We merken dat veel mensen onze mails niet ontvangen als deze vanaf de server verstuurd wordt. Na een middagje debuggen en met spf records stoeien komen we tot de ontdekking dat het probleem niet in het domein zit maar in een mailadres. Met die gegevens zijn we nog wat verder gaan testen en komen tot de volgende conclusie door 4 identieke mailtjes te sturen
1) test@domein.nl vanaf de server komt direct in de inbox van Gmail
2) info@domein.nl vanaf de server komt direct in de spam van Gmail
3) test@domein.nl vanaf laptop via authsmtp.com komt direct in de inbox van Gmail
4) info@domein.nl vanaf laptop via authsmtp.com komt direct in de inbox van Gmail
In eerste instantie dacht ik dat het aan het info@ adres lag, dat deze wellicht op een zwarte lijst bij Gmail zou staan, maar als deze vervolgens probleemloos via authsmtp bezorgd wordt lijkt dat toch niet zo te zijn.
Kan het zo zijn dat je een 'beetje' op een zwarte lijst staat maar dat als je via authsmtp verstuurd dat die lijst dan weer overruled wordt?
1) test@domein.nl vanaf de server komt direct in de inbox van Gmail
2) info@domein.nl vanaf de server komt direct in de spam van Gmail
3) test@domein.nl vanaf laptop via authsmtp.com komt direct in de inbox van Gmail
4) info@domein.nl vanaf laptop via authsmtp.com komt direct in de inbox van Gmail
In eerste instantie dacht ik dat het aan het info@ adres lag, dat deze wellicht op een zwarte lijst bij Gmail zou staan, maar als deze vervolgens probleemloos via authsmtp bezorgd wordt lijkt dat toch niet zo te zijn.
Kan het zo zijn dat je een 'beetje' op een zwarte lijst staat maar dat als je via authsmtp verstuurd dat die lijst dan weer overruled wordt?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg