatsoenlijk geluid en een ingebouwde accu zijn absoluut een must.

Of er gebruik gemaakt wordt van een dock (Apple Lightning) of Bluetooth maakt mij niet zo gek veel uit. Airplay vind ik geen optie, omdat ik niet overal WIFI heb. Wel handig vind ik dat je accu van je telefoon niet hard leegloopt bij een versie met lightning connector.

Nu kwam ik een aantal opties tegen en ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met deze producten.
  • Bose SoundLink Mini Bluetooth luidspreker (€199). Licht (700gr), redelijke accuduur (7 uur), maar laadt iPhone niet op (geen dock)
  • Bose SoundLink 3 Bluetooth luidspreker (€299). Redelijk gewicht (1.4kg), lange accuduur (14 uur), maar laadt iPhone niet op (geen dock)
  • Philips DS8400 (€229). Zwaar (2.4kg) en groot. Matige accuduur (5 uur), maar wel met iPhone dock.
  • Sony RDP-XF300IPN (€179). Zwaar (2.6kg), redelijke accuduur (6 uur)
Dit is mijn shortlist (weet niet of ik wat mis). Ik weet niet of de mini genoeg power heeft. De oude Sounddocks van Bose vond ik altijd goede apparaten. Fatsoenlijk geluid en een prima accu. Die zijn er alleen niet meer (met accu). Ik denk dat de Soundlink 3 het dichtst in de buurt komt, maar ik was benieuwd of anderen ervaring hebben met de overige modellen? Ik vind de niet-Bose modellen wel erg zwaar en dan hebben ze ook nog een mindere accuduur. Het schijnt dat de Bose modellen hun opgave redelijk weten te halen.

Gelieve geen discussie over Bose als merk. Weet dat het vaak overpriced is, maar ik heb goede ervaringen met de oude modellen gehad. Helaas zijn die niet meer met lightning connector te krijgen.

Ik overweeg de Bose modellen beide aan te schaffen. Je mag ze 30 dagen op proef houden, dus dan kan ik het wellicht wel bepalen. Was alleen benieuwd of er ervaringen zijn met de non-Bose modellen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:40

talin

ES-MA

ik heb thuis deze in de keuken staan http://www.trustedreviews...5ip_Portable-Audio_review

Afbeeldingslocatie: http://presscentre.sony.eu/imagelibrary/displaymedia.ashx?MediaDetailsID=199312&SizeID=3

staat er denk ik al 2 jaar, maar neem em overal mee naar toe.
ff in de tuin aan het werk, badkamer, vakantie etc.

6 uur batterij
je kan je iphone of ipod er in zetten en bij bekijken van Youtube het geheel draaien zodat je film in "bioscoop mode" kan bekijken!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De JBL Charge hoor je veel lovende verhalen over (met name de geluidskwaliteit t.o.v. de concurrrentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Als je bereid bent iets meer geld uit te geven: Libratone Zipp.

Gebruikt Airplay, máar kan ook een directe WiFi verbinding met je apparaat leggen waarbij 3G/4G beschikbaar blijft.

Geluid dat uit het ding komt blijft me verbazen voor het formaat, zeker wat betreft midden/laag.

Als je je iPhone op wil laden kun je altijd een USB kabeltje in de USB poort aan de achterkant stoppen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik ben met hetzelfde bezig, en tot nu toe was de Soundlink Mini eigenlijk mijn #1 keuze. Budget is voor mij eigenlijk van ondergeschikt belang, ik koop liever 1 keer een goede speaker die doet wat ik wil (goed geluid) dan nu een paar 10tjes besparen en me de rest van de levensduur ergeren.
RobbieB schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:33:
Als je bereid bent iets meer geld uit te geven: Libratone Zipp.

Gebruikt Airplay, máar kan ook een directe WiFi verbinding met je apparaat leggen waarbij 3G/4G beschikbaar blijft.

Geluid dat uit het ding komt blijft me verbazen voor het formaat, zeker wat betreft midden/laag.

Als je je iPhone op wil laden kun je altijd een USB kabeltje in de USB poort aan de achterkant stoppen.
Ik had bij deze speaker meer het gevoel dat het bedoeld was als alternatief voor Sonos oid, oftewel je zet het neer en laat het staan. De manier waarop hij gebouwd is en de grootte/gewicht vond ik niet echt uitnodigend om hem mee te nemen naar buiten op strand/boot etc.

Op gebied van portability wint de Soundlink Mini uiteraard van de Soundlink 3, en ik vind persoonlijk de prijs van de Soundlink 3 ook wel echt een flinke stap hoger, voor minimale extra's. Zoals bijv deze review ook onderschrijft:
For most people, I’d still recommend the $199 Soundlink Mini. It sounds as good 95% of the time and it is cheaper and smaller. For me, I almost never needed the extra volume or battery life that the Soundlink III included. Still, I know some will appreciate those features.
Groot nadeel van de Soundlink Mini vind ik persoonlijk de oplader. Een speaker die 7 uur op een batterij gaat, gaat tijdens meeste dagtrips (op boot/strand) niet leeg, en tijdens meeste korte werktrips naar buitenland ook niet, maar als ie dat wel doet moet je een lader mee zeulen. In dezelfde review werd daarom de (Logitech) UE Boom aangeraden en ook in andere reviews komt hij er goed vanaf:
For those who don’t like the downsides above, check out the Ultimate Ears Boom and Mini Boom which offer sound almost as good as Bose but add Micro USB charging, the ability to use it as a speakerphone, and better pairing/app/experience.
Kijkend naar de specs is dit voor mij nu de #1 kandidaat omdat:
• + Zelfde prijs als Bose Soundlink Mini
• + 15 uur batterijduur
• + Water-proof en vuil afstotend (gaat veel op boot gebruikt worden dus fijne extra)
• + Opladen via Micro USB
• + App voor instellen + batterij checken (onderdeel BT standaard)
• - Volgens sommige reviews gelijkwaardig aan Soundlink Mini qua geluidskwaliteit, volgens andere iets minder.

Voor jou zou het niet op kunnen laden van je telefoon een minpunt kunnen zijn. Ik heb hier zelf zo'n goedkope externe battery-pack voor gekocht die je dan weer met USB aansluit op telefoon. Prima om 2 iPhones vol te laden, of (mocht het nodig), zijn zelfs de speaker opnieuw via USB van wat sap te voorzien. Verder vind ik persoonlijk wel dat er vrij veel zware speakers op je shortlist staan terwijl je wel zegt dat je hem mee wil gaan nemen.

Ik ga dus proberen deze week of volgende week even bij een MM of Apple store binnen te lopen om de 2 te vergelijken op geluidskwaliteit. Mocht dat echt een stuk slechter zijn dan denk ik dat ik toch voor Bose ga, maar op basis van de andere features en reviews is de UE Boom voor mij echt een winner.

Ik merk echter wel dat in NL de UE Boom niet zo bekend is, kon hem zelfs niet eens vinden in de Pricewatch :S

[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 22-05-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Bij de buren van HWI zijn er ook twee testen geweest van Bluetooth speakersets. Helaas zijn alleen nog de mini en compacte modellen getest. Een test voor de grotere speakers zit er nog aan te komen:Geen idee wanneer deel 3 met de grotere speakers gepubliceerd wordt, maar zou wel fijn zijn als dat voor de zomer is. Dat is toch de periode dat je dit soort apparaten het meest gebruikt...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
BugBoy schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:17:
Bij de buren van HWI zijn er ook twee testen geweest van Bluetooth speakersets. Helaas zijn alleen nog de mini en compacte modellen getest. Een test voor de grotere speakers zit er nog aan te komen:Geen idee wanneer deel 3 met de grotere speakers gepubliceerd wordt, maar zou wel fijn zijn als dat voor de zomer is. Dat is toch de periode dat je dit soort apparaten het meest gebruikt...
Vind het jammer dat ze het op die manier op hakken. Het is wel goed dat ze een grote test doen, maar ik denk dat hun split met name op budget gemaakt wordt. Want de compacte modellen daar valt (imho) de Soundlink Mini en UE Boom ook onder. Die zijn namelijk ongeveer zelfde als die JBL die ze getest hebben. Het lijkt erop dat ze met name gekeken hebben wie er BT speakers aan ze wilde leveren, ipv naar wat zijn de populaire modellen en goed beschikbare modellen en laten we die eens tegenover elkaar zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 22-05-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik vind de heren van HWI over het algemeen altijd wel gedegen testen. Als de Soundlink Mini in de duurdere test voor het geld tegenvalt, dan zullen we dat straks wel lezen. Ik zit er toch nog steeds een beetje tegenaan te hikken. Ik heb een pesthekel aan waardeloos geluid, maar om nu €400 af te tikken voor een speaker die ik slechts af en toe gebruikt vind ik ook weer zoiets.

Helaas kan ik geen goede sounddock vinden met een Apple Lightning verbinding. Dat zou ik ideaal vinden. Bluetooth kost alleen maar meer energie, moet je weer pairen, ... Een apparaat met een fatsoenlijke accu is een must. We puzzelen nog maar even door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Vandaag de SoundLink 3 gehaald. De Sony vond ik echt te zwaar. Bediening ook onhandiger. De mini klinkt heel aardig, maar leek me toch net niet. Zal ongetwijfeld ook subjectief zijn door het kleine kastje. De SL3 werkt zeer eenvoudig en er zit prima geluid in. Prima, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
BugBoy schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:26:
Vandaag de SoundLink 3 gehaald. De Sony vond ik echt te zwaar. Bediening ook onhandiger. De mini klinkt heel aardig, maar leek me toch net niet. Zal ongetwijfeld ook subjectief zijn door het kleine kastje. De SL3 werkt zeer eenvoudig en er zit prima geluid in. Prima, maar meer ook niet.
Prima keus, op basis van de vele reviews online denk ik dat je daar niet snel een buil aan zult vallen.

Heb je ook nog gekeken naar die UE Boom? Ik heb SL3 en SL Mini vergeleken bij het luisteren (moet nog naar een plek waar ze de UE Boom ook hebben :S) en vond de verschillen eigenlijk erg minimaal. En ik denk dat voor mij het portability argument belangrijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik vond de accurduur van 6 uur wat matig en ook de review bij de buren van HWI vond ik niet overtuigend. Daarom heb ik die links laten liggen.

Wat ik al schreef... De mini vond ik erg goed klinken voor zo'n klein kastje. Maar in een volle MediaMarkt kun je het niet echt beoordelen. Ik vond de SL3 compact genoeg om mee te nemen, dus vandaar dat ik die heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
BugBoy schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:08:
Ik vond de accurduur van 6 uur wat matig en ook de review bij de buren van HWI vond ik niet overtuigend. Daarom heb ik die links laten liggen.

Wat ik al schreef... De mini vond ik erg goed klinken voor zo'n klein kastje. Maar in een volle MediaMarkt kun je het niet echt beoordelen. Ik vond de SL3 compact genoeg om mee te nemen, dus vandaar dat ik die heb gekocht.
Dit is een ander product namelijk de Boombox, de UE Boom is nieuwer, heeft 15 uur accuduur en verliest het in meeste reviews nipt van de SL Mini op geluidskwaliteit, maar wint op alle andere fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Dit weekend de Bose SL3 meegenomen tijdens een weekendje weg. Het is mij prima bevallen. Vooral het gebruiksgemak is top. Je schakelt heel makkelijk tussen verschillende telefoons en hij connect automatisch altijd weer aan de laatste telefoon. Ook speelt die lang op een acculading. Heb het niet getimed, maar het was zeker meer dan 10 uur. Geluid is prima voor dit soort gelegenheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietseBrouwer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik heb zelf de Philips DS8550. Hij is niet meer nieuw te krijgen maar vaak op Marktplaats wel voor een goede prijs te vinden.

Pluspunten:
- Bluetooth
- Laad je iPod/ iPhone op
- Krachtige bass
- Hard geluid

Minpunten:
- Op hard volume gaat de box (slechts) een uur of 4 mee

Ik hoop dat je er wat mee kan.
Pagina: 1