Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wegvallen verbinding +/- 5 seconde [LAN+WIFI] Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:42
Beste allen,

Sinds enige tijd kamp ik met het probleem dat de verbinding enkele seconde wegvalt. Geen enkele pagina is te bereiken tijdens het euvel.

In eerste instantie ging ik er vanuit dat het mijn oude trouwe router was die stampij maakte bij zware beslasting (D-Link DIR-655), deze heb ik om die reden vervangen voor een TP-Link Archer C7, het probleem was nog steeds aanwezig. TP-Link terug gestuurd en nu een Asus RT-AC66U aangeschaft, zonder verandering helaas (wel ander probleem met dit model, zie link onderin).

Als het niet aan de router ligt, dan wellicht aan de kabel van het modem naar de router, deze is vervangen zonder succes.

Dan moet het mijn modem zijn, dacht ik zo; Ziggo gebeld en zij hebben het hele modem doorgelicht en alles naar fabrieksinstellingen gezet, volgens Ziggo is er niets aan de hand met mijn modem (Ubee EVW320b).

Komt eind van de maand een monteur naar de aansluiting van buitenlijn>huis kijken, echter hoop ik dat iemand hier voor die tijd wellicht een oplossing heeft.

Probleem doet zich voor op:
- Laptops (3 verschillende) > 1x 5GHz, 2x 2.4GHz verbinding.
- Mobiele telefoons > 1x 5GHz, 1x 2.4GHz
- PC > directe kabelverbinding

Probleem doet zich voor bij:
- Regulier internet (wel minder dan games)
- Games (DOTA2 bv.)

Apparatuur:
- Ziggo's Ubee EVW 320B
- Asus RT-AC66U
- (Tussen Asus en PC): TP-Link TL-SG1005D

Geprobeerd:
- Kabel Ubee modem > Asus router vervangen.
- Router vervangen (D-Link > TP-Link > Asus).
- Ziggo heeft modem op fabrieksinstellingen gezet.

In Firefox etc. krijg ik de melding "Server niet gevonden", waarna de pagina na 5 seconde wel laad.

Any idea's?

> Tevens probleem met Asus RT-AC66U + printer: Asus RT-AC66U + printer (Canon MP640) - niet verbinden

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 20-05-2014 21:21 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sluit je PC eens direct aan op de modem en test. Draai dan eens een ping -t google.nl oid om na te gaan wat er precies wegvalt. Ziggo moet trouwens kunnen zien of er signaal verlies is op de lijn als je met de ping test daadwerkelijk pakketjes kwijtraakt.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:42
Bedankt voor de reactie.

Ik ben vergeten te melden dat het niet een "oproepbaar" probleem is. Ik kan een half uur of zelfs twee uur geen uitval hebben (of niet merken, als ik een pagina lees welke niet ververst).
Ik heb met Ziggo reeds een kwartier direct aan het modem gehangen met mijn router, echter zonder dat het probleem zich voordeed.

PC met games direct aan het modem gaat niet lukken.

Afbeelding van melding bij wegvallen verbinding:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2hx82mh.png

DOTA2:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/20j02kh.png

[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 20-05-2014 22:33 ]

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ook bij ons het vreemde probleem dat het internet regelmatig wegvalt en na ongeveer 20 a 30 sec weer terugkomt. Ziggo heeft de modem al gewisseld en monteurs zijn ongeveer 1,5 uur bezig geweest met zoeken, maar kwamen er niet uit. Wij werken met 3 laptops op wifi 2.4ghz en 1 pc Lan verder zijn ook de 2 gsm verbonden via wifi 5ghz en ook nog 2 tablets via wifi.
Terwijl de monteurs bezig waren was er geen probleem, maar net nadat ze weggereden waren weer uitval.
Nu proberen we computer per computer uit te schakelen om te kijken of er 1 is die stoort.
Tot nog toe geen resultaat. 8)7 8)7

Kent iemand dit probleem en vooral weet iemand een oplossing??????? :? :? :?

HEEEEEEELLLLLPPPPPPP _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_